Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Civic vi ocena klimatyzacji po ciśnieniach

12pawel 26 Lip 2016 18:11 1530 12
  • #1 26 Lip 2016 18:11
    12pawel
    Poziom 33  

    Witam
    Chciałbym prosić o Waszą ocenę układu klimatyzacji w moim Civicu. Byłem na standardowym przeglądzie gdzie operator (nie mylić z fachowcem od klimy) podłączył się pod auto i zaczęła się procedura. Układ szczelny, czynnika praktycznie nie brakowało.
    Pytanie swoje kieruje o ciśnienia panujące w układzie podczas pracy klimatyzacji.
    Na ssaniu było 3 bary, na tłoczeniu 16-17 bar.
    Czy to są prawidłowe wartości ciśnień? Czy działa ona w odpowiednim zakresie?
    Dodam tylko że temperatura otoczenia to ok 27-30 stopni (było dziś bardzo gorąco)

    0 12
  • #2 26 Lip 2016 18:24
    Damnian
    Poziom 34  

    No w porządku ale w czym jest problem ?

    0
  • #3 26 Lip 2016 18:35
    12pawel
    Poziom 33  

    Generalnie to problemu nie ma, klima działa, ale w porównaniu do innych aut którymi jeżdżę dużo mniej wydajna. W octavi nagrzanej w słońcu po przejechaniu 5 km jest już przyjemna temperatura, a w civicu dopiero po 25km. Wiem że honda ustawiła na termostacie stosunkowo wysoka temp wyłączenia sprężarki. Przy 8-9 stopniach z nawiewu sprężarka się już wyłącza. Dorzuciłem więc równolegle do termistora rezystor i ustawiłem temp wyłączenia na 5 stopni. Niestety te 5 stopni udaje się uzyskać na 1 biegi nawiewu przy drugim biegu wzwyż niestety temp są już dużo wyższe.
    Pomyślałem więc że może sprężarka słabo ciągnie, bo wyczytałem gdzieś że ma być ok 2 bar na ssaniu i 8-12 bar na tłoczeniu.

    0
  • #4 29 Lip 2016 23:14
    domex32
    Moderator na urlopie...

    12pawel napisał:
    Dorzuciłem więc równolegle do termistora rezystor i ustawiłem temp wyłączenia na 5 stopni.


    Jesteś na świetnej drodze do uszkodzenia sprężarki.

    Co do klimatyzacji w japońcach, to ekologia zmusza ich do ograniczenia ilości czynnika w układzie, zmniejszenia przekroju przewodów, i wydajności sprężarki.

    Jeśli filtr kabinowy jest drożny, nic więcej z tego układu nie osiągniesz, chyba że jazda z włączonym obiegiem wewnętrznym powietrza.

    0
  • #5 30 Lip 2016 14:06
    Damnian
    Poziom 34  

    Przede wszystkim sprawdź filtr kabinowy. Sprężarka ma pracować w określonych cyklach i wydłużanie tego czasu może doprowadzić do jej przegrzania. Możesz sprawdzić jakie parametry widzi panel klimatronika. Czyli czujnik temperatury w tunelu nawiewu i czujnik temperatury w panelu dla kabiny. Nie wiem jak masz u siebie, ja mam czujnik temperatury umieszczony nad nogami pasażera dla tunelu nawiewu- taka długa szpilka. A drugi czujnik w panelu. Panel musiałem wyjąć i rozebrać, w środku jest termistor z wentylatorkiem który zaciąga powietrze z zewnątrz przez kratkę i tam było sporo kurzu nawalone. Niestety klimatyzacja klimatyzacji nie równa, kiedyś w fordzie KA miałem klimatyzacje manualną i mroziła tak, że piwo pod nogami pasażera miałem nieźle schłodzone. Teraz mam klimatronik i żeby w upale było w miarę komfortowo to też potrzeba trochę czasu na schłodzenie pomieszczenia.

    0
  • #6 30 Lip 2016 14:19
    Bedni
    Poziom 13  

    Wątpię żeby kolega miał automatyczna klimę w civicu VI. :)

    Podobno osuszasz w układzie może też zmniejszyć jej wydajność. Jeżeli jest zapchany to będzie mniej gorący podczas pracy niż skraplacz. Ale jak klima dobrze chłodzi, a problemem jest tylko czas rozbujania się klimy to powinno być ok.

    0
  • #7 07 Sie 2016 20:24
    12pawel
    Poziom 33  

    Filtr kabinowy wymieniam 2 razy w roku jest czyściutki. Byłem teraz na wyjeździe i zrobiłem ponad 2 tyś km w upale 32 stopni. Jak startowałem rano przy nierozgrzanym nadwoziu to jako tako sobie dawała radę, jednak jak zostawiłem auto w słońcu to już był klops. Schłodzenie do temperatury komfortowej było bardzo ciężko. Co do osuszacza to trudno powiedzieć. Jak go można sprawdzić? Domyślam się że klima w aucie z 2000 roku nie będzie działała jak w aucie z 2015, chciałem tylko popytać czy ciśnienia które wyszły przy pomiarach są optymalne dla takiego samochodu w podanych warunkach pracy.

    0
  • #8 07 Sie 2016 21:47
    Bedni
    Poziom 13  

    12pawel napisał:
    Co do osuszacza to trudno powiedzieć. Jak go można sprawdzić?


    Podobno ma być ciepły podczas pracy. Jak będzie zimny, albo oszroniony to jest zapchany. Poczytaj o tym w necie.

    0
  • #9 08 Sie 2016 09:46
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak osuszacz jest na niskim ciśnieniu to będzie cały czas zimny.

    0
  • #10 09 Sie 2016 03:39
    Bedni
    Poziom 13  

    Właśnie nie byłem pewien, bo trafiłem na sprzeczne informacje. :-)

    0
  • #11 09 Sie 2016 07:31
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wedle większości prawideł, osuszacz powinien być wymieniany co dwa lata, lub po każdym rozszczelnieniu układu.

    0
  • #12 09 Sie 2016 12:37
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    12pawel napisał:
    Domyślam się że klima w aucie z 2000 roku nie będzie działała jak w aucie z 2015,


    To ci powiem dlaczego, ano dlatego że masz zużytą chłodnice a ona oddaje ciepło z kabiny do otoczenia.
    Przeważnie założenie orginalnej chłodnicy daje przyjemne efekty.

    Można to sprawdzić polewając chłodnice szlałfem zimną woda ze studni.

    Jak klimatyzacja zacznie lepiej chłodzić to masz odpowiedź.

    Po drugie nie porównuj klimatyzacji w civiku pierdziku z octavią, bo co klasa auta to i wydajność klimy i grzania.

    0
  • #13 25 Paź 2016 17:54
    12pawel
    Poziom 33  

    Wygląda na to że wszystko ok, po prostu fabrycznie jest mało wydajna.

    0