Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zasilanie awaryjne c.o - akumulatory

stasiu1971 28 Lip 2016 23:23 1227 10
  • #1 28 Lip 2016 23:23
    stasiu1971
    Poziom 11  

Witam, właśnie ukończono mi instalację c.o,(kocioł na paliwa stałe - śmieciuch, 2 pompy 40w i 10w) jako że zdarzają się zaniki napięcia w sieci,( 3 - 5 razy w roku, na max 1 - 3 godziny), chciałem wykonać awaryjne zasilanie, wiem że trzeba kupić przetwornicę z pełnym sinusem i ładowarką , i teraz pytanie, bo przeciętna cena akumulatora żelowego do 50 ah to około 400 zł, czy można np: kupić 5 szt 7ah i połączyć żeby działał jak jeden 35ah (są w cenie około 35 zł szt), czy darować sobie takie przeróbki i kupić "AKUMULATOR ŻELOWY AGM 12V 33 Ah" za 270 zł, i wystarczy to na 3 godz pracy, na elektryce nie znam się w ogóle, więc proszę o wyrozumiałość.

0 10
  • #2 29 Lip 2016 00:04
    RometFan;p
    Poziom 26  

Co prawda nie jest to odpowiedź na Twoje pytanie chyba, ale zamiast akumulatora proponuję Ci raczej poszukać zasilacza awaryjnego UPS, lub agregatu prądotwórczego. Przy tak niskim poborze (50W), wystarczy na Twoje zaniki. Wadą akumulatora jest to że potrzebujesz do niego jeszcze przetwornicę na prąd zmienny 230V, i to że będziesz musiał go doładowywać. UPS wyeliminuje Ci te problemy. Plusem agregatu jest to że lejesz do niego paliwo i możesz wykorzystać go do różnych rzeczy nie tylko zasilania CO. Ceny obu rozwiązań są zbliżone, patrząć po pierwszych lepszych propozycji na jednym ze znanych portali aukcyjnych.

0
  • #3 29 Lip 2016 01:28
    stasiu1971
    Poziom 11  

Jest jedno małe ale.... co do agregatu, mieszkam w kamienicy na 1 piętrze a kocioł w kuchni ;)

0
  • #4 29 Lip 2016 01:34
    jega
    Poziom 24  

RometFan;p napisał:
    Przy tak niskim poborze (50W),
    Przy tak niskim poborze mocy UPS zużyje więcej na swoje potrzeby niż odda efektywnie do obciążenia.