Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż klimatyzacji corsa c 1.0 z pominięciem ECU

31 Lip 2016 21:30 1500 13
  • Poziom 20  
    Witam,
    Zastanawiam się nad montażem manualnej klimatyzacji do corsy c z silnikiem 1.0
    Chciałbym to natomiast wykonac z pominięciem ECU gdyż nie ma dostępnych wiązek elektrycznych do tego (resztę już mam)
    Zastanawiam się nad montażem z pominięciem ECU na przekaźnikach, ew. Na uP lub układy analogowe (czujniki ciśnienia klimatyzacji, włączanie po osiągnięciu napięcia ładowania akumulatora).
    Czy w związku z takim podłączeniem mogą być jakieś problemy z działaniem silnika? Typu gaśnięcie przy ruszaniu z większym obciążeniem, słabsze przyspieszanie gdy to potrzebne itp? Silnik niestety do najmocniejszych nie należy i obawiam się ew. Problemów z tym związanych:-(
    Mam również pytanie związane z działaniem wentylatora bo jest jeden do chłodnicy silnika i klimatyzacji - czy po włączeniu sprężarki wentylator załącza się od razu czy po osiągnięciu wyższej temperatury? Chodzi wtedy na pełnych obrotach czy obniżonych?
    Na panelu sterowania są dwa przyciski do klimy- włączenie ich jednocześnie włącza chłodzenie na max- rozumie że wtedy wentylor włącza się też na max?

    Dziękuję za pomoc
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 43  
    Układ za bardzo zintegrowany ze sterownikiem, jak założysz mechanicznie to elektryka jest do złożenia w 1 dzień przez elektryka.
  • Poziom 40  
    Można to zrobić bardzo prosto.
    Klimę możesz załączyć tylko wtedy gdy masz napięcie na wzbudzeniu alternatora. Dla uproszczenia schematu proponuję automatyczne (jednoczesne) załączanie sprężarki wraz z wentylatorem (dużo samochodów tak ma).
    Ze schematem poradzisz sobie, chyba że ......to pisz.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 43  
    Tak , ale dochodzi do tego czujnik zamrożenia parownika, czujnik ciśnienia w układzie, przydał by się WOT, no i załączanie tylko wtedy gdy działa dmuchawa wnętrza.

    Tak w skrócie.

    I o dziwo załaczanie sprężarki tylko wtedy gdy pracuje silnik jest potrzebne ale tak na prawdę w ogóle nie potrzebne.

    Równo dobrze można sygnał wziąć z przekaźnika pompy paliwa.
  • Poziom 40  
    To w końcu ma być z pominięciem ecu czy wg fabryki, bo już się zaczyna.
  • Poziom 20  
    Aleksander_01 napisał:
    Można to zrobić bardzo prosto.
    Klimę możesz załączyć tylko wtedy gdy masz napięcie na wzbudzeniu alternatora. Dla uproszczenia schematu proponuję automatyczne (jednoczesne) załączanie sprężarki wraz z wentylatorem (dużo samochodów tak ma).
    Ze schematem poradzisz sobie, chyba że ......to pisz.


    ok, tylko że w tym samochodzie jest jeden wentylator dla chłodnicy silnika i klimy- czy w takiej konfiguracji nie ograniczyć obrotów wentylatora do pewnego poziomu? wiesz może jak to fabrycznie jest rozwiązane?

    włączenie elektromagnesu (i jego wyłączenie, poza głównym włącznikiem) będzie uwzględniać czujniki ciśnienia aby nie dopuścić do pracy przy zbyt niskim bądź wysokim ciśnieniu

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    ALe ja nie rozumiem Twojej niechęci do oddania auta elektrykowi skoro sam nie ogarniesz co jest właściwą postawą.
    Sam zamontuj sprężarkę łapę, chłodnice kokpit.
  • Poziom 40  
    W oryginale masz dwa biegi wentylatora zależne od panującego aktualnie ciśnienia w klimie, a tym steruje ecu. Ty chciałeś bez ecu więc musisz się zdecydować.
  • Poziom 20  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Toż ci piszę że za dużo grzebania tam nie ma przy elektryce , a w zamian klima działą jak ma działać.


    Niestety jeżeli chodzi o wiązki to kompletny golas, nawet do przekaźników nie ma przewodów wyciągniętych więc trochę grzebania przy tym by było, poza tym chciałbym docelowo zrobić to porządnie z wiązką oryginalną ale na razie trochę na partyzanta:)
  • Poziom 43  
    Może zdusić go na wolnych obrotach jak włączona klima i upał na zewnątrz, ja tak miałem w Thalii 1.4 Podpiąłem sygnał włączonej klimy do włącznika ciśnienia wspomagania i dopiero wtedy silnik kumkał bez problemu na jałowych (wspomaganie nie obciążało go prawie wcale) Sygnał na przycisk AC dałem z przełącznika dmuchawy żeby na niepracującym nadmuchu nie odpalić klimy. Zabezpieczenia parownika nie robiłem, nigdy nie było niżej niż +4*C. Z taką klimą latałem 7 lat i jeździ dalej u nowego właściciela.
  • Poziom 34  
    Na chwile może to działać i z obrotami silnika możesz mieć problemy jeśli ich nie podciągniesz jak załączysz klimę. Druga sprawa to wentylator- przy włączonej sprężarce wentylator załącza się na pierwszym biegu a jeśli nie masz czujnika ciśnienia w klimatyzacji to ja nie wiem jak to podziała na długim chłodzeniu bo często wentylator idzie na drugi bieg non stop na przykład w korkach.
  • Poziom 43  
    Adam16l napisał:
    Niestety jeżeli chodzi o wiązki to kompletny golas


    Toż to elektryk musi coś robić przez te 8h a nie tylko wpiąć 2 przekaźniki i 5 wtyczek.
  • Poziom 43  
    Damnian napisał:
    a jeśli nie masz czujnika ciśnienia w klimatyzacji

    A kto tu proponuje klimę bez kontroli ciśnