Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POMPA ABS - zamienne numery pomp abs passat b5

fenrir87 30 Lip 2016 10:46 1143 12
  • #1 30 Lip 2016 10:46
    fenrir87
    Poziom 7  

    Witam wszystkich serdecznie w moim VW Passat B5 FL 2001 1,9 tdi 130KM znajduje sie pomp abs o numerze 8E0 614 111 T Czy mozna ta pompe zastapic ta pompe o innym numerze Jesli tak to jakich numerow szukac

    POMPA ABS - zamienne numery pomp abs passat b5

    0 12
  • Fibaro
  • #2 31 Lip 2016 14:09
    grz__p
    Poziom 13  

    Pompa była stosowana w A4, A6, passacie FL, nie ma zamiennego numeru.
    Pompa nie ma elektroniki w środku.
    Jak na diagnostyce wyszedł silnik pompy, spróbuj wymienić szczotki.

    0
  • Fibaro
  • #3 31 Lip 2016 16:35
    Podkręcony
    Poziom 9  

    To co pokazałes to numer centrali hydraulicznej, wazne czy z ESP (12 zaworów) czy bez (8 zaworów). Ale po co to wymieniać?
    Ważny jest numer elektroniki, bo ta pewnie siadła, no wiesz, 8D0xxxxxx, 4D0xxxxxx

    0
  • #4 01 Sie 2016 20:30
    fenrir87
    Poziom 7  

    Mam taki otóż problem przeważnie dzieje się to jeśli jest wysoka temp na zewnątrz (tak ok 27 st. w gore) załączam klimę ruszam kawałek auto jest taki zmulone dodaje gazu wali czarnego dyma z rury i w tym momencie zaświecają się kontrolki od ABS i ESP na pomarańczowo. Po tym jak się zaświeca te kontrolki autko wraca to życia ciągnie ładnie nie dymi tylko nie ma ABS i ESP Bylem już u kilku mechaników u jednego wyskoczył błąd CZUJNIK CIŚNIENIA HAMULCA Wymieniłem ale nic to nie dało 2 mechanik powiedział ze to może być wina ładowania w aucie ( na biegu jałowym na akumulatorze 13,9 V przy obciążeniu światłami i klima spada nawet do 13,3 V) bylem u 3 powiedział ze to nie wina ładowania tylko siadł moduł w ABS
    Dlatego tez pytam czy ta pompa jest zamienna z jakąś inna a używki są razem z elektronika a za nowa nie chce tyle kasy wywalić Mam jeszcze podjechać jeszcze do jednego mechanika i ciekawe co on mi powie. Chyba ze miał ktoś taka przypadłość albo wie co to może być to będę wdzięczny za pomoc

    0
  • #5 02 Sie 2016 00:11
    Staszek49
    Poziom 33  

    Kolego jeszcze przed wymianą podzespołów zbadaj ładowanie w aucie. Wg mnie podane przez Ciebie dane dot. ładowania są niewłaściwe (za niskie) a powinny być ok. 14,3 V. Włączenie klimy, to duże obciążenie "prądowe" (wiatraki plus pompa klimy), zresztą pewnie słyszysz po pracy silnika, spadają wówczas obroty.

    Jeśli masz "słaby" akumulator oraz niewłaściwe ładowanie, to odbiorniki takie jak ABS i poduszki zasygnalizują niesprawność świeceniem się kontrolek.

    Gdy się okaże, że akumulator oraz regulator alternatora jest sprawny, to będziesz musiał skorzystać z sugestii w/wym. kolegów.

    0
  • Fibaro
  • #6 02 Sie 2016 00:21
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    Nie pierwszy przypadek: (czytając zwróć uwagę czy mowa o pompie hamulcowej czy ABS) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1448510.html,, na początku zrób próbę, wyjmij bezpiecznik od systemu ABS, i sprawdź czy hamulce będą się blokowały, można też sprawdzić które koła się blokują (np. podnieść po kolei każdą ze stron samochodu w momencie wystąpienia zablokowania kół) chociaż to nie ma większego znaczenia, ale będziesz mógł sprawdzić czy to nie czasem jakaś mechaniczna usterka typu przewody czy zastane tłoczki. Oczywiście na ładowaniu też możesz się skupić, zanim jeszcze nie padło całkowicie ;) Pamiętaj też, że błędy w samochodach z tego rocznika nie koniecznie muszą oznaczać usterkę elementu/czujnika podanego w opisie błędu, może to być związane z wyjściem wartości parametru mierzonego poza zakres czujnik, uszkodzeniem obwodu czujnika, bądź uszkodzeniem kanału pomiarowego w centralce systemu(np. przez zalanie wodą) .

    0
  • #7 02 Sie 2016 20:54
    fenrir87
    Poziom 7  

    Napięcie na akumulatorze przy zgaszonym aucie 12,75 V Z tym ładowaniem to podejrzewam że to coś z alternatorem ale jeszcze poczekam do przyszłego tygodnia bo jestem umówiony do następnego mechanika który zajmuje się wyłącznie elektryką w samochodach ciekawe co on mi powie Nie chce wymieniać podzespołów na ślepo bo to bez sensu

    Dodano po 22 [minuty]:

    Przestudiowałem całą dyskusje i tak się właśnie zastanawiam czy to nie wina zacisku otóż hamulce nie zaciskają się same ale gdy zaciągnę ręczny to lewy tylny zacisk nie odbija do końca przy hamowaniu pedałem jest ok Z drugiej strony od jakiegoś czasu nie używam ręcznego a dalej dzieje się to samo Żadnych wycieków nie ma płyn w normie nie ubywa

    0
  • #8 02 Sie 2016 21:20
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    Sprawa z hamulcem ręcznym to osobna bajka, tylne zaciski zwłaszcza wałek od ręcznego do wyczyszczenia/regeneracji, można dokupić zestaw naprawczy, i sprawdź czy masz sprężyny które wracają dźwignie (od linki hamulca ręcznego) przy zaciskach.

    1
  • #9 02 Sie 2016 21:42
    fenrir87
    Poziom 7  

    przy zacisku wszystko jest podejrzewam że wystarczy zastosować zestaw naprawczy

    0
  • #10 02 Wrz 2016 20:54
    fenrir87
    Poziom 7  

    Witam Byłem u kilku mechaników i stwierdzili ze walnięty jest moduł w pompie abs. Wymieniłem cała pompę wraz z pompa doładowującą z czujnikiem ciśnienia Po wymianie był spokój z zaświecaniem się kontrolek Teraz od czasu do czasu nadal się zaświecają i na vagu ten sam błąd g201 czujnik ciśnienia hamulca Na różnych forach wyczytałem ze sterownik pompy abs ( w moim modelu pompy z literka T) nie znajduje się na pompie tylko w samochodzie pod wycieraczka pasażera czy to prawda Wyczytałem tez ze może być to problem z układem paliwowym (tzn pompa lub pompowtryskiwacze) Już sam nie wiem czego się czepić

    1
  • #11 03 Wrz 2016 15:00
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    Miałem doczynienia z taką wersją układu ABS/ESP w Audi A4, i sterownik układu ABS, faktycznie jest oddzielnym modułem, w przypadku Audi (z tego samego roku) byl pod tylną kanapą po lewej stronie, a w przyladku bodajże Golfa(układ ITT) jest z przodu po prawej stronie w przestrzeni na nogi przy ścianie grodziowej. Pod czarnym plastikiem przy pompie znajdują się praktycznie same zawory.. Układ zasilania silnika paliwem, to całkiem oddzielny system, nie wydaje mi się, żeby miał tu jakikolwiek wpływ prócz tego, że czujniki tego systemu również zaczynają się na literkę g...np. "czujnik paliwa" - g210. Czujnik G201 połączony jest 3 przewodami ze sterownikiem abs prawdopodobnie przez wiązkę instalacji która podłączona jest wielopinowym złączem do pompy. Wieczorem zerknę na tą pompę, może uda się odnaleźć piny.. w Twoim wypadku pasuje sprawdzić czy w wiązce instalacji nie ma zwarcia, lub rozwarcia przewodów..

    0
  • #12 03 Wrz 2016 20:39
    fenrir87
    Poziom 7  

    Wszytko ok tylko ze kontrolki nie zaświecają się dość często raz na jakis czas Jak bylem u elektronika to powiedział mi od razu ze to wina układu paliwowego bo przeważnie tak jest ale jak zacząłem drążyć temat okazało się ze padł moduł w pompie abs Już sam nie wiem czy się brać za ładowanie (na biegu jałowym 13.9v po włączeniu klimy nawet 13.2v) Dzwoniłem do gościa co się zajmuje naprawą sterowników do abs i jak mu powiedziałem że mam taki i taki problem i taki błąd (czyli g201) to się rozłączył

    0
  • #13 25 Wrz 2016 19:05
    gunnessr
    Poziom 1  

    Witaj kolego, czy udało Ci się rozwiązać problem? Borykam się z identycznym problemem ?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo