Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ROBBINS FM 3p - Dobór kondensatora rozruchowego

donpablosek 29 Lip 2016 11:12 1824 3
  • #1 29 Lip 2016 11:12
    donpablosek
    Poziom 2  

    trafił w moje ręce silnik, produkcja USA, oznaczony :
    ROBBINS MOTOR

    MODEL FM3P
    Volts 220
    Cycles 60
    Phase 3
    P.M. 300
    Rotation REV 203

    3 kable do podłączenia, opór między każdym z kabli 32 Ohm,

    Chciałbym go używać przy napięciu jednofazowym 230V
    Po podłączeniu 1 pary przewodów do 230V - wymaga "popchnięcia" i rusza - pracuje stabilnie

    Jak dobrać kondensator do takiego silnika, i jak go podłączyć ?
    Na silniku nie znalazłem żadnej informacji o połączeniu w gwiazdę lub trójkąt - etykieta jest niestety częściowo zdarta

    0 3
  • #2 30 Lip 2016 00:21
    RitterX
    Poziom 36  

    Coś słabo szukałeś odpowiedzi na to pytanie. Masz 4 przewody:
    1: zielony - uziemienie
    2. czerwony - faza1
    3. niebieski - faza2
    4. czarny - faza3

    Czerwony i niebieski podłączasz do sieci 230V~ a między niebieski i czarny podłączasz kondensator. Zielony podłączasz do uziemienia we wtyczce.

    Kondensator, o ile dobrze policzyłem, powinien być 24uF/250V~ do zastosowań rozruchu silników np. MIFLEX MKSP-5P. W typoszeregu jest 22uF i 25uF. Możesz uzyć jednego albo drugiego. Ewentualnie złożyć z dwóch połączonych równolegle 12uF.

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Sie 2016 21:24
    RitterX
    Poziom 36  

    To nadal nie jest problem. Czwarty przewód, jelony jest podłączony do korpusu jako uziemienie. Jak masz jedynie trzy przewody w mniej więcej tym samym kolorze to wybierz sobie, który będzie czerwony, niebieski i czarny. Reszta pozostaje bez zmian. Jeden ma być podłączony do zera, drugi do fazy a między drugi a trzeci podłączasz kondensator rozruchowy.
    Jak w gratach znajdziesz kondensator z oprawy jarzeniowej albo inny tego typu o pojemności kilku uF to podłącz go na próbę. Przy mniejszej pojemności silnik będzie miał niższy moment rozruchowy ale na luzie dla sprawdzenia powinien się zacząć kręcić.

    0