Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat punto II 16 V - Świecąca kontrolka ciśnienia oleju

28 Lip 2016 21:40 1863 8
  • Poziom 8  
    Czujnik oleju przepuszczał, więc postanowiłem go wymienić. Ponieważ wtyczka czujnika była zalana olejem, to wyczyściłem WD, potem benzyną. Tu nastąpił problem. Kontrolka oleju nie chce zgasnąć. Wcześniej na zgaszonym silniku nie chciała sie palić.
    Co zrobiłem
    - wkręciłem stary czujnik, to samo
    - zasymulowałem ciśnienie , bez zmian
    - po odłączeniu wtyczki, dalej świeci
    - po odłączeniu akumulatora na jakiś czas dalej świeci
    - napięcie dochodzi
    Jednym słowem ciągle świeci, oczywiście po przekręceniu kluczyka. Co sprawdzić, bo nawet w serwisie nie wiedzą.
  • Poziom 29  
    czech22 napisał:

    - po odłączeniu wtyczki, dalej świeci

    Prawdopodobnie zwarcie do masy w przewodzie czujnika
  • Poziom 8  
    Czy również jest możliwe, aby komputer zapisał błąd i dlatego świeci. Czy po prostu jest to zwykły obwód, gdzie czujnik go zamyka lub nie.
  • Poziom 29  
    Z tego co mi wiadomo w punto II i innych fiatach na wielopunkcie (ale 8 zaworowych, może w 16v także )czujnik ciśnienia oleju podaje sygnał do sterownika silnika. Jednakże myślę że w Twoim przypadku jeśli nie świeciła w ogóle kontrolka to przewód był pęknięty, nadłamany i teraz jak poruszałeś przy wymianie czujnika może gdzieś dotyka masy i problem. Sprawdź multimetrem czy masuje poza czujnikiem
  • Moderator Samochody
    Czujnik ciśnienia oleju jest podłączony do sterownika silnika, a samą kontrolką steruje sterownik zegarów (pomiędzy nimi jest magistrala CAN, przechodzącą przez sterownik nadwozia). Zatem teza mówiąca że stwierdzenie nieprawidłowości w działaniu czujnika (np. brak sygnalizacji braku ciśnienia przy wyłączonym silniku) będzie sygnalizowane świeceniem się kontrolki mogłaby być słuszna jednak skoro wcześniej na zgaszonym silniku kontrolka nie chciała się świecić to raczej tak nie jest. Jednak z opisu jakim dysponuję to ten czujnik jest rozwarty przy braku ciśnienia (czyli odwrotnie niż typowy czujnik, który bezpośrednio steruje kontrolką). Kontrolka powinna zgasnąć kiedy zewrzesz przewody czujnika.
  • Poziom 8  
    Cały problem w tym, że kontrolka nie gaśnie, mimo że wszystko działa wg mnie poprawnie. Z tego co sprawdzałem zwierając i rozwierając styki czujnika, to albo multimetr piszczy, albo nie. Wydaje mi się, że nastąpił jakiś błąd w elektronice. Tylko jaki
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Załóż czujnik i podłącz do niego multimetr na zakresie omomierza, zamiast oryginalnej wtyczki do komputera (zostaw niepodłączoną). Uruchom silnik i napisz co pokazywał multimetr przed, a co po uruchomieniu silnika.
  • Poziom 8  
    Jeszcze muszę dopisać jedna rzecz. Mianowicie myślałem nad tym, kiedy kontrolka zaczęła świecić cały czas. Robiłem to przed urlopem i muszę stwierdzić, że problem nastąpił po wymianie czujnika na nowy. To znaczy kontrolka świeci cały czas. Przypomniałem sobie, że po wymyciu wtyczki wszystko było dobrze, dlatego wymieniłem czujnik i klops, tu zaczął się problem. Kontrolka nie gasła. Wymieniłem z powrotem na stary czujnik i dalej to samo. Podsumowując kontrolka nie gaśnie ani na starym, ani na nowym czujniku. Dlatego myślę, że w tej chwili winny za świecenie kontrolki nie może być czujnik, ani przewód, tylko coś innego. Tylko nie wiem co. Jeżeli do poniedziałku nic nie zdziałam, to poddaje się i wołam elektryka.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany. Został zapisany błąd w sterowniku i dlatego kontrolka świeciła. Zostało to skasowane i wszystko gra. Dziękuje wszystkim za pomoc.