Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C2 - Wentylator chłodnicy włącza się tylko z klimą

Sakura 11 Kwi 2017 21:01 5082 43
  • #31
    korsarz50
    Poziom 12  
    C4 grand picasso. Klima mi nie działa. Nie załącza się sprężarka ani wentylator chłodnicy. Wentylator działa jeśli silnik wbije się powyżej 100stopni czyli sprawny. Jak podam +12V do sprężarki z akumulatora to sprężarka się kręci ale żadna z rurek przy klimie nie robi się ani ciepła ani zimna. Wymieniłem czujnik ciśnienia na tej aluminiowej cienkiej rurce na nowy. wymieniony czynnik pokazuje 4bar. Bezpieczniki sprawne wszystkie. przewód od sprężarki nie przerwany aż do wtyczki przy skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. (żółta płaska 5pinowa wtyczka. fioletowy od sprzęgła pin1, czerwony od tyłu sprężarki nie wiem od czego ale też do tej samej wtyczki idzie i nie przerwany-jest przejście prądu. masowe też są ok.)
    Co jeszcze mogę sprawdzić.
    w lexi pokazuje mi:
    -informacja ciśnienia chłodzenia nie charakteryzowane citroen
    -zasilanie czujników obrotów silnika, ciśnienia klimatyzacji i wałka rozrządu sygnał napięcia zasilania zbyt niskie.
    -sygnał różnicy ciśnienia wydechu zgodna
    -kalkulator modułu sterującego silnika milczy w sieci CAN

    w zakładce:EDC16C34_DV6/parametry
    wejście termostatu klimatyzacji-Nie ma klimatyzacji
    dopuszczenie klimatyzacji-sprężarka od
    żądanie odcięcia klimatyzacji-odcięcie
    ciśnienie klimatyzacji 3 bar

    Czy w bsi jest coś uwalone? co to jest z tyłu klimy podłączone 2pinową wtyczką?

    ODPOWIEDŹ: Elektronik mi to ogarnął. na czujniku klimy w wiązce było 3V zamiast 5V. A przyczyną było zwarcie w przepustnicy powietrza (komis umył silnik). Po odpięciu kostki od przepustnicy klima zaczęła działać normalnie.
    Podsumowując:
    -wymiana czujnika ciśnienia klimy (był zepsuty)
    -wymiana uszczelek przy sprężarce(puszczały)
    -nabicie klimy
    -Wymiana przepustnicy powietrza za turbiną (robiła zwarcie)

    Jak pomogłem to naciśnij że tak ;)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    venom3000
    Poziom 2  
    Witam, sory za mega odkop, ale mam ten sam problem. Citroen c2 z tym samym silnikiem, wiatrak zalacza sie przy 108 stopniach i zbija tylko do 104, nie wiem ktory to bieg ale jakos super szybko sie nie kreci. Czy autor watku rozwiazal temat?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #33
    darekstrz
    Poziom 10  
    WITAM miałem coś takiego przy c3 14hdi była wina kostki połączenie czujnik temperatury-komputer silnika odczytywał uszkodzony czujnik i uruchamiał tryb awaryjny
  • #34
    venom3000
    Poziom 2  
    A czym objawia sie 'tryb awaryjny'? U mnie temperature chyba zczytuje normalnie bo podczas jazdy utrzymuje sie kolo 90 tylko jak postoi kilka minut to temperatura rosnie i wiatrak odpala sie dopiero przy 108 a to chyba troche za wysoko no i tym bardziej ze nie zbija do 90 tylko do 104. Ktos posiada moze schemat tego ukladu? Przypuszczam ze moze 1 bieg sie nie zalacza...
  • #35
    korsarz50
    Poziom 12  
    U mnie przyczyną było zwarcie na przepustnicy powietrza. W wiązce spadło napięcie na 3V a powinno być 5V. Po odpięciu wtyczki z przepustnicy klima zaczęła działać.
    Jak pomogłem to naciśnij +
  • #36
    dzinek
    Poziom 12  
    U mnie w C2 silnik sie nie dogrzewal. Temperatura 80 stopni przy odczycie z komputera na elm. Wymienilem termostat i dobilo do 104 stopni, ale wiatrak sie nie wlaczyl. Na wskazniku w desce byly 3 kreski z 6 nigdy wiecej. Orientuje sie ktos skad taka rozbieznosc. W poniedzialek bede sprawdzal wentylator chlodnicy
  • #37
    dzinek
    Poziom 12  
    Ja tylko dodam, że jeżeli nie działa wentylator chłodnicy to spalony może być bezpiecznik 30A dużej wielkości pod płytką z małymi bezpiecznikami. Przy akumulatorze jest skrzynka, trzeba wyjąć wtyczki, odkręcić masę, tą z akumulatora też i pod spodem znajdziemy duże bezpieczniki. A przekaźnik jest pod prawą lampą. Tak to wygląda w C2 1.1B 2005r.
  • #38
    kozia44
    Poziom 10  
    Witam. U mnie, w C2 1.4 8V 75KM VTR wentylator włącza się przy 90 stopniach i zbija do 86 ale tylko po odpaleniu samochodu i staniu aż się silnik zagrzeje do takiej temperatury. Jak przekroczy 90 stopni w czasie jazdy to już nie schodzi poniżej tej temperatury (w czasie jazdy mam tak od 93 do 95 stopni) i wentylator się wcale nie odpala np. podczas stania w korku. Wtedy mam temperaturę grubo ponad 100 stopni. Ratuję się włączając klimatyzację bo wtedy wentylator pracuje zawsze na niskich obrotach zbijając temperaturę. Wszystkie elementy układu chłodzenia sprawne (czujniki temperatury, termostat, przekaźniki, wentylator - przechodzi test wolnych i szybkich obrotów w lexi). Teraz jest zima to problemu nie ma ale na wiosnę problem wróci jak bumerang. Ktoś ma jakiś pomysł?
  • #39
    damdam

    Poziom 34  
    no a czego chce sterownik ? Może jego reżim pracy przewiduje że silnik pracuje efektywniej ma wyższej temperaturze? szukaj parametrów związanych z GMV.
  • #40
    cehuone
    Poziom 2  
    Witam

    Mam podobny problem z moja c2 1.4 8v 2005 rok. Mianowicie wentylator włącza się tylko jak jest uruchomiona klimatyzacja w innym przypadku nie. Podejrzewam regulator prędkości wentylatora, gdyż wymieniłem już wszystkie czujniki a problem występuje w dalszym ciągu tak ze wywala płyn chłodniczy ze zbiorniczka, gdzie się znajduje owy regulator w samochodzie ?
  • #41
    kozia44
    Poziom 10  
    Piszesz, że wymieniłeś wszystkie czujniki. Jakie?? Wentylator jest uruchamiany i zatrzymywany przez sam sterownik cytryny na podstawie odczytu temperatury z czujnika wkręconego w głowicę silnika (z zieloną wtyczką). Szybki bieg wentylatora najprościej sprawdzić wypinając ową wtyczkę na pracującym silniku. Pojawi się wtedy sygnalizacja przegrzania na desce a wentylator powinien zacząć zasuwać na maksymalnych obrotach. W tym momencie już wiesz bez mierzenia, że przekaźnik i rezystor odpowiadający za szybie obroty żyją. Jak nie - do sprawdzenia. Wywalanie płynu przez zbiornik wyrównawczy może mieć różnorakie przyczyny - np. niekompletne odpowietrzenie układu chłodzenia, nie trzymający ciśnienia korek, itd. itp. Korek w C2 powinien trzymać ciśnienie około 1.4 bara, wtedy temperatura wrzenia płynu wynosi grubo powyżej 120 st. C. Gdy nie ma ciśnienia w układzie chłodzącym temperatura wrzenia płynu spada w rejony 105 do 108 st. C w zależności od producenta glikolu. Sprawdź najprostszym skanerem OBD2 sprzężonym z komórką jakie temperatury płynu osiągasz. Przy termostacie klasycznym (punkt otwarcia w przedziale 87 do 89 st. C) wentylator chłodnicy zazwyczaj włącza się przy 90 st. C i zbija temperaturę do 86 st. C. Przy termostacie fazowym (taki z żółtą wtyczką do grzałki, punkt otwarcia w okolicy 103 st. C) wentylator chłodnicy zazwyczaj włącza się przy 108 st. C i zbija temperaturę do 104 st. C. W obu przypadkach klima wyłączona.
  • #42
    cehuone
    Poziom 2  
    Ok precyzuje😉
    Tak wiec wymieniałem kołnierz cieczy płynu chłodzącego wraz z czujnikiem który się w nim znajduje. Stary przepuszczał płyn, rzeczywiście po wycięciu z tego czujnika wtyczki na desce wywala komunikat o za wysokiej temperaturze i włącza wentylator na bardzo wysokie obroty. Wiec wiem na pewno ze drugi bieg działa. Nie wiem jak sprawdzić pierwszy ☹
    Wymieniony został również termostat bo miałem podejrzenie ze się zawiesza i za nim znajduje się drugi czujnik. Czy on aktywuje pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ? Zamówiłem jeszcze nowy korek, dojdzie najpóźniej jutro, zmienię go i odpowietrzę układ zobaczymy czy sytuacja się powtórzy. Jeśli tak to chyba zostaje tylko UPG 😩
  • #43
    kozia44
    Poziom 10  
    Pierwszy bieg (wolny) włącza się zawsze z klimą gdy silnik jest nagrzany i auto stoi lub porusza się z małą prędkością. Jeśli masz termostat z żółtą wtyczką na dwa piny to masz termostat fazowy. On nie ma czujnika temperatury tylko grzałkę tak więc nie steruje wentylatorem chłodnicy. W dalszym ciągu odpowiada za to sam sterownik C2. Jak już odpowietrzysz układ chłodzenia i wymienisz korek podepnij jakiś skaner OBD2. Sprawdź nim błędy, odpal silnik na jałowym bez klimy, następnie podnieś maskę i obserwuj wentylator oraz patrz na skaner co się będzie działo z temperaturą. Jak przekroczysz 110 st. C a wentylator nie ruszy zbij temperaturę włączając klimę (wentylator poleci na wolnych obrotach). Z UPG bym jeszcze poczekał chyba, że są jakieś wyraźne symptomy, że to może być akurat to.
  • #44
    cehuone
    Poziom 2  
    No po za tym wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek to nic innego niepokojącego się nie dzieje brak masła pod korkiem oleju, brak oleju w płynie. Nic zmienię dzisiaj ten korek i zobaczymy 😉

    Dodano po 13 [godziny] 59 [minuty]:

    Ok sprawa rozwiązana, wszystkie biegi działały, problem polegał na nieszczelnym korku zbiorniczka wyrównawczego, po zmianie korka na nowy wszystko wróciło do normy