Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot partner 1.9 d 2005 - Temperatura skacze, wentylator, uszczelka

29 Lip 2016 17:52 1434 11
  • Poziom 7  
    Witam. Posiadam Peugeota Partnera 1.9d 2004-2005 rok. Mam problem z temperaturą wody, a mianowicie, przez około pół roku jeździłem na temperaturze ok 75 stopni i ani drgnęła wyżej lub niżej pod odciążeniem oraz bez obciążenia, jedynie jak go się gazowało na postoju to wchodziło na 90 lub powyżej. Kilka dni temu stałem w około godzinnym korku i temperatura przekraczała 90 stopni to odpalałem ogrzewanie na full i spadała, poźniej podczas jazdy temperatura wachała się od 75 do 90 w zależności od prędkości albo czy pod górkę lub z górki, teraz jeżdząc po mieście również skacze wyżej niżej, wentylator załącza się na 97 stopniach, zbije do ok 88-87 stopni i się wyłacza. Wymieniłem juz czujnik temperatury wody oraz termostat, bezpieczniki posprawdzane wszystkie ok, a objawy dalej występują. Czy ktoś mógłby poradzić co dalej? jaką temperaturę powinien trzymać podczas jazdy? czy te 75 stopni ktore było wcześniej to za mało? Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Temperatura wcześniej była za niska powinna być 90, wskazuje na uszkodzony termostat.
    Reszta objawów na uszczelkę pod głowicą, sprawdź testerem do płynu,
    czy nie ma spalin w zbiorniczku wyrównawczym
  • Poziom 7  
    Dzięki za odpowiedz. Sprawdzałem, płyn zmienił się na żółty kolor a na żółty kolor zmienia się w benzynie a w dieslu z tego co wiem to na zielony.
  • Poziom 10  
    Temperatura robocza to oklo 95 stopni. Jesli jest za niska to albo termostat albo zle wskazania czyjnika. Na uszczelke pod glowica mi to raczej nie wskazuje skoro plyn nie ubywa, nie gotuje się, a wentylator sie włącza i chlodzi silnik . Nowy termostat też potrafi byc wadliwy. Najlepiej wlozyc do czajnika i sprawdzic jak sie otwiera
  • Poziom 7  
    Płynu nie ubywa, nie bombluje w zbiorniczku, układ odpowietrzony, dmucha gorącym powietrzem dmucha, tylko nie trzyma stałej temperatury. Podłączany pod komputer i pokazuje temperature tak samo jak na wskaźniku. Płyn się zmienia w testerze na zółty, to znaczy że uszczelka?
  • Poziom 10  
    Nie koniecznie. Pewno masz chlodnice egr. Jesli dostaja sie spaliny bo tester tak pokazuje to zacznij od chlodnicy egr. Omiń ją i wtedy sprawdź, choć z doświadczenia wiem, ze jakby spaliny byly w układzie to weze by twardnialy i temperatura by rosła
  • Poziom 7  
    temperatura rośnie cały czas i spada podczas jazdy gdy się chłodzi powietrzem, ale jak stoję w korku lub na światłach to rośnie aż do momentu włączenia wentylatora 97 stopni.
  • Poziom 10  
    To nic zlego w tym nie ma. Od tego jest wentylator.
  • Poziom 7  
    a to że temperatura skacze i dochodzi do 97 stopni? nie powinna być np 90 i tak sie utrzymywac? wczesniej była na 75 i tak się utrzymywała.
  • Poziom 10  
    Czego nie rozumiesz? Temperatura robocza silnika to okolo 95 stopni w zaleznosci od silnika. Niektóre auta maja wlaczenie drugiego biegu wentylatora przy 108 stopniach. Plyn nie gotuje sie przy stu stopniach. Jest zamkniety w szczelnym ukladzie z dala od ciśnienia atmosferycznego i temperatura wrzenia to około 115 stopni w zależności od właściwości plynu.
  • Poziom 7  
    Czyli wszystko ok, można jeździć bez obaw?