Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

baofeng uv82 - Antena bazowa

26 Lip 2016 13:16 7293 13
  • Poziom 2  
    Witam jestem w tym temacie zielony więc chciałby się Was poradzić czy do baofenga można zastosować jakąś antenę bazową np typu dipol ??
  • Poziom 18  
    Można aczkolwiek mocniejsze sygnały będą zatykac odbiornik. .
  • Poziom 25  
    gargamel97 napisał:
    czy do baofenga można zastosować jakąś antenę bazową ?

Oczywiście że można, jeżeli chcesz go używać jako odbiornik do nasłuchu, to najprościej wykonać dipol 1/2fali do danego zakresu częstotliwości.
  • Poziom 2  
    Jeżeli chciałbym nadawać to jaką antenę musiał bym zastosować? Jestem kierowcą OSP i przydało by się nadawać z domu.

Dodano po 56 [sekundy]:

Wojte1199 napisał:
    Można aczkolwiek mocniejsze sygnały będą zatykać odbiornik. .

Dlaczego będą zatykać ??
  • Poziom 25  
    gargamel97 napisał:
    Jeżeli chciałbym nadawać to jaką antenę musiał bym zastosować? Jestem kierowcą OSP i chce nadawać z domu

Tego bez zezwolenia robić ci nie wolno.
  • Poziom 2  
    Posiadam zezwolenie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 13  
    cristal2242 - ja Swojego UV-82 podpinam pod Diamonda F22 i bez problemu robię od biedy z tego łączności. Przy podpiętym innym radiu z S-metrem, sygnał przekracza z przykładowym kolegą S9 +60, a i z tym człowiekiem (i przy tej antenie) rozmawiam z UV-82.
    Więc co do mocniejszych sygnałów i UV-82, to nie zauważyłem ŻADNYCH problemów.

Co do pozwolenia radiowego - NIKT Ci nie wyda pozwolenia na po pierwsze prywatne korzystanie z częstotliwości OSP (nawet w celach "służbowych") dla Twojego radiotelefonu, a po drugie tymbardziej na Baofenga.

PS. Na Baofengu i tak nie mozesz korzystać z pasma PMR (tzn. nadawać)