Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motorówka RC prawdopodobnie nieodpowiedni regulator

30 Lip 2016 11:11 1920 13
  • Poziom 5  
    Witam,
    Kupiłem używaną łódz motorową i mam problem związany
    prawdopodobnie w regulatorem. Chciałbym opisać istote
    problemy komuś kto się tym zajmuje na codzień i by doradził, czy zmiana
    regulatora pomoze i oczywiście na jaki.

    Cały sprzęt (zdjęcia w załączniku):
    - akumulatory 3s turnigy 2200,
    - silnik bez szczotkowy trójfazowy obstawiam ze taki: inrunner 5000kv
    1100w-3s,
    - aparatura + odbiornik: aparatura-2 kanaly 2-4ghz cr2s v2 absima

    - Najważniejsze regulator redox 60A, wyczytałem że jego przeznaczenie
    jest do samolotów jednokierunkowy. (sprzedający z takim wysłał)

    Po zakończonym poprawnym zbindowaniu sprzętu (serwo skręcania poprawnie
    działa) natomiast silnik zaczął wydawać krótkie sygnały dźwiękowe i
    cyklicznie kręcić śrubą napędową, dźwięk nie ustawał puki nie
    dodało się gazu.

    Po dodaniu gazu silnik wydał melodyjkę /komende ( tak jakby
    wyczuł gaz i go zaprogramował), wtedy motorówka reagowała na gaz, ale
    niepoprawnie działał spust w pilocie (gaz) mianowicie, gdy nie
    przyciskamy manetki gazu (przepustnicy) silnik jest na dużych
    obrotach, po wciśnięciu jej do końca silnik się zatrzymuje (przeważnie dociśnięcie manetki gazu powoduje przyśpieszenie, a nie na
    odwrót).
    Rewers zmienia tylko to ze spust gazu musimy odciskać do góry, a w
    pozycji zerowej dalej motorówka jest na obrotach.

    Mam obawy gdy braknie baterii, bądź motorówka straci zasięg, zamiast
    się zatrzymać nabierze rozpędu i poleci swoim torem, a ma być szybka ok
    70 km/h.

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu sytuacji, dopiero zaczynam z modelami.
    Jedyne co przychodzi mi do głowy, że problem można być związany z tym
    nie odpowiednim regulatorem, jest przeznaczony do samolotów więc może
    się nie zgrywać z aparaturą pistoletową i stąd cały ambaras.

    Jeśli macie wiedzę chętnie wysłucham rad, prosze popatrzeć na
    parametry całości i starać mi się coś doradzić odpowiedniego do
    reszty podzespołów.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz.
    Życzę miłego dnia Łukasz
  • Poziom 41  
    Czy wykonane było skalibrowanie drążka gazu aparatury z regulatorem.
    W instrukcji opis "Programowanie zakresu pracy aparatury....strona 2"
    Ta wersja regulatora jest jednokierunkowa bez wstecznego biegu motorówki.

    Aparatura i odbiornik powinny mieć opcję zabezpieczenia przed utratą połączenia failsafe.
    http://www.gimmik.pl/blog/funkcja-fail-safe/

    Na pulpicie od lewej strony masz 3 trymery do regulacji ustawień.
    Motorówka RC prawdopodobnie nieodpowiedni regulator
  • Poziom 5  
    W przesłanej instrukcji doczytałem jak się kalibruje bez karty regulator z drązkiem i dało to efekt :) Więc dzięki, ale jest jeszcze jedno małe ale.

    Teraz drążek chodzi poprawnie od pozycji zero, lecz gaz można dać odpychając drążek do góry.
    Rewers za dużo nie zdziałał, od drążka odchylonego z góry trzeba było cofnąć do pozycji zero.

    Więc spróbowałem ponownie przeprowadzić kalibrację, tylko tym razem drążek odchyliłem w przeciwną stronę, ale z tego co widzę w dosłanej instrukcji nie programowałem drążka, tylko wchodziłem w tryb programowania funkcji.

    Tak wiec jak można odwrócić działanie drążka - zero/do dołu gaz i zero/do góry programowanie funkcji ?
  • Poziom 41  
    Przed kalibrowaniem miałeś zmienione położenia rewersu gazu?
    Tylko w jedną stronę to jest regulator jednokierunkowy nie ma przeciwnych obrotów na drążku gazu.
    Kalibruj punkt zero i wciśnięcie gazu w dół, ten regulator programuje się max wychyleniem przepustnicy gazu.
  • Poziom 5  
    Tak wiem, że jedno kierunkowy to wstecznego nie będę miał, zależy mi by drążek gazu z pozycji ZERO rozpędzał motorówkę dociskając go w dół ( a nie do góry).

    No to tak..

    Gdy jest włączony rewers od gazu to tylko w takim przypadku można zaprogramować drążek odchylając spust 100% do góry ( w dół nie działa). Jak zmienimy rewers na normal (przed kalibrowaniem), wogóle nie da się zaprogramować drążka, ani odchylając do góry, ani do dołu.

    Czyżby wychodziło na to że można motorówkę można tylko napędzać odchylając drążek z pozycji zero do góry?

    W instrukcji co prawda też jest tylko mowa o kalibrowaniu przy odchylonym o 100% drążku do góry.
  • Poziom 41  
    Najlepiej jak byś miał prostą kartę do programowania - Programator Karta do regulatorów REDOX około 24 zł. Opis Generalny schemat zmiany ustawień.
    Być może że regulator i aparatura nie ma możliwości zmiany położenia gazu max w innym położenia ja do góry.
    Jeden rewers masz od kierunku obrotów drugi od kierownicy.
    Może trafi się tani regulator to zmienisz na dwukierunkowy samochodowy będzie miał wsteczny bieg motorówki.
    Dla mnie to mogą być ustawienia tak jak jest gaz do góry.
    Postaraj się zabezpieczyć odbiornik przed wilgocią ( pojemnik balonik itp. ) i nie zamykaj pokrywy motorówki jak jest mokra zaparowana wilgotna elektronika może być przyczyną zwarcia.
    Jak będzie to możliwe załóż chłodzenie na regulatorze. Można zrobić samemu.

    Motorówka RC prawdopodobnie nieodpowiedni regulator
  • Poziom 5  
    Próbowałem skumać te bipy ile ich jest i co programować, ale pogubić się można. Karta na pewno prostsza w obsłudze :)

    Gdybym zmieniał regulator to myśłałem o takm dwukierunkowym: https://www.modelmotor.pl/regulator-60a-2-5s-opto-pulso-dlb-60a.html
    Cena nie wygórowana i ok 20-25 zł karta do tego do 200zł w wysyłką sie zmieszczę i jest nowa.

    Mam jeszcze 2 pytanka

    1. zamiast wyłącznika przy regulatorze, mam zawleczkę którą się wyciąga i odcina prąd. Może dlatego za każdym jej wyciągnięciem i wpięciem muszę od nowa programować drążek ? najwidoczniej ich nie zapisuje trwale.

    2. Patrząc na akulumatory 2.2 Am i regulator 60A i silnik prawdopodobnie inruner 3000-5000kv
    Wszystkie parametry współgrają ze sobą odpowiednio z zapasem, by się nie zapaliły?

    A tak wogóle dzięki Paweł za poświęcenie czasu ;)

    Ps. o chłodzeniu myślałem, ale bardziej ten reduktor bym sprzedał, a jednak kupił dwukierunkowy do motorówek z gotowym chłodzeniem ;)
  • Poziom 41  
    Regulator niezły do łódki, samolotu, ale jakbyś chciał przełożyć do auta rc to będzie kłopot.
    Regulator zaprogramowany raz powinien trzymać ustawienia.
    Pakiet masz 11,1V 2200 mAh ( ładowarka ? ) dla spokoju obserwuj ciepłotę regulatora ale zapas mocy regulator posiada.

    Motorówka RC prawdopodobnie nieodpowiedni regulator
  • Poziom 5  
    Auta rc narazie mam, topornie idzie z używaną motorówką, więc za szybko nic nie będę kupował ;) A że lubię wszystko mieć dopracowane to jak widać mój minus ;)

    Ładowarke kupiłem turnigy b6 50W balanser. (na aukcji nie podał że będzie brakować w zestawie.. )

    Prywatnie ile byś taki komplecik wycenił - bez aparatury, oraz odbiornika (noi ładowarki) ?
    A i dwa aku turnigy 2.2Am były gratis :) prędkość nie wiem czy pisałem ok 70km/h.
  • Poziom 41  
    Jaka długość łódki? Nowy Redox 60A około 90 zł, silnik podaj średnicę ? około 100zł, kadłub 100 zł nowy 2x pakiet nowy 100zł za nowe.
  • Poziom 5  
    Dł 69 szer ok 20cm,
    Silnik wywnioskowałem po kolorze i wymiarach 35x50 że inrunner, noi że 3s podchodzą ;)
  • Poziom 41  
    To raczej nie są mocne silniki - Długość: 50mm Średnica: 35.8mm około <35A i 400-500W.
    Ciesz się tym co kupiłeś testuj baw się.:)
    Tak z ciekawości wyślij do sprzedającego zapytanie czy wiedział że regulator nie trzyma ustawień.
  • Poziom 5  
    W rękach widać, że mam moc, ale czy dosłownie 70 dyszek zobaczymy ;)

    Silnik nie ma firmy widocznej więc spodziewałem się nie najlepszego, ale 20km/h to nie jej max, więc jest ok.

    Wczoraj dzwoniłem, nie odbierał i nie oddzwonił.
    Popróbuje jeszcze dzisiaj bądź jutro, to dam znać :)

    ..Obstawiam, że wcześniej nic takiego nie miało miejsca ;)

    Pozdro udanego weekendu