Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo I AAZ - Kierunkowskazy lewe(przód) cały czas świecą.

playstation2master 26 Jul 2016 14:18 1653 6
  • #1
    playstation2master
    Level 10  
    Witam serdecznie. Problem jak w temacie.
    Po wymianie akumulatora przy podpinaniu upalił się bezpiecznik nr 21(Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA). Po jego wymianie ciągle świecą się kierunkowskazy po lewej stronie(stan wysoki-> przerywacz nie działa). Po odpięciu przerywacza (R6), lub bezpiecznika kierunkowskazów(bezpiecznik nr 17). Pomimo, że kierunkowskazy nie powinny działać wcale(i nie działają-> prawa strona/ brak reakcji manetki prawidłowy)... lewa strona ciągle się świeci(pomaga jedynie wyjęcie bezpiecznika nr 21 opisanego wcześniej). Bezpiecznik nr 17 nie ma związku z kierunkowskazami, bo bez niego działają... Ale zwarcie znajduje się na pewno pomiędzy tymi dwoma układami, gdyż takie elementy jak zegar(miga)/ zamek centralny(sam się zamyka)... działają w rytmie lewego kierunkowskazu. I teraz pytanie: Jak najlepiej / od czego powinienem zacząć diagnostykę(punkty newralgiczne).
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    stonefree
    Level 26  
    Może od sprawdzenia masy?
  • #3
    kortyleski
    Level 43  
    Od zastanowienia się czemu przy wymianie aku spalił się bezpiecznik. To jest możliwe tylko w przypadku zamiany biegunów.
  • #4
    dami17
    Level 10  
    Pytanie czy cała reszta elektryki działa ? Silnik odpala ?
    Jeśli faktycznie zostały zamienione bieguny jak już wspomniał kolega to pewnie więcej szkód będzie .
  • #5
    playstation2master
    Level 10  
    :) Biorąc pod uwagę, że ciężko wsadzić / podpiąć źle akumulator w tego typu samochodzie ta opcja zdecydowanie odpada...(nawet jak usilnie bym się postarał to przewody są za krótkie) :) Cała reszta w jak najlepszym porządku... Tak jak napisałem w szybkiej analizie zwarcie musiało nastąpić pomiędzy 2 wymienionymi układami. Akumulator był wymieniony, ponieważ prawie 1,5roku nie było mnie w PL i po prostu stary umarł(samochód stał / nie był jeżdżony). Możliwe, że bezpiecznik ten spalił się wcześniej(od stania?). Ew jakieś ingerencje gryzoni w garażu. Po wyjęciu bezpiecznika nr 17 nawet przeszedł przegląd(tak jak pisałem bez niego wszystkie najważniejsze układy w tym kierunkowskazy działają(jedyny problem to centralny zamek, który musiałem wypiąć, bo działał w rytmie lewego kierunkowskazu(bez reszty jakoś bym przeżył-> oświetlenie kabiny/ bagażnika/ zapalniczka/ zegarek).
  • #6
    bercikmgr
    Level 12  
    Bezpiecznik nr17 zasila przerywacz kierunkowskazów /więc po wyjęciu F17 nie może być kierunków tylko światłą awaryjne, to może wskazywać na jakąś wcześniejszą przeróbkę instalacji. natomiast często do kierunków dołączane są właśnie alarmy i inne sterowniki np zamków i on pewnie jest przypalony lub zalany wodą. wskazuje na to powiązanie mrugania kierunkowskazu z zamykaniem i otwieranie auta.
  • #7
    playstation2master
    Level 10  
    OK... Już jakiś czas temu rozwiązałem problem, więc oczywiście napiszę co i jak dla potomnych. Idąc cały czas wzdłuż wiązki od samej puchy z bezpiecznikami doszedłem do korozji gdzieś +/- pod połową progu. + Gratis ładnie wysuszona... mała.. słodka myszka, która straciła kontakt ze światem i było to dla niej ostatnie ugryzienie... a dla mnie przymus rozprucia 1/2 samochodu + wcześniejszą wymianę akumulatora. A najlepsze jest to, że posiadam w domu w PL 2 kotki. Myślę, że temat do zamknięcia i dziękuję wszystkim za próby pomocy(tym razem bez punktów:).