Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie zapala sie kontrolka oleju octavia 1.9 tdi 1999

28 Lip 2016 14:12 1956 24
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich.
    Szukałem na forum ale nie znalazłem nigdzie takiego tematu, a mianowicie kontrolka oleju wogole nie świeci. Na chwilę obecną olej sprawdzam wyłącznie za pomocą bagnetu. Czy któryś z szanownych Kolegów spotkal się z takim problemem albo wie jak go zlikwidować.? Z góry bardzo dziękuję. Ps brak możliwości podłączenia pod Vag
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 43  
    Kontrolka świeci i mruga wtedy jak nie ma ciśnienia
  • Poziom 9  
    No tak dokładnie, a le chodzi mi o to że przy przekroczeniu zapłonu powinny się wszystkie kontrolne zapalić, a ta olejowa właśnie się nawet kontrolne nie zapala
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 43  
    Noo tak jest. Odłacz czujnik odpal i sprawdz.
  • Poziom 9  
    Odlaczylem i nic żadnej reakcji kontrolki
  • Poziom 43  
    Może się poprzedni właściciel postarał aby nie było,brzęczyk otwartych drzwi na światłach działa?
  • Poziom 9  
    Działa i to dość glosno
  • Poziom 30  
    Powinieneś odłączyć i przywrzeć końcówkę do masy silnika kontrolka powinna się zapalić jeżeli reszta instalacji działa poprawnie
  • Poziom 9  
    Właśnie to zrobiłem o nic😕
  • Poziom 9  
    Ok dzięki za podpowiedź tak trzeba będzie
  • Poziom 30  
    Sprawdź czy jest kontrolka fizycznie na tablicy a nie np puste miejsce po niej ,jak jest sprawdź czy jest sprawna.To chyba najprostsza, po sprawdzeniu kabelka od czujnika, czynność zanim zabierzesz się za kopanie w kabelkach
  • Poziom 43  
    zdzichra napisał:
    Powinieneś odłączyć i przywrzeć końcówkę do masy silnika
    skyvan napisał:
    Właśnie to zrobiłem o nic

    W tym aucie właśnie brak wysterowania masą na przewodzie podczas pracy silnika=kontrolka i brzęczyk/gong. Dlatego pisałem ODŁĄCZ
  • Poziom 9  
    Kontrolka jest bo ja widać pod światło ale nie wiem jak ja sprawdzę
  • Poziom 30  
    skyvan napisał:
    Kontrolka jest bo ja widać pod światło ale nie wiem jak ja sprawdzę

    W takim razie jeżeli nie jesteś pewny czy potrafisz to zrobić pozostaje
    PITERRR napisał:
    Licznik do diagnosty i niech go sprawdzi .

    lub wizyta z całym samochodem u mającego pojęcie elektryka samochodowego.
    Jazda bez kontrolki grozi uszkodzeniem silnika w sytuacji awaryjnej.
    Możesz też samodzielnie wymienić czujnik ciśnienia bo to raczej koszt nie wielki a jeżeli stary jest uszkodzony - po prostu wystarczy wymienić .Jeśli nie pomoże zostają kroki powyżej.

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    W tym aucie właśnie brak wysterowania masą na przewodzie podczas pracy silnika=kontrolka i brzęczyk/gong. Dlatego pisałem ODŁĄCZ

    Czy to nie przypadkiem taki czujnik?
    https://kayaba.istore.pl/pl/7-0132-kw-500132-...4-19d-19sdi-19tdi-kw-elektryka-kw-886013.html
    Ten raczej steruje masą
  • Poziom 9  
    No taki to czujnik a mechanika dobrego to ja nie stety nie mam a tu gdzie mieszkam to za diagnostykę wołają jak za zboże
  • Poziom 30  
    Wymień czujnik może pomoże.Żeby sprawdzić kontrolkę musisz zdemontować tablicę wskaźników jak to zrobić znajdziesz pewnie na jakimś forum skody.Jak zapytasz w necie o dobrego elektryka w Twojej okolicy ktoś na pewno pomoże.
  • Poziom 9  
    Drodzy Koledzy odlaczylem czujnik ciśnienia oleju przekręcilem zapłon i nic żadnej reakcji na desce
  • Poziom 30  
    skyvan napisał:
    Drodzy Koledzy odlaczylem czujnik ciśnienia oleju przekręcilem zapłon i nic żadnej reakcji na desce

    Przywarty kabelek do masy czy nie bo piszesz mało precyzyjnie.
  • Poziom 9  
    To poproszę może jakieś pytanie a ja odpowiem bo przyznam szczerze że jestem dość mocnym laikiem
    Chętnie odpowiem
  • Poziom 31  
    Kontrolka ciśnienia oleju nie wskazuje poziomu oleju ale ciśnienie w układzie smarowania. Po pierwszym przekręceniu kluczyka powinna zapalić się na parę sekund, jest to testowanie wskaźników. Jeśli nie zapala się to znaczy że najprawdopodobniej masz uszkodzenie w elektronice wskaźników. Na twoim miejscu jak najszybciej pojechałbym do serwisu bo w przypadku uszkodzenia w układzie pompy olejowej nawet nie będziesz wiedział że silnik nie jest smarowany. Co prawda powinien w tym przypadku zadziałać jeszcze sygnał akustyczny sygnalizujący brak ciśnienia (chyba trzykrotne piśnięcie) ale nie wiadomo czy ten układ też nie jest uszkodzony. Koszty jazdy z takim uszkodzeniem mogą być wielokrotnie wyższe niż zdiagnozowanie i naprawa uszkodzenia elektroniki.
  • Poziom 9  
    Tak też myślałem że bez fachowej diagnostyki się nie obejdzie. Dziękuję Wszystkim za pomoc