Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower trójkołowy poziomy wspomagany elektrycznie

tomek7011 11 Sie 2016 07:51 18906 123
  • #31 11 Sie 2016 07:51
    tomek7011
    Poziom 4  

    Mam dwa takie same akumulatory spięte równolegle to znaczy spięte po wyjściach prądowych. Segmenty nie są spięte mierze każdy segment jednego i drugiego akumulatora przez wtyczkę balansera razem 20 sekcji. Trwa to może minutę. Kiedyś wywróciłem się z tym akumulatorem na innym rowerze tak że wypadł na szosę. Po kilku ładowaniach jedna sekcja troszkę odbiegała od pozostałych okazało się że jedno ogniwo miało po tym wypadku przetartą obudowę wymieniłem ogniwo i wszystko jest ok. Co by robił balanser? Zjeżdżał z napięciem pozostałych sekcji. Tak że zaufanie jest dobre ale kontrola jeszcze lepsza jak mówi stare niemieckie przysłowie. Nie mówię każdemu że ma tak robić jak ja większość ludzi chce po prostu włożyć wtyczkę i naładować akumulator i oczekuje produktów tak zwanych idioto odpornych jednak czasem można mocno się rozczarować pozdrawiam.

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • Sklep HeluKabel
  • #32 13 Sie 2016 19:57
    slavo666
    Poziom 17  

    Jakoś mi się nie kleją twoje dane. W pierwszym poście podałeś:

    Cytat:
    Akumulator li-Ion na ogniwach 18650 10 sekcji po 10 ogniw w każdej sekcji ogniwa wysoko-prądowe Panasonic 3200 mAh.

    Cytat:
    Przepraszam ogniwa to Pansonic NCR 18650PF

    Cytat:
    PANASONIC NCR18650PF 2900mAh Li-ION 3,7V

    A teraz jeszcze piszesz:
    Cytat:
    Mam dwa takie same akumulatory spięte równolegle to znaczy spięte po wyjściach prądowych

    I teraz pytanie, dla których akumulatorów jest ten zasięg 76km? Nie można cię zupełnie zrozumieć.

    Jeśli masz 10x10 ogniw połączone szeregowo jak rozumiem o pojemności 2900mAh każde, to wypadkowa pojemność takiego całego pakietu 100 akumulatorów wynosi 2900mAh->2,9Ah. Daje to czysto teoretycznie (mnożąc przez 3,7) 107,3Wh.
    Teraz:
    Cytat:
    Zużycie prądu na trasie wynosi 7,6 wata na km

    Cytat:
    Zużycie prądu zmierzyłem w ten sposób że naładowałem akumulator do 40 volt potem zrobiłem trasę następnie znowu naładowałem do 40 Volt watomierz zmierzył mi ile watogodzin wpompowałem w akumulator następnie uzyskany wynik podzieliłem przez ilość przejechanych kilometrów

    Skoro podzieliłeś [Wh] przez [km], to zużycie to 7,6Wh/km, co i tak nic nikomu nie mówi, bo nie podałeś średniej prędkości lub całkowitej przejechanej drogi. Nie ma czego sobie podstawić do wzoru!
    Twoja konstrukcja jest naprawdę ciekawa, ale to jest forum elektroniczne i bardzo nas interesuje również ta część roweru, a ty w każdym kolejnym poście podajesz inne dane.
    Dlaczego nie ładujesz tych akumulatorów do pełna?
    Czemu rozładowujesz je tylko do 3,6V?

  • #33 13 Sie 2016 20:39
    Jawi_P
    Poziom 33  

    Cytat:
    Dlaczego nie ładujesz tych akumulatorów do pełna?
    Czemu rozładowujesz je tylko do 3,6V?

    Jak ich nie rozładowuje do samego końca i też nie ładuje do 4,2V to bardzo dobrze. Przedłuża im życie znakomicie. jeśli nie jest zmuszony do takiej wydajności aku to ok.
    Na temat litowych akumulatorów był bardzo dobry i ciekawy artykuł w EP 3/2015.

  • #34 13 Sie 2016 21:04
    slavo666
    Poziom 17  

    Jawi_P napisał:
    Cytat:
    Dlaczego nie ładujesz tych akumulatorów do pełna?
    Czemu rozładowujesz je tylko do 3,6V?

    Jak ich nie rozładowuje do samego końca i też nie ładuje do 4,2V to bardzo dobrze. Przedłuża im życie znakomicie. jeśli nie jest zmuszony do takiej wydajności aku to ok.
    Na temat litowych akumulatorów był bardzo dobry i ciekawy artykuł w EP 3/2015.

    Dzięki za informacje, poczytam sobie ;)

  • #35 14 Sie 2016 18:26
    tomek7011
    Poziom 4  

    slavo666 napisał:
    Jakoś mi się nie kleją twoje dane. W pierwszym poście podałeś:
    Cytat:
    Akumulator li-Ion na ogniwach 18650 10 sekcji po 10 ogniw w każdej sekcji ogniwa wysoko-prądowe Panasonic 3200 mAh.

    Cytat:
    Przepraszam ogniwa to Pansonic NCR 18650PF

    Cytat:
    PANASONIC NCR18650PF 2900mAh Li-ION 3,7V

    A teraz jeszcze piszesz:
    Cytat:
    Mam dwa takie same akumulatory spięte równolegle to znaczy spięte po wyjściach prądowych

    I teraz pytanie, dla których akumulatorów jest ten zasięg 76km? Nie można cię zupełnie zrozumieć.

    Jeśli masz 10x10 ogniw połączone szeregowo jak rozumiem o pojemności 2900mAh każde, to wypadkowa pojemność takiego całego pakietu 100 akumulatorów wynosi 2900mAh->2,9Ah. Daje to czysto teoretycznie (mnożąc przez 3,7) 107,3Wh.
    Teraz:
    Cytat:
    Zużycie prądu na trasie wynosi 7,6 wata na km

    Cytat:
    Zużycie prądu zmierzyłem w ten sposób że naładowałem akumulator do 40 volt potem zrobiłem trasę następnie znowu naładowałem do 40 Volt watomierz zmierzył mi ile watogodzin wpompowałem w akumulator następnie uzyskany wynik podzieliłem przez ilość przejechanych kilometrów

    Skoro podzieliłeś [Wh] przez [km], to zużycie to 7,6Wh/km, co i tak nic nikomu nie mówi, bo nie podałeś średniej prędkości lub całkowitej przejechanej drogi. Nie ma czego sobie podstawić do wzoru!
    Twoja konstrukcja jest naprawdę ciekawa, ale to jest forum elektroniczne i bardzo nas interesuje również ta część roweru, a ty w każdym kolejnym poście podajesz inne dane.
    Dlaczego nie ładujesz tych akumulatorów do pełna?
    Czemu rozładowujesz je tylko do 3,6V?
    Najdłuższy dystans przejechałem 76 km w pierwszym poście jest napisane. Ale tyle nie dla tego że rozładował mi się akumulator tylko dlatego że już dotarłem do domu i to okrężną drogą i do tego mi się już nie chciało bo było bardzo gorąco. To jaką trasę przejechałem nie ma znaczenia czy wyliczyłem zużycie na podstawie przejechanych 20 czy 50 km. Natomiast prędkość to tak, starałem się utrzymywać cały czas 22 km/ h co nawet pod górkę z tym silnikiem jest wykonalne bo ma spory moment, w przeciwieństwie do silnika który miałem poprzednio. Chodziło mi w tym rowerku żeby osiągnąć możliwie jak największy zasięg a nie szybkość i to się udało sądzę że zasięg wynosi około 90 do 100 km zależnie od trasy. Na pozostałe pytania kolega już odpowiedział wyżej.

  • #36 14 Sie 2016 18:39
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    slavo666 napisał:
    Jeśli masz 10x10 ogniw połączone szeregowo jak rozumiem o pojemności 2900mAh każde, to wypadkowa pojemność takiego całego pakietu 100 akumulatorów wynosi 2900mAh->2,9Ah.
    Kolego, błędne obliczenia: 10 ogniw 2900mAh połączonych szeregowo ma wypadkową pojemność 2900mAh, czyli 2,9Ah. Ale 10 takich pakietów połączonych równolegle daje już 29Ah, a autor z tego co pisze to tak je połączył.

  • #37 14 Sie 2016 21:30
    tatanka
    Poziom 20  

    Nie wiem o co tyle hałasu.
    Połączenie szeregowe czy równoległe, to ilość zgromadzonej energii jest ciągle taka sama.

  • #38 16 Sie 2016 13:43
    piotr411
    Poziom 22  

    Rower to tower;) Art.2 i 4 UoRD. pojazd o szerokości powyżej 90cm to już nie rower, tylko inna kwalifikacja bez względu na rodzaj napędu. Nie można takim bez przeglądu czyli, rejestracji i braku OC, poruszać się po drodze publicznej, chodniku czy drodze rowerowej. Natomiast inny Art. mówi że pojazd którego prędkość ze względów technicznych nie pozwala na rozwiniecie prędkości większej od 6km/h to taki wehikuł może poruszać się po drodze publicznej. bez względu na gabaryty :) tu też ulokowane są wózki i maszyny specjalne, choć dla wózków inwalidzkich jest osobny Art. Rower elektryczny przestaje być rowerem kiedy nie posiada systemu PAS, zamontowana jest manetka gazu lub inny włącznik silnika(bez względu czy go używamy czy nie, posiadanie jest już odstępstwem o normy EN15194) Kiedy moc silnika jest wyższa od 250W(moc mierzona na kole - nie silnika), kiedy wspomaganie działa powyżej 25km/h, kiedy napięcie akumulatora jest wyższe niż 48V, kiedy charakterystyka mocy nie jest liniowo opadająca ze wzrostem prędkości. Do tego dochodzi nośność ramy, sposób montażu okablowania(okablowanie nie może pozostać na wierzchu), wszystko zawarte jest w normie EN15194. Co ciekawe ponad połowa rowerów elektrycznych sprzedawana w sklepach nie spełnia norm i nie jest rowerem elektrycznym. Na pytanie do sprzedawcy o okazanie certyfikatu spełniającego EN15194 zwykle sprzedawca wzrusza ramionami i odpowiada. Cytat "....To rower do jazdy po za drogami publicznymi..." czyli nie jest to rower, a pojazd inny i podlega rejestracji :) Kwestia jazdy rowerem po chodniku, można tylko w 3 przypadkach. 1. Kiedy brak drogi rowerowej, a szerokość chodnika jest ponad 2m. 2 Kiedy jesteśmy opiekunem dziecka jadącego na rowerze, a jego wiek jest niższy niż 6 lat. Kiedy warunki atmosferyczne lub jakość nawierzchni uniemożliwia jazdę drogą rowerową lub jezdnią. I jest 4 uniwersalny, kiedy istniej realne i bezpośrednie zagrożenie, życia, zdrowia lub mienia, znaczącej wartości.
    Jeden z moich rowerów elektrycznych - fabrycznych z certyfikatem EN15194, o mocy deklarowanej 250W(faktyczna 340W po modyfikacji softu) i aku 390Wh/36V-BMSy ustawione na 25V, przy wgranym sofcie do komputera al'a VW czyli pełna moc i prędkość nie wykrywalna przy testach Policyjnych i na hamowni ;) pozwala na przejechanie 35km bez pedałowania ze stałą prędkością 30km/h. Zasięg w trybie LOW czyli prąd ograniczony do 3A i aktywnym systemie PAS to mniej więcej 90-110km - w tym trybie skuteczne wspomaganie pozwala na jazdę bez zmęczenia z prędkością 16-18km/h

  • #39 16 Sie 2016 14:05
    eurotips
    Poziom 35  

    tomek7011 napisał:
    Rower to tower;) Art.2 i 4 UoRD. pojazd o szerokości powyżej 90cm to już nie rower, tylko inna kwalifikacja bez względu na rodzaj napędu. Nie można takim bez przeglądu czyli, rejestracji i braku OC, poruszać się po drodze publicznej, chodniku czy drodze rowerowej. Natomiast inny Art. mówi że pojazd którego prędkość ze względów technicznych nie pozwala na rozwiniecie prędkości większej od 6km/h to taki wehikuł może poruszać się po drodze publicznej. bez względu na gabaryty :) tu też ulokowane są wózki i maszyny specjalne, choć dla wózków inwalidzkich jest osobny Art. Rower elektryczny przestaje być rowerem kiedy nie posiada systemu PAS, zamontowana jest manetka gazu lub inny włącznik silnika(bez względu czy go używamy czy nie, posiadanie jest już odstępstwem o normy EN15194) Kiedy moc silnika jest wyższa od 250W(moc mierzona na kole - nie silnika), kiedy wspomaganie działa powyżej 25km/h, kiedy napięcie akumulatora jest wyższe niż 48V, kiedy charakterystyka mocy nie jest liniowo opadająca ze wzrostem prędkości. Do tego dochodzi nośność ramy, sposób montażu okablowania(okablowanie nie może pozostać na wierzchu), wszystko zawarte jest w normie EN15194. Co ciekawe ponad połowa rowerów elektrycznych sprzedawana w sklepach nie spełnia norm i nie jest rowerem elektrycznym. Na pytanie do sprzedawcy o okazanie certyfikatu spełniającego EN15194 zwykle sprzedawca wzrusza ramionami i odpowiada. Cytat "....To rower do jazdy po za drogami publicznymi..." czyli nie jest to rower, a pojazd inny i podlega rejestracji


    Popieram 100% i jeszcze raz ostrzegam:

    tomek7011 napisał:
    eurotips napisał:
    Jak dojdzie do jakiejś kolizji to ci suwmiarką wszystko zmierzą, nie tylko metrówką.
    A są cwaniaki co polują na takie dziwolągi bo darmowe malowanko pewne potem,
    tylko z czyjej polisy, hę ? bo ubezpieczyć się na dzień dzisiejszy tego nie da, jedynie jak jesteś poszkodowany to różne tam OC mieszkania idą w ruch, ale jak jesteś sprawcą to wszystko sponsorujesz, zdajesz sobie z tego sprawę ?

    A tak a propos, zrób fotkę swoich spodni jak po pierwszym deszczu parę km tym przejedziesz.


    Takim pojazdem powyżej 90 cm można legalnie jechać szosą. Tyle w temacie.


    Dobrze jak dobrze i nie dojdzie do nieszczęścia i tyle w temacie.

  • #40 16 Sie 2016 14:15
    piotr411
    Poziom 22  

    Nie musi dojść do nieszczęścia. Policja ostro zabrała się za rowerzystów zwłaszcza tych z akumulatorami. Bardzo często kontrolowane są rowery elektryczne, a że sam doświadczyłem to przestrzegam przed samoróbkami bo mandat to tylko 500zł, gorzej jest kiedy policja kieruje wniosek do funduszu gwarancyjnego i wtedy z naszej kieszeni dodatkowo odpłynie 3000zł. Kontrola policyjna jest bardzo prosta, podnoszą koło napędowe do góry i kręcą korbą. Jak PAS zadziała jedziemy dalej, jak się nie wyłączy albo mamy widoczną manetkę gazu, koszta jak wyżej. Dlatego jak się ktoś decyduje na budowę własnego rowerka ze wspomaganiem polecam najpierw dokładne zapoznanie się z normą EN15194, to tylko 48 stronicowa lektura, w której jest dokładnie wszytko co musi być spełnione by nasz rower nadal pozostał rowerem, a nie skuterem, motorem czy pojazdem innym.

  • Sklep HeluKabel
  • #41 16 Sie 2016 14:20
    Freddy
    Poziom 43  

    piotr411 napisał:
    gorzej jest kiedy policja kieruje wniosek do funduszu gwarancyjnego i wtedy z naszej kieszeni dodatkowo odpłynie 3000zł. Kontrola policyjna jest bardzo prosta, podnoszą koło napędowe do góry i kręcą korbą.
    To zapytaj ich o podstawę prawną :D.

  • #42 16 Sie 2016 14:28
    eurotips
    Poziom 35  

    Freddy napisał:
    piotr411 napisał:
    gorzej jest kiedy policja kieruje wniosek do funduszu gwarancyjnego i wtedy z naszej kieszeni dodatkowo odpłynie 3000zł. Kontrola policyjna jest bardzo prosta, podnoszą koło napędowe do góry i kręcą korbą.
    To zapytaj ich o podstawę prawną :D.


    Podstawa prawna to brak aktualnego OC bo to nie jest tak że ustawa wymienia za co OC płacimy, ustawa jest tak skonstruowana że wymienia sytuacje w których z OC jesteśmy zwolnieni np OC nie ma za rower a jak coś rowerem nie jest bo dowolny parametr nie mieści się w warunkach zwolnienia to nie ma zmiłuj, bulisz.

  • #44 16 Sie 2016 14:39
    piotr411
    Poziom 22  

    Art. 2.p47 UoRD jeśli rower nie spełnia wymogów Policja kieruje sprawę do Sadu Grockiego. Na ulicy sprawdzają tylko czy posiadasz manetkę gazu lub inny włącznik silnika i czy PAS jest aktywny. Jak znajdę kazus Sądowy to wstawię pod posta.
    Rozwoziciel Pizzy jadący podobnym pojazdem zapłacił gigantyczne pieniądze w Sądzie. Za brak OC, za jazdę bez rejestracji i chyba sędzia był złośliwy. W pojeździe z tyłu był spory kosz z burtami pełnymi, to zakwalifikowali to jako mały pojazd dostawczy z racji komercyjnego zastosowania i nie 3000, a 5000zł dostał kary do funduszu gwarancyjnego, nie małe pieniądze też zapłacił za opinie biegłego, na bazie której sąd wydał wyrok.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Freddy napisał:
    eurotips napisał:
    odstawa prawna to brak aktualnego OC
    Od kiedy to na rowery, nawet te elektryczne, wykupuje się OC?


    Od zawsze, a zwłaszcza od wejścia w 2013 roku szczegółowej kalifikacji rowerów elektrycznych, która jest ultra skróconym opisem normy EN15194.

    http://wrower.pl/wiadomosci/tuningujesz-rower-elektryczny-mozesz-miec-problem,6175.html

  • #45 16 Sie 2016 14:43
    Freddy
    Poziom 43  

    piotr411 napisał:
    sprawę do Sadu Grockiego
    ... a co to jest? bo Sądy Grodzkie w Polsce nie istnieja od prawie 10 lat[/b] :D.
    piotr411 napisał:
    Rozwoziciel Pizzy jadący podobnym pojazdem zapłacił gigantyczne pieniądze w Sądzie. Za brak OC, za jazdę bez rejestracji i chyba sędzia był złośliwy. W pojeździe z tyłu był spory kosz z burtami pełnymi, to zakwalifikowali to jako mały pojazd dostawczy z racji komercyjnego zastosowania i nie 3000, a 5000zł dostał kary do funduszu gwarancyjnego, nie małe pieniądze też zapłacił za opinie biegłego, na bazie której sąd wydał wyrok.

    Bajki piszesz, może u Ciebie w Berlinie :):):)
    Jak na razie w Polsce ubezpieczenie OC dla rowerzystów nie jest obowiązkowe, również dla elektrycznych rowerów!

  • #46 16 Sie 2016 14:48
    piotr411
    Poziom 22  

    http://wrower.pl/wiadomosci/tuningujesz-rower-elektryczny-mozesz-miec-problem,6175.html
    Art.2 p 47
    rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;

  • #47 16 Sie 2016 14:50
    Freddy
    Poziom 43  

    piotr411 napisał:
    Co to jest, nowy kodeks Prawo o Ruchu Drogowym ??
    Nie pisz bajek, które w Polsce nie są zgodne z prawem.
    Nie pisz bajek na temat kontroli Policji, której zgodnie z prawem nie wolno im robić i nie są w stanie ich zrobić, bo nie mają czym.
    Zejdź na ziemię.

  • #48 16 Sie 2016 14:53
    piotr411
    Poziom 22  

    http://wrower.pl/prawo/kodeks-drogowy-dla-rowerzystow,3176.html

    Zerknij na Ustawę Art2p47

    Jest to polski kodeks drogowy. I zadaję się że Ty nie czytasz i nie znasz przepisów.
    W tym roku nastąpiła kolejna zmiana Ustawy, o której nie chcę już nawet wpominać wobec Twojej niewiedzy.

  • #49 16 Sie 2016 14:58
    Freddy
    Poziom 43  

    1. Nie wiedziałem, że strona wrower jest wiatrygodną i aktualna stroną ustawodawcy.
    2. Od 2012 roku PRD zmieniło sie kilka razy
    Przestań więc kolego siać zamęt i wprowadzać innych w błąd.

    W Polsce PRD jest takie jakie jest, może w Berlinie jest inne.
    Według aktualnego PRD, to Policja nie ma nawet jak i czym sprawdzić wymagań dotyczących rowerów elektrycznych.
    Jak zacznie kręcić korbą, to powiedz mu, zby zakręcił sobie swoją korbą :D.
    NIE MA DO TEGO PRAWA, MOŻLIWOŚCI I ŚRODKÓW.

  • #50 16 Sie 2016 15:04
    piotr411
    Poziom 22  

    Proszę bardzo link do Ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 4.01,2016
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-20-...ogowym/dzial-i_przepisy-ogolne/?on=04.01.2016

    Czytaj Art 2 p 47

    policja kara na podstawie Art 94.KW jesli sprawa jest nie sporna
    w przypadku sporu trafi do Sądu.

    No chyba że jesteś z partii przewodzącej władzy to fakt, przypisy i regulacje sa nieważne.

  • #51 16 Sie 2016 15:08
    Freddy
    Poziom 43  

    No to poinformuj mnie teraz znawco prawa, w jaki sposób Policja sprawdzi to na drodze.

    Autor wyraźnie napisał, że ma silnik 250W, zasilanie 36V i rozpędza sie do max 25km/h.
    Co tu nie jest zgodne z prawem :?:

  • #52 16 Sie 2016 15:21
    piotr411
    Poziom 22  

    Freddy napisał:
    No to poinformuj mnie teraz znawco prawa, w jaki sposób Policja sprawdzi to na drodze.
    Autor wyraźnie napisał, że ma silnik 250W, zasilanie 36V i rozpędza sie do max 25km/h.
    Co tu nie jest zgodne z prawem :?:


    Już pisałem jak w Polsce wyglądają kontrole Policji w przypadku rowerów elektrycznych. Kontrolują czy posiadasz manetkę gazu i czy system PAS jest aktywny. Nie są w stanie sprawdzić na drodze mocy, w takiej sytuacji, kiedy moc budzi zastrzeżenia rower jest zatrzymywany, a sprawa trafia do Sądu, gdzie powoływany jest biegły, który to stwierdzi.

    Pojazd z opisu nie jest rowerem ponieważ nie spełnia warunku zawartego w Art 2p47 kodeksu drogowego z dnia 1.4.2016, kwalifikuje się pod pojazdy 3 i 4 kołowe o masie nie przekraczającej 550kg i wymagana jest jego rejestracja oraz prawo jazdy

    Art. 88 ustawy Prawo o ruchu drogowym, w ust. 2 pkt. 4 określono, że do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla uprawnia prawo jazdy kategorii B1. Jest ona niższej rangi niż kat B, więc posiadanie kat. B uprawnia też do kierowania wspomnianym pojazdem.

  • #53 16 Sie 2016 15:21
    krru
    Poziom 32  

    Np. to

    Cytat:
    W konstrukcji tej postawiłem na zasięg i moment kosztem szybkości, najdłuższą wycieczkę zrobiłem 76 km bez kręcenia

  • #54 16 Sie 2016 15:28
    Freddy
    Poziom 43  

    Cytat:
    47) 27) rower — pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.;
    Gdzie masz napisane, że nie może być trójkołowy?
    piotr411 napisał:
    Art. 88 ustawy Prawo o ruchu drogowym, w ust. 2 pkt. 4 określono, że do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym
    Rower nie jest pojazdem samochodowym, którego dotyczy art. 88, bo
    Cytat:
    33) pojazd samochodowy — pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego;

    Kolego zejdź na ziemię i nie siej zamętu, bo bzdury piszesz.
    Nie masz racji i nie potrafisz się do tego przyznać.
    Wiesz, że dzwonią, ale niew wiesz w którym kościele :D.

    Wprowadzasz innych w błąd.

  • #55 16 Sie 2016 15:39
    robokop
    Moderator Samochody

    @piotr411 Faktycznie, bzdury w dodatku bez związku z tematem. Rower może być trójkołowy, w dodatku może przekraczać 25km/h. Powiem więcej - może być nawet 4 kołowy, a także być zespołem pojazdów - rower plus wózek. A kto sprawdzi czy jest zgodny z przepisami? Nikt - bo nie ma do tego żadnych wytycznych. Rower nie podlega obowiązkowym badaniom technicznym, a także obowiązkowemu OC - można je wykupić, dobrowolnie i na wszelki wypadek. Podobnie jak ze skuterami, tuningowanymi na wszelkie możliwe i niemożliwe sposoby - nikt nie sprawdzi ani mocy, ani pojemności, ani prędkości max - Policja nie wozi ze sobą hamowni, tak samo nie ma czegoś takiego na SKP.

  • #56 16 Sie 2016 15:39
    piotr411
    Poziom 22  

    pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem

    Nie spełnia tego wymogu więc kwalifikuje się pod pojazdy lekkie Art.2 p42 któryś.
    I wymaga rejestracji i uprawnień w zależności czy przekracza 25km/h czy nie

    Skoro w opisie zamieścił autor projektu, że uruchamia silnik w sposób inny niż PAS(czyli inny niż kręcenie korbą) to już nie jest rowerem i wymaga rejestracji + wspomniane ponad 90cm szerokości i mamy inna kwalifikację.

    Tak czy inaczej nie jest to rower i bez OC nie wolno mu jeździć.
    Na dobrą sprawę po za własnym podwórkiem nie wolno mu nawet do lasu wjechać.

  • #57 16 Sie 2016 15:41
    robokop
    Moderator Samochody

    piotr411 napisał:

    Tak czy inaczej nie jest to rower i bez OC nie wolno mu jeździć.

    A daj mi mistrzuniu podstawę prawną na to?

  • #58 16 Sie 2016 15:41
    Freddy
    Poziom 43  

    @piotr411 Przestań ju z pisać te bzdury, bo nie masz racji. Przyznaj się do błędu, jak masz odwagę :!:

    Cytat:
    rower — pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h

  • #59 16 Sie 2016 15:43
    piotr411
    Poziom 22  

    robokop napisał:
    @piotr411 Faktycznie, bzdury w dodatku bez związku z tematem. Rower może być trójkołowy, w dodatku może przekraczać 25km/h. Powiem więcej - może być nawet 4 kołowy, a także być zespołem pojazdów - rower plus wózek. A kto sprawdzi czy jest zgodny z przepisami? Nikt - bo nie ma do tego żadnych wytycznych. Rower nie podlega obowiązkowym badaniom technicznym, a także obowiązkowemu OC - można je wykupić, dobrowolnie i na wszelki wypadek. Podobnie jak ze skuterami, tuningowanymi na wszelkie możliwe i niemożliwe sposoby - nikt nie sprawdzi ani mocy, ani pojemności, ani prędkości max - Policja nie wozi ze sobą hamowni, tak samo nie ma czegoś takiego na SKP.


    Masz rację, zgadzam się rower może mieć sześć kół, ale czytaj dalej.
    Nie może być szerszy niż 90cm i nie dłuższy niż 4,6m
    Prędkość z aktywnym PAS do 25km/h

    Jeśli wykracza po za te warunki, kolejna kwalifikacja dla tego pojazdu to pojazd lekki do masy 350/550kg i max predkosci 45km/h

  • #60 16 Sie 2016 15:46
    Freddy
    Poziom 43  

    piotr411 napisał:
    nie dłuższy niż 4,6m
    Gdzie o tym powiedziano??

    Rower może jechać i 100km/h, chyba, że ma wspomaganie, wtedy to wspomaganie nie może go rozpędzić więcej niz 25km/h. Dalej zaś siłą mięśni możesz rozpędzać nawet do 100km/h. zxadne przpisy tego nie zabraniają.
    Cytat:
    rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h


    @piotr411 NIE PISZ WIĘCEJ BAJEK, bo to nie to forum!!