Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Felicja 1,3Mpi a skrzynia od Felicja 1,9D

elektronikq 26 Jul 2016 10:23 2208 31
  • #1
    elektronikq
    Level 24  
    Witam. Czy ta skrzynia od 1,9D będzie pasować do 1,3Mpi i czy mniejszych obrotach silnika mogę uzyskać taką samą prędkość jazdy jak ze skrzynią od 1,3 Mpi.
    Jakie są przełożenia w tych skrzyniach?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    Pedros050
    Level 43  
    Absolutnie odradzam zakładanie skrzyni biegów z 1.9D do benzynowego silnika całkiem inne przełożenia w skrzyni biegów .
  • #3
    elektronikq
    Level 24  
    Ja wiem, że są inne przełożenia. Ktoś może napisać jakie?
    Chodzi mi, żeby uzyskać tą samą prędkość samochodu przy mniejszych obrotach silnika.
    Czy nie odbije się to na mocy samochodu?
  • #5
    zdzichra
    Level 30  
    elektronikq wrote:
    Czy nie odbije się to na mocy samochodu?

    Silnik benzynowy ma inną charakterystykę niż silnik diesel, silnik mocy nie straci ale auta wyścigowego z niego nie zrobisz.Auto będzie bardziej zamulone
  • #6
    elektronikq
    Level 24  
    Chcę zmniejszyć spalanie. Auto przy 100km/h ma 3000 obr/m i tak wyje jakby za chwilę miał wyskoczyć silnik. Jak miałem skodę z 1,9D to 100km/h było przy ponad 2000obr/m. Jak zredukuję obroty to i spalanie. Może być zamulone. Nie jestem rajdowcem.
    Czy ktoś może mi podać przełożenia:
    np. Jeden obrót silnika ile daje obrotów na półosiach skrzyni? Dla 1,9D i dla 1,3Mpi.
  • Helpful post
    #7
    zdzichra
    Level 30  
    Nie znam dokładnie skody ale znam życie i wyjdzie tak, że żeby zmienić skrzynię będziesz pewnie musiał zmienić półosie,i pewnie jeszcze jakieś elementy i na samej skrzyni się nie skończy.Jeżeli chcesz jeździć ekonomiczniej to zamiast skrzyni od diesla załóż instalację gazową-trochę drożej wyjdzie ta operacja na początku niż zmiana skrzyni(zakładam że skrzynia używana i inne elementy również) ale z pewnością się ta operacja bardziej opłaci.
  • Helpful post
    #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sprżęgło patrzyłeś na wieloklin i średnicę zapewne w dizlu większe i grubszy wałek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    elektronikq wrote:
    Auto przy 100km/h ma 3000 obr/m


    Nie rozśmieszaj mnie proszę , bo felicja nie ma 1000HP żeby było można sobie aż tak przełożenia zmieniać.
    Zmień sobie koła na 15 cali a już odczujesz duże przymulenie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    elektronikq wrote:
    Jak miałem skodę z 1,9D to 100km/h było przy ponad 2000obr/m.


    To normalne bo w benzynie 8V obroty znamionowe silnika to 3,5tys obrotów .

    Jak lecę 200km/h to mam 5800obr/min ale mam benzynę i to normalne.

    No co ty w ogóle nie czujesz różnic momentu i obrotów pracy silnika benzynowego i diesla?
  • #10
    elektronikq
    Level 24  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprżęgło patrzyłeś na wieloklin i średnicę zapewne w dizlu większe i grubszy wałek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    elektronikq wrote:
    Auto przy 100km/h ma 3000 obr/m


    Nie rozśmieszaj mnie proszę , bo felicja nie ma 1000HP żeby było można sobie aż tak przełożenia zmieniać.
    Zmień sobie koła na 15 cali a już odczujesz duże przymulenie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    elektronikq wrote:
    Jak miałem skodę z 1,9D to 100km/h było przy ponad 2000obr/m.


