Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Koltec Necam Mega - Subaru Forester SF gaśnie na gazie

siwy1857 26 Jul 2016 12:41 5673 27
  • #1
    siwy1857
    Level 9  
    Witam
    Mam problem z autem, instalacja jak w tytule Koltec Necam, auto gaśnie na gazie od jakiegoś czasu.
    Auto było na przeglądzie w Kielcach i został zregenerowany rozdzielacz, wymieniane filtry (10 tys km temu) za kadencji poprzedniego właściciela. Przez jakiś czas był spokój aż to pewnego czasu. Auto gaśnie po w momencie przełączenia na gaz (na biegu jałowym), podczas jazdy próbując przełączyć na gaz jest to możliwe tylko po rozgrzaniu samochodu i dopiero za którymś razem się to uda. Samochód potrafi również zgasnąć podczas jazdy w momencie redukcji biegów lub toczenia się na biegu jałowym.

    Po podłączeniu pod komputer pokazało błędy sondy lambda i spalania stukowego. Po wykasowaniu błąd sondy nie wrócił, natomiast byłem zmuszony wymienić czujnik spalania stukowego (używka), skasowałem błąd i póki co nie pojawia się ponownie.

    Jakieś sugestie co diagnozować? Za co się zabrać?
    Dodam że nie mogę namierzyć szarego kabla aby móc odczytać błędy instalacji.
    Wiem że jest specjalista w Kielcach jednak mam problem z wygospodarowaniem wolnego czasu i wybrania się tam.
    Prośba o sugestie, dzięki!
  • #2
    g107r
    Level 40  
    siwy1857 wrote:
    Dodam że nie mogę namierzyć szarego kabla aby móc odczytać błędy instalacji.
    Jest za przełącznikiem bez wskazania ilości gazu, zdaje się że ten z diodami go nie posiada.
    Napisz na forum vectry, tu ten specjalista chyba jest zbanowany, ale może przyjdzie drugi ?
  • #3
    siwy1857
    Level 9  
    Rozbieralem i nie mam wolnej wtyczki za przełącznikiem. Nie ma tego szarego kabelka co w instrukcji.
    Przełącznik mam z diodami, jednak nie pokazują one ilości gazu
  • #4
    g107r
    Level 40  
    To chyba lipa, przeczytaj jak jeszcze nie trafiłeś :?:
    Nie pamiętam czy ktoś namierzył ten kabelek z takim przełącznikiem.
    Ja mam inny i wskazania były na wskaźniku benzyny w liczniku , a kabelek jest doczepiony do trzech przewodów do włącznika - jako czwarty wolny.

    Z tego co piszesz sprawdziłbym elektrozawory na butli i przy parowniku, oraz działanie zaworu w rozdzielaczu, on musi się otworzyć do pracy na lpg, jak i zamyka się przy hamowaniu silnikiem. Czyli brudny rozdzielacz, lub elektrozawór otwierający się po nagrzaniu kiedy stały syf zmieni się w płynny umożliwiając ruch tłoczka. Do czasu, jak przekonałem się że może całkiem stanąć.
    Ciśnienie masz dobre ? To jedyne poza czystością, czego mamy pilnować w tej instalacji.
    Te zawory w ogóle słychać ?
  • #5
    bohun2006
    Level 15  
    Na rozdzielaczu jest demontowalna czesc pod ktora pracuje zawor regulujacy,rozbierz go i wyczysc,posprawdzaj czy nie ma zatarc,w rozebranym stanie zdejm cewke z butli(zeby nie podala gazu) i zapal auto ,przy przelaczaniu na gaz tloczek powinien sie podniesc,(trzymaj go w reku)jesli zadziala to sterowanie jest ok.tylko problem tkwi w mechanice.
    Mozna pokusic sie o wymiane zestawu naprawczego do rozdzielacza.
  • #6
    siwy1857
    Level 9  
    Dzięki chlopaki za podpowiedzi
    Rozdzielacz był regenerowany jakies 15 tys km temu, elektrozawory słychać jak pracują (Pierwsze na butli, potem przy zegarach i na koniec jeszcze jedno cyknięcie i auto gaśnie). Koltec Necam Mega - Subaru Forester SF gaśnie na gazie
    Na zdjęciu jak wygląda mój przełącznik.
  • #7
    stacho80
    Level 10  
    Witam jak nie rozwiazales jeszcze tego problemu to napisz ktory dokladnie rok masz tego forestra a moze potrafie pomoc w rozwiazaniu tej usterki.
  • #8
    siwy1857
    Level 9  
    Problem zostal rozwiązany u gazownika. Okazało sie że jest syf w instalacji. Przeczyszczenie pomoglo ale na kilka miesięcy. Aktualnie znowu mam problem, pewnie rozdzielacz albo silniczek krokowy.
  • #9
    g107r
    Level 40  
    A masz filtr przed rozdzielaczem ?
    stacho80 zajmujesz się tym zawodowo, czy to skutek własnych perypetii z koltekiem ?
  • #10
    siwy1857
    Level 9  
    Filtr mam w rozdzielaczu. Teraz muszę założyć jakiś wstępny
  • #11
    g107r
    Level 40  
    W rozdzielaczu jest sitko, i szczeliny tulejki mają 0,2mm - są mniejsze niż oczka sitka... Byle co i na wolnych obrotach telepie silnikiem.
    Kiedy i jak gasł ? Mnie potrafi po rozgrzaniu, nie reaguje na pedał gazu, sonda zawiesza się na bogato, i później gaśnie na luzie. Wystarczy wyłączyć i włączyć instalację by znów jakiś czas działała jakby nigdy nic. Zrozumiałbym że np zasilanie pada, ale zaczyna się to od sondy na bogato. U mnie dioda przełącznika pokazuje świeceniem odczyt z sondy. Emulator się psuje ? Ten komputer to jakiś multitec ? Odczyt błędów jak ze starego samochodu rodem z GM.

