Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo I AAZ - Kierunkowskazy lewe(przód) cały czas świecą.

playstation2master 26 Jul 2016 14:18 1878 6
  • #1
    playstation2master
    Level 10  
    Witam serdecznie. Problem jak w temacie.
    Po wymianie akumulatora przy podpinaniu upalił się bezpiecznik nr 21(Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA). Po jego wymianie ciągle świecą się kierunkowskazy po lewej stronie(stan wysoki-> przerywacz nie działa). Po odpięciu przerywacza (R6), lub bezpiecznika kierunkowskazów(bezpiecznik nr 17). Pomimo, że kierunkowskazy nie powinny działać wcale(i nie działają-> prawa strona/ brak reakcji manetki prawidłowy)... lewa strona ciągle się świeci(pomaga jedynie wyjęcie bezpiecznika nr 21 opisanego wcześniej). Bezpiecznik nr 17 nie ma związku z kierunkowskazami, bo bez niego działają... Ale zwarcie znajduje się na pewno pomiędzy tymi dwoma układami, gdyż takie elementy jak zegar(miga)/ zamek centralny(sam się zamyka)... działają w rytmie lewego kierunkowskazu. I teraz pytanie: Jak najlepiej / od czego powinienem zacząć diagnostykę(punkty newralgiczne).
  • #3
    kortyleski
    Level 43  
    Od zastanowienia się czemu przy wymianie aku spalił się bezpiecznik. To jest możliwe tylko w przypadku zamiany biegunów.
  • #4
    dami17
    Level 11  
    Pytanie czy cała reszta elektryki działa ? Silnik odpala ?
    Jeśli faktycznie zostały zamienione bieguny jak już wspomniał kolega to pewnie więcej szkód będzie .
  • #5
    playstation2master
    Level 10  
    :) Biorąc pod uwagę, że ciężko wsadzić / podpiąć źle akumulator w tego typu samochodzie ta opcja zdecydowanie odpada...(nawet jak usilnie bym się postarał to przewody są za krótkie) :) Cała reszta w jak najlepszym porządku... Tak jak napisałem w szybkiej analizie zwarcie musiało nastąpić pomiędzy 2 wymienionymi układami. Akumulator był wymieniony, ponieważ prawie 1,5roku nie było mnie w PL i po prostu stary umarł(samochód stał / nie był jeżdżony). Możliwe, że bezpiecznik ten spalił się wcześniej(od stania?). Ew jakieś ingerencje gryzoni w garażu. Po wyjęciu bezpiecznika nr 17 nawet przeszedł przegląd(tak jak pisałem bez niego wszystkie najważniejsze układy w tym kierunkowskazy działają(jedyny problem to centralny zamek, który musiałem wypiąć, bo działał w rytmie lewego kierunkowskazu(bez reszty jakoś bym przeżył-> oświetlenie kabiny/ bagażnika/ zapalniczka/ zegarek).
  • #6
    bercikmgr
    Level 12  
    Bezpiecznik nr17 zasila przerywacz kierunkowskazów /więc po wyjęciu F17 nie może być kierunków tylko światłą awaryjne, to może wskazywać na jakąś wcześniejszą przeróbkę instalacji. natomiast często do kierunków dołączane są właśnie alarmy i inne sterowniki np zamków i on pewnie jest przypalony lub zalany wodą. wskazuje na to powiązanie mrugania kierunkowskazu z zamykaniem i otwieranie auta.
  • #7
    playstation2master
    Level 10  
    OK... Już jakiś czas temu rozwiązałem problem, więc oczywiście napiszę co i jak dla potomnych. Idąc cały czas wzdłuż wiązki od samej puchy z bezpiecznikami doszedłem do korozji gdzieś +/- pod połową progu. + Gratis ładnie wysuszona... mała.. słodka myszka, która straciła kontakt ze światem i było to dla niej ostatnie ugryzienie... a dla mnie przymus rozprucia 1/2 samochodu + wcześniejszą wymianę akumulatora. A najlepsze jest to, że posiadam w domu w PL 2 kotki. Myślę, że temat do zamknięcia i dziękuję wszystkim za próby pomocy(tym razem bez punktów:).