Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - Gaśnie w czasie jazdy po rozgrzaniu, potem ok

27 Lip 2016 07:22 1566 11
  • Poziom 13  
    Witam

    Mój Matiz od dłuższego czasu boryka sie z następującym problem:

    Po dłuższym postoju odpala na dotyk, gdy samochod osiągnie temperaturę ok 45 stopni, zapala sie check, samochód zaczyna szarpac i staje. Po ponownym odpaleniu sytuacja sie powtarza, czasami ma wtedy problem z uruchomieniem. Jak już samochód odpali to potem można nim jechać długie kilometry i nie ma żadnych problem.

    Do tej pory wymieniłem
    Świecie
    Przewody ( było przebicie przy kopułce i pokazywalo błąd 0340)
    Kopułka
    Czyścilem też przepustnice


    Aktualnie jest błąd 0320

    Prawdę mówiąc, nie widzi mi sie wymiana aparatu zapłonowego za 1/3 wartości auta

    Auto posiada instalację Stag 4
  • Poziom 42  
    Peter1994 napisał:
    Prawdę mówiąc, nie widzi mi sie wymiana aparatu zapłonowego za 1/3 wartości auta

    No ale jeśli chcesz dalej jeździć to nie masz wyboru, można sam moduł wymienić....
  • Poziom 43  
    Peter1994 napisał:
    Prawdę mówiąc, nie widzi mi sie wymiana aparatu zapłonowego za 1/3 wartości auta

    Auto posiada instalację Stag 4


    To wyzłomuj, jak nie chcesz naprawiać.
  • Poziom 13  
    Za takie odpowiedzi powinieneś dostać bana. Chodzi o to że szukam innej przyczyny, jeśli jej nie znajdę, to wymienie
  • Poziom 43  
    Wez aparat ze szrotu albo all.. za parę pln
  • Poziom 43  
    Peter1994 napisał:
    Za takie odpowiedzi powinieneś dostać bana. Chodzi o to że szukam innej przyczyny, jeśli jej nie znajdę, to wymienie


    Kolego nie unoś się bo odlecisz, przecież to normalne że jak pada aparat to się go wymienia.

    Czy na benzynie i na gazie są te same objawy, bo jeśli tak to wina układu zapłonowego.
  • Poziom 36  
    Jaki właściwie masz aparat ? DAC czy MANDO ?
  • Poziom 18  
    1/3 wartosci ? ostatnio kupowałem na szrocie za 90zl, chociaż wiem ze kosztuja uzywane i 150 :-) Mozesz wymienić sam czujnik "halla"optyczny w aparacie albo wyczyścić moze jest poprostu zasyfiony, i przy okazji czujnik temperatury plynu (10zl) czesta bolączka.Chyba, ze ruszaleś regulacje zaplonu :p
  • Poziom 42  
    drdrug napisał:
    Mozesz wymienić sam czujnik halla

    Nawet jeśli to stary Matiz to pierdół nie piszemy....panie mechanik...
  • Poziom 19  
    Ponawiam pytanie kolegi g1076

    Jaki właściwie masz aparat ? DAC czy MANDO ?

    Z doświadczenia również wiem, że jak "padnie" czujnik halla, to na amen i nie jest to zależne od temperatury.
    W przypadku zintegrowanego aparatu MANDO istnieje możliwość wymiany oryginalnego modułu zastępując go elementem dyskretnym, który nabyłem wraz ze schematem połączenia za 12 zł.
    Te same rozwiązanie stosuje się w fordach, mazdach i hondach.
  • Poziom 43  
    marek majchrzak napisał:
    Z doświadczenia również wiem, że jak "padnie" czujnik halla, to na amen i nie jest to zależne od temperatury.

    W matizach nigdy nie było i nie ma żadnych czujników hall , za to ostrzeżenia wciąż są na forum za łamanie regulaminu i pisanie wprowadzające w błąd.
    W matizie jest czujnik optyczny.

    marek majchrzak napisał:
    Te same rozwiązanie stosuje się w fordach, mazdach i hondach.


    No powiem ci o ile w hondach i mazdach są w ogóle aparaty na kilku czujnikach indukcyjnych o tyle w fordach nie ma i nie było.
  • Poziom 19  
    Strumien swiadomosci swia napisał:

    No powiem ci o ile w hondach i mazdach są w ogóle aparaty na kilku czujnikach indukcyjnych o tyle w fordach nie ma i nie było.

    I tutaj kolego chyba się mylisz.
    Jest ford Probe z silnikiem mazdy. Ale nie w tym rzecz, żeby spierać się o typ czujnika, ale zdiagnozować usterkę.
    Moja luźna dygresja dotycząca czujników Halla miała na celu skierowanie uwagi autora tematu na inny trop.