Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C2 - Wentylator chłodnicy włącza się tylko z klimą

Sakura 11 Kwi 2017 21:01 3615 38
  • #31 11 Kwi 2017 21:01
    korsarz50
    Poziom 12  

    C4 grand picasso. Klima mi nie działa. Nie załącza się sprężarka ani wentylator chłodnicy. Wentylator działa jeśli silnik wbije się powyżej 100stopni czyli sprawny. Jak podam +12V do sprężarki z akumulatora to sprężarka się kręci ale żadna z rurek przy klimie nie robi się ani ciepła ani zimna. Wymieniłem czujnik ciśnienia na tej aluminiowej cienkiej rurce na nowy. wymieniony czynnik pokazuje 4bar. Bezpieczniki sprawne wszystkie. przewód od sprężarki nie przerwany aż do wtyczki przy skrzynce z bezpiecznikami obok akumulatora. (żółta płaska 5pinowa wtyczka. fioletowy od sprzęgła pin1, czerwony od tyłu sprężarki nie wiem od czego ale też do tej samej wtyczki idzie i nie przerwany-jest przejście prądu. masowe też są ok.)
    Co jeszcze mogę sprawdzić.
    w lexi pokazuje mi:
    -informacja ciśnienia chłodzenia nie charakteryzowane citroen
    -zasilanie czujników obrotów silnika, ciśnienia klimatyzacji i wałka rozrządu sygnał napięcia zasilania zbyt niskie.
    -sygnał różnicy ciśnienia wydechu zgodna
    -kalkulator modułu sterującego silnika milczy w sieci CAN

    w zakładce:EDC16C34_DV6/parametry
    wejście termostatu klimatyzacji-Nie ma klimatyzacji
    dopuszczenie klimatyzacji-sprężarka od
    żądanie odcięcia klimatyzacji-odcięcie
    ciśnienie klimatyzacji 3 bar

    Czy w bsi jest coś uwalone? co to jest z tyłu klimy podłączone 2pinową wtyczką?

    ODPOWIEDŹ: Elektronik mi to ogarnął. na czujniku klimy w wiązce było 3V zamiast 5V. A przyczyną było zwarcie w przepustnicy powietrza (komis umył silnik). Po odpięciu kostki od przepustnicy klima zaczęła działać normalnie.
    Podsumowując:
    -wymiana czujnika ciśnienia klimy (był zepsuty)
    -wymiana uszczelek przy sprężarce(puszczały)
    -nabicie klimy
    -Wymiana przepustnicy powietrza za turbiną (robiła zwarcie)

    Jak pomogłem to naciśnij że tak ;)

  • #32 02 Lis 2018 19:03
    venom3000
    Poziom 2  

    Witam, sory za mega odkop, ale mam ten sam problem. Citroen c2 z tym samym silnikiem, wiatrak zalacza sie przy 108 stopniach i zbija tylko do 104, nie wiem ktory to bieg ale jakos super szybko sie nie kreci. Czy autor watku rozwiazal temat?

  • #33 02 Lis 2018 20:36
    darekstrz
    Poziom 10  

    WITAM miałem coś takiego przy c3 14hdi była wina kostki połączenie czujnik temperatury-komputer silnika odczytywał uszkodzony czujnik i uruchamiał tryb awaryjny

  • #34 03 Lis 2018 22:19
    venom3000
    Poziom 2  

    A czym objawia sie 'tryb awaryjny'? U mnie temperature chyba zczytuje normalnie bo podczas jazdy utrzymuje sie kolo 90 tylko jak postoi kilka minut to temperatura rosnie i wiatrak odpala sie dopiero przy 108 a to chyba troche za wysoko no i tym bardziej ze nie zbija do 90 tylko do 104. Ktos posiada moze schemat tego ukladu? Przypuszczam ze moze 1 bieg sie nie zalacza...

  • #35 04 Lis 2018 10:16
    korsarz50
    Poziom 12  

    U mnie przyczyną było zwarcie na przepustnicy powietrza. W wiązce spadło napięcie na 3V a powinno być 5V. Po odpięciu wtyczki z przepustnicy klima zaczęła działać.
    Jak pomogłem to naciśnij +

  • #36 12 Sty 2019 20:42
    dzinek
    Poziom 11  

    U mnie w C2 silnik sie nie dogrzewal. Temperatura 80 stopni przy odczycie z komputera na elm. Wymienilem termostat i dobilo do 104 stopni, ale wiatrak sie nie wlaczyl. Na wskazniku w desce byly 3 kreski z 6 nigdy wiecej. Orientuje sie ktos skad taka rozbieznosc. W poniedzialek bede sprawdzal wentylator chlodnicy

  • #37 14 Sty 2019 19:09
    dzinek
    Poziom 11  

    Ja tylko dodam, że jeżeli nie działa wentylator chłodnicy to spalony może być bezpiecznik 30A dużej wielkości pod płytką z małymi bezpiecznikami. Przy akumulatorze jest skrzynka, trzeba wyjąć wtyczki, odkręcić masę, tą z akumulatora też i pod spodem znajdziemy duże bezpieczniki. A przekaźnik jest pod prawą lampą. Tak to wygląda w C2 1.1B 2005r.

  • #38 31 Sty 2019 22:34
    kozia44
    Poziom 2  

    Witam. U mnie, w C2 1.4 8V 75KM VTR wentylator włącza się przy 90 stopniach i zbija do 86 ale tylko po odpaleniu samochodu i staniu aż się silnik zagrzeje do takiej temperatury. Jak przekroczy 90 stopni w czasie jazdy to już nie schodzi poniżej tej temperatury (w czasie jazdy mam tak od 93 do 95 stopni) i wentylator się wcale nie odpala np. podczas stania w korku. Wtedy mam temperaturę grubo ponad 100 stopni. Ratuję się włączając klimatyzację bo wtedy wentylator pracuje zawsze na niskich obrotach zbijając temperaturę. Wszystkie elementy układu chłodzenia sprawne (czujniki temperatury, termostat, przekaźniki, wentylator - przechodzi test wolnych i szybkich obrotów w lexi). Teraz jest zima to problemu nie ma ale na wiosnę problem wróci jak bumerang. Ktoś ma jakiś pomysł?

  • #39 31 Sty 2019 22:36
    damdam

    Poziom 33  

    no a czego chce sterownik ? Może jego reżim pracy przewiduje że silnik pracuje efektywniej ma wyższej temperaturze? szukaj parametrów związanych z GMV.