    To normalne bo w benzynie 8V obroty znamionowe silnika to 3,5tys obrotów .

    Jak lecę 200km/h to mam 5800obr/min ale mam benzynę i to normalne.

    No co ty w ogóle nie czujesz różnic momentu i obrotów pracy silnika benzynowego i diesla?


    Czuję różnicę. Diesel ma wyższy moment od benzyny.

    Jeśli chodzi o koszta to są grosze bo to kumpel złomuje dwie skody.
    1,6 i 1,9D. A może dać 1,6?

    Czy ktoś może podać przełożenia?

    Strumień a Ty w koniach parowych podajesz zawsze moc silnika? :D
    Rozumiem, że silnik będzie mułowaty. Prędkość osiągnę większą ale silnik będzie miał ciężej do niej dojść. Zaznaczam nie jestem rajdowcem. Normalna jazda. 90-100km/h poza terenem zabudowanym.
  • Helpful post
    #11
    kortyleski
    Level 42  
    Następny który myśli że sztab inżynierów w fabryce się pomylił. Załóż tą skrzynię. Tira będziesz kilometrami wyprzedzał. Spalając przy okazji mnóstwo paliwa. I jakoś nie chce mi się wierzyć w te 3000 rpm przy setce. Masz tam piąty bieg?
  • Helpful post
    #12
    ociz
    Moderator of Cars
    Spalanie wzrośnie, osiągi się pogorszą po takiej zmianie. Tyle w temacie. Ci co twierdzą że im niższe obroty tym niższe spalanie nie mają pojęcia jak działa silnik spalinowy.
  • #14
    elektronikq
    Level 24  
    Nie jestem specem w tej dziedzinie więc wolę zapytać i przedyskutować.

    Czy ktoś w końcu może podać przełożenia? Skrzynia 1,3 ; 1,6 i 1,9D?

    Zasadnicze pytanie czy silnik Diesla o mniejszej mocy ma większy moment od silnika benzynowego większej mocy?
  • Helpful post
    #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    elektronikq wrote:
    Zasadnicze pytanie czy silnik Diesla o mniejszej mocy ma większy moment od silnika benzynowego większej mocy?


    1,9Tdi ma taki moment co benzyna 3.0 , tylko żę benzyna 3.0 ma więcej mocy.
  • #16
    elektronikq
    Level 24  
    Felicja 1,3 benzyna ma 50kW a Felicja 1,9D ma 47 kW moc jest mniejsza.
    O ile moment diesla jest większy od benzyniaka?

    Czy ktoś może podać te przełożenia?
    Quote:
    Roznice sa w:
    -wartosci przelozenia przekladni glownej (1:4.16 dla 1.3; 1:3.83 dla 1.6; 1:3.35 dla 1.9D)
    -1.6/1.9D ma jakis lacznik miedzy skrzynia a silnikiem, a 1.3 nie. roznia sie tez obudowa

    cytat z:
    Link

    Wynika, że wraz ze wzrostem pojemności silnika liczba zębów drugiego koła się zwiększa? Bo wałek ma nie zmienną liczbę zębów?
  • Helpful post
    #17
    kwok
    Level 39  
    elektronikq wrote:
    Prędkość osiągnę większą ale silnik będzie miał ciężej do niej dojść

    No nie wiem czy osiągniesz to po 1 a cała twoja oszczędność pójdzie w rozpędzanie - ot cały zysk operacji.
    Jak kolega ma 1.6 i 1.9d na złom to zrób przekładkę całego napędu (silnik i skrzynia + reszta potrzebnych części). Wybór już należy do ciebie. W kwestii papierków jak włożysz benzynowy to (jeśli ktoś się czepi) mówisz że tydzień temu to zrobiłeś (masz miesiąc na porządki w dokumentach) a jak diesla to jedziesz do SKP i tam diagnosta wystawia zaświadczenie na zmiany konstrukcyjne i z tym robisz odpowiedni wpis w dowodzie - koszt chyba 80zł.
  • #18
    elektronikq
    Level 24  
    Mam tylko skrzynie. Ja mówię, że nie jestem rajdowcem. Ale skoro on będzie się dłużej rozpędzał to znaczy, że będzie miał ciężej tzn. będzie więcej palił? WIększe obciążenia będa?
    Mógłby ktoś wytłumaczyć te przełożenia?
  • Helpful post
    #19
    Pedros050
    Level 43  
    Tzn. Że montaż tej skrzyni jest nieopłacalny i nie ekonomiczny .
  • #20
    elektronikq
    Level 24  
    Że ekonomiczny:)?
    Rozumiem. Czy ktoś mi może podać liczbę zębów w skrzyni biegów w zależności od modelu silnika?
  • Helpful post
    #21
    User removed account
    Level 1  
  • #22
    ociz
    Moderator of Cars
    Adi24 wrote:
    Musiałbyś dorabiać flanszę

    Tam już jest flansza, przykręcona do skodowskiej skrzyni, nie VW.
    Felicja 1,3Mpi a skrzynia od Felicja 1,9D
    Co do reszty masz rację.
  • #23
    elektronikq
    Level 24  
    Jeśli chodzi o te przełożenia to już pytam któryś raz, czy to jest tajemnica mechaników? :)

    Czy możecie mi zidentyfikować skrzynie biegów:

    1) 002 301 10
    093-6
    2) 226
    002 301 7
    094-10
    3)094-7
    4)094-14

    Czy to jest normalne, że jak jadę na 5 biegu 20/30 km/h tą skodę to ona się rozpędza wogóle nie szarpiąc:D?
  • Helpful post
    #24
    zdzichra
    Level 30  
    elektronikq wrote:
    Jeśli chodzi o te przełożenia to już pytam któryś raz, czy to jest tajemnica mechaników?

    Pewnie brak odpowiedzi nie wynika z "tajemnicy" tylko z tego że skrzynia do danego modelu to skrzynia i jak ktoś nie projektuje lub nie przerabia to taka wiedza mu nie potrzebna żeby śmietnik z głowy robić.Wymienia się skrzynię lub ją naprawia i już.Znajdź książkę z serii Sam naprawiam w niej prawdopodobnie znajdziesz przełożenia.Mam kilka i są.Felicji nie mam więc nie powiem na 100%
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    Z kury orła nie zrobisz, mam Jazz 1,4 100KM i tez przy 100km/h mam 3000 obr/min. Pali 7 lpg z klimą. Z tym motorem iwaga co chcesz zrobić? Sprzedaj i kup inne auto.
  • #26
    elektronikq
    Level 24  
    W porządku ale ja wam auta nie każe przerabiać. Nie rozumiem oburzenia. Jak sobie rozwalę samochód, to sobie to zrobię. Felicja to grat jej los jest już przesądzony:) Po prostu chciałem z kumplem poeksperymentować.

    Ja nie neguję waszych porad, bo na bank macie wiedzę o wiele wiele większa na temat samochodów niż ja.
    Czy możecie pomóc z oznaczeniami skrzyni biegów te co podałem powyżej?
  • #28
    elektronikq
    Level 24  
    Ok. Czy ktoś mógłby pomóc w identyfikacji tych skrzyń biegów?

    To jest normalne, że 5 bieg i jedzie 30km/h? I nie szarpie:)
  • #29
    rafbid
    Level 33  
    elektronikq wrote:
    To jest normalne, że 5 bieg i jedzie 30km/h? I nie szarpie:)
    Tak sprawdzone na golf 2 1.3 Kat. Z tym że przy 3000 obr mam 120km/h
  • Helpful post
    #30
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie jest normalne, przy tak niskich obrotach i dużym obciążeniu ECU nie będzie w stanie utrzymać prawidłowych parametrów emisji spalin, więc świadczy to o tym że nawet nie próbuje bo coś jest niesprawne.