    Kiedyś w trasie pomogło mi zamiana krokowego, mała diagnostyka pokazała że nie było tej samej siły w chowaniu i wysuwaniu trzpienia krokowego. Masz możliwość z tym przełącznikiem uruchomienia działania krokowego ?
  • #12
    siwy1857
    Level 9  
    U mnie silnik sie dławi podczas jazdy, czasem np podczas wyprzedzania potrafi przełączyć na benzyne. Czuje ze to silnik krokowy tak jak mówisz z tym trzpieniem albo zblowu syf. Auto sie zachowuje jakby brakowało mu gazu i wtedy go przełącza. Lepiej jest niz poprzednim razem bo wcześniej w momencie przełączenia auto nie reagowało na gaz a po wrzuceniu na luz zwyczajnie gasło. Nie chciał sie przełączyć na benzyne
  • #13
    stacho80
    Level 10  
    zajmuje sie tym zawodowo napisz czy to nadal problem z gasnieciem auta przy wolnych obrotach i podaj rok silnika zanim wymienisz kolejne czesci to napisze co powinienes zrobic bo to nie kwestja usterki jest na to standardow procedura ktura wyeliminuje ta przypadlosc problem nie lezy w gazie podaj maila to napisze na priwa co i jak musisz zrobic dokladnie krok po kroku ale istotny jest rok auta dlatego caly czas pytam ktory to rocznik.
  • #14
    siwy1857
    Level 9  
    2001 rok. 2.0 SF 125. Ok dzięki, podaje maila na priv

    Dodano po 11 [minuty]:

    Problem juz nie występuje na wolnych obrotach. Jedynie podczas jazdy, mam takie wrażenie jakby gazu mu brakowało. Poprzedni gazownik po naprawie mowił że w niedalekiej przyszłości siadzie silniczek krokowy i trzeba bedzie zainteresować w rozdzielacz lub zestaw naprawczy do niego. Mamkamentem tej instalacji jest to że nie ma żadnego prefiltra w instalacji, przed reduktorem. Teraz poproszę go aby mi cos zamontowal takiego. Dodam że zmieniłem stacje gazu, było ok aż do momentu jak znowu tankowalem na lotosie kilkanaście razy. Nie wiem, nie wydaje mi sie ze na takiej stacji byłby złej jakości gaz.
  • #15
    stacho80
    Level 10  
    ok ale sprawdz na bezynie czy sa te same objawy bo moze to nie gaz powoduje ten problem wyciagnij wczesnie przepustnice wymyj np. bezyna ekstrakcyjna a przedewszystkim rozkrec silnik krokowy umyj w srodku przepustnice pod silnikiem krokowym zamontoj wszystko rozgrzej auto do 80 C sprawdz czujnik polozenia przypustnicy i ustaw na wolnych obrotach tolerancja od 0,48 do 0,52 V i wtedy sprawdz czy nadal masz te objawy.
  • #16
    siwy1857
    Level 9  
    Na gazie czasem potrafią wzrosnąć obroty do 2000/1800. Na benzynie auto pracuje idealnie.
  • #17
    siwy1857
    Level 9  
    Kolego Stacho80 w PW wysle Ci do mnie nr tel. Prośba abys dal znać to zadzwonie i pogadamy
  • #18
    stacho80
    Level 10  
    Zadzwonie do ciebie okolo 18 bo jestem w pracy teraz pozatym nie mieszkam w pl wiec lepiej ja zadzwonie.
  • #19
    zbywoj
    Level 11  
    Witam wszystkich.

    Posiadam auto Zafira 1,6 16V z 1999r z instalacją Koltec VG392. Niestety jak poprzednicy mam problem na niskich obrotach (tak ok. do 2tyś).
    Wymieniłem membranę i oringi w rozdzielaczu, oraz porządnie go wymyłem. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy... niestety ulatniał się gaz z okolicy gniazda i zamontowałem z powrotem ten stary. Wymieniłem także świece na nowe.
    Niestety objaw jest taki sam. Na benzynie auto pracuje normalnie. Teraz myślę o wymianie cewki zapłonowej ewentualnie "wtrysków gazu". Ale to wszystko na ślepo i koszt duży względem tego auta.

    Jak sprawdzić te wtryski czy działają. Gdy w nie dmuchnę od strony rozdzielacza to powietrze swobodnie przepływa. Gdy zasysam powietrze od strony rozdzielacza... wtryskiwacze zachowują się jak zawór zwrotny i zamykają się.

    Jeszcze jedno co zauważyłem. Zaciskając pojedynczo wężyki prowadzące do wtrysków przy jednym nie zauważyłem zmiany pracy silnika. Kolejne trzy po zaciśnięciu dławią silnik i zaczyna nim bardziej telepotać.

    Czy można sczytać kody błędów masując siwy kabelek od przełącznika gazu?

    Z góry dziękuję o jakąkolwiek pomoc i sugestię.
  • #20
    g107r
    Level 40  
    zbywoj wrote:
    Niestety jak poprzednicy mam problem na niskich obrotach (tak ok. do 2tyś).

    To znaczy ? Gaśnie, nie trzyma obrotów ? Nie da się jechać do 2000 obr/min ?
    Co z parownikiem ? Jaki ma przebieg, ile lat ?
    Ustawiałeś/sprawdzałeś ciśnienia ?
    Oryginał VG392, czy już go ktoś podmienił na inny ?

    zbywoj wrote:
    Czy można sczytać kody błędów masując siwy kabelek od przełącznika gazu?
    Można, jeśli to czwarty, niepodłączony przewód. Można nawet go podłączyć i pojeździć z tym mini wskaźnikiem pracy sondy lambda. Prawidłowa mieszanka to jednostajne mruganie diody z częstotliwością ok 1-2 sekundy.

    Nowego krokowego (z astry) można uszczelnić, trzeba rozebrać i wymienić oring na grubszy.
    Stary można spróbować umyć, rozruszać.
    Szary kabelek ma też "funkcję" ruszania krokowym - odkręcasz krokowego od rozdzielacza, wtyczka wpięta, masujesz szary, włączasz zapłon, NIE odpalasz, ośkę krokowego przytrzymujesz i wyjmujesz w trakcie jej ruchu.
    Krokowego wkładasz w pojemnik z benzyną w którym się zmieści, i niech się po porusza z 10 minut będąc całkowicie zalanym.
    Potrafi niezły syf wylecieć ze środka silniczka, ale gdy się już wyrobił, kręci się trzpień z grzybkiem zamiast wsuwać i wysuwać, ma jakieś nierównomierne, przeskakujące ruchy tym trzpieniem, zacina się, to złom...
    Masz nowy do porównania - trzpień, ośka, wsuwa i wysuwa się palcami. Mycie takiego ideału nie zrobi, ale krokowy może zacząć lepiej reagować.

    Szczeliny czyste ?
    Ile przeczytałeś stron tamtego tematu ?
  • #21
    zbywoj
    Level 11  
    Auto do 2tys/obr szarpie, ostatnio nawet ciezko ruszyc.
    Parownik jest oryginalny vg392. Niestety nie znam jego przebiegu. Mam to auto ponad 4 lata.
    Cisnienia raczej w normie. Jedno waha sie 1.4 - 1.5, drugie 0.96-0.97. Tylko nie wiem czy dobrze robilem. Zdjalem i zacisnalem wezyk podcisnienia, oraz
    zatknalem kruciec podcisnienia na parowniku.

    Czy te ala wtryski mozna myc w myjce ultrsdzwiekowej?

    O jakie szczeliny pytales?
    Jak dokladnie podlaczyc ten siwy ksbelek + wiem ze trzeba go zmasowac, ale nie posiadam przelacznika ze swiatelkiem tylko z diodami poziomu gazu. Po zmasowaniu nic ni pokazuje.
  • #22
    g107r
    Level 40  
    zbywoj wrote:
    Czy te ala wtryski mozna myc w myjce ultrsdzwiekowej?
    Z tego co napisałeś, są dobre.

    zbywoj wrote:
    ak dokladnie podlaczyc ten siwy ksbelek + wiem ze trzeba go zmasowac, ale nie posiadam przelacznika ze swiatelkiem tylko z diodami poziomu gazu. Po zmasowaniu nic ni pokazuje.
    No to nie jest to to, co ja miałem, i nie wiem https://www.maxperience.com/en/question/necam-mega-switch-leds-and-diagnistics włączyłeś zapłon ?
    Szary jest luźnym przewodem, czy podłączonym do włącznika ?
    Możesz nie mieć błędów, mnie tylko kilka razy coś pokazał. Bardziej interesujące byłoby zachowanie sondy w czasie pracy.
    zbywoj wrote:

    O jakie szczeliny pytales?

    W rozdzielaczu, krokowy naciska na tłoczek przesuwający się w wyjmowalnej tulei ze szczelinami. Jak wyjmiesz tłoczek i sprężynkę https://obrazki.elektroda.pl/3404788700_1328129685.jpg, to zobaczysz dwa otwory w tulei. Za te otwory można ją wyjąć.
    https://obrazki.elektroda.pl/4925799900_1328129696.jpg
    Kulka pozycjonuje prawidłowe ustawienie tulei.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2206749.html
    zbywoj wrote:
    Wymieniłem membranę i oringi w rozdzielaczu

    Chyba już ją wyjmowałeś, chyba że nie te 6 oringów wymieniałeś.
    Oringi uszczelniają szczeliny https://www.holenderskielpg-sklep.pl/environm...oductGfx_ca3e7786bf5533aa9f10b79ae80b4e77.jpg
    Ich czystość ma wpływ na wolne obroty.
    zbywoj wrote:
    Auto do 2tys/obr szarpie, ostatnio nawet ciezko ruszyc.

    Na to już niekoniecznie.
    Na tym nieszczelnym krokowym inaczej działa ? Gaz będzie uciekał, to i zmieni się ciśnienie, ale nowy krokowy zmieni coś w pracy instalacji ? Nie sieje gdzieś iskrą ? Bo iskrzenie + gaz...

    zbywoj wrote:
    Parownik jest oryginalny vg392. Niestety nie znam jego przebiegu. Mam to auto ponad 4 lata.
    A przebieg auta ? Instalacja, przynajmniej moja wyjechała od dealera w Holandii, i miała tyle ile auto.Ja zmieniłem na inny do sekwencji i jakoś jeździłem dalej.
    Później to już tylko krokowe padały i syfiło szczeliny...
    Gdy kupiłeś to gaz działał ?
  • #23
    zbywoj
    Level 11  
    Po podłączeniu siwego kabelka do masy włączyłem zapłon. Ten siwy kabelek jest luźnym kabelkiem.

    Te szczeliny są czyste. Wymieniłem na tych szczelinach 6 oringów na nowe. Jutro sprawdzę jeszcze raz dla pewności te szczeliny.

    Krokowy zamontowałem ten oryginalny którym nie ucieka gaz. Na moje niedoświadczone oko krokowiec ten chodzi bardzo ciężko przy próbie wyciągnięcia i wtłoczenia ręką.

    Auto ma przebiegu 240 tyś. A na moje oko było chyba przewijane i ma pewnie ponad 300tyś.

    Przez 4 lata użytkowania gaz działał prawidłowo. Wymieniałem tylko co rok (co ok. 10 - 15tyś km) filtry, no i raz ten króciec mosiężny na wejściu do rozdzielacza z sitkiem.
  • #24
    g107r
    Level 40  
    zbywoj wrote:
    Po podłączeniu siwego kabelka do masy włączyłem zapłon.

    To wykręć krokowego , mój na tym masowaniu wsuwał się i wysuwał. ??

    Proponuję "rozłupać" nowego krokowego i wymienić lub uszczelnić oring na plastyku gniazda wtyczki. Gaz leci między metalową obudową i plastykiem ? Mnie tam leciało.

    Zafira... nie masz takiego samego krokowca w przepustnicy ? Dopóki nie będziesz miał dobrego zaworu, dopóty nie będziesz miał pewności że dobrze reguluje dawkę gazu.
    Jakie są, widzisz... Często "dziurawe".
    Może taki klejony jak do lpg ? Nie wiem jak piny, połączenia wewnątrz silniczka.

    zbywoj wrote:
    Wymieniałem tylko co rok (co ok. 10 - 15tyś km) filtry, no i raz ten króciec mosiężny na wejściu do rozdzielacza z sitkiem.

    Króciec ma sitko. Filtry...
    Tankujesz dobry gaz ? Jedna stacja i czystość idzie w diabły.
    Dawno to się stało ?
  • #25
    zbywoj
    Level 11  
    Zamieniałem już krokowca z przepustnicy. Bez zmian. Jest tak samo "tępy" na ręczne wysuwanie co ten z rozdzielacza.
    Z nowego zaś ulatnia się gaz z tego miejsca co opisywałeś. Nie wiedziałem że można go w tym miejscu rozebrać i że jest tam oring. jutro spróbuję go uszczelnić. Czy na krokowcu musowy jest ten drucik co jest zaczepiony o tłoczek?
    Gaz zazwyczaj tankuję na Orlenie. Choć co jakiś czas tankowałem na innej stacji. Nie znam się. Gazu nie ugryzę. Czy jak wyjeżdżę gaz do zera jest możliwość spuszczenia resztek i brudu z butli (może jest tam syf i woda, mam wrażenie że od zakupu do dziś przy tankowaniu wchodzi mi miej litrów).

    Auto dławiło się, ale było to znośne od dłuższego czasu (może kilka miesięcy). Od niedługiego czasu jest problem z ruszaniem.

    Dodano po 3 [godziny] 55 [minuty]:

    Witam
    Jest przełom w sprawie instalacji. Podłączyłem siwy kabelek bezpośrednio do minusa akumulatora i kontrolka nadała mi kody (wcześniej masowałem do drzwi - wychodzi na to, że masa była zbyt słaba).

    Kody które odczytałem to:
    kod 43: Parownik / reduktor nie działa;
    kod 45: Mieszanka gazu za bogata.

    Nie znam się, ale na moje oko jakaś membrana jest uszkodzona i idzie więcej gazu. Czy dobrze myślę? Czy regeneracja parownika załatwi problem?

    Co do kąpieli krokowca to po zmasowaniu siwego kabelka wysuwa się i wsuwa. Chodzi dość lekko i ulatnia się ze środka jakiś brud.
    Jutro pod kontrolą wykąpię go dłużej w benzynie.
  • #27
    zbywoj
    Level 11  
    Z tego co podałeś błąd 43 dotyczy rozdzielacza. Nie wiem skąd ten opis dorwałem. Silniczek krokowy w pojemniczku z benzyną chodzi swobodnie po podłączeniu siwego kabelka do masy.
    Nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić w tym rozdzielaczu!?

    Jutro z powrotem rozbieram rozdzielacz.

    Czy oryginalnego krokowca można rozebrać od strony gniazda w celu uszczelnienia? Czy podczas rozbierania nic nie urwę i nie zniszczę? Leci mi gaz z tego miejsca.
  • #28
    zbywoj
    Level 11  
    Witam

    Po raz kolejny rozebrałem rozdzielacz na części pierwsze. Wyczyściłem go dokładnie z naciskiem na szczeliny w rdzeniu rozdzielacza.
    Wymieniłem silniczek krokowy na kolejny. Zdemontowałem i wyrzuciłem drucik z silniczka krokowego, który był zahaczony o tłoczek (musiał być zdeformowany i nierówno ciągnął tłoczek). Teraz wszystko działa jak powinno :)

    Dziękuję Ci bardzo g107r!!! Bez Ciebie nic bym nie wskórał.

    Mam nadzieję, że instalacja troszkę pociągnie do kolejnej usterki.


    Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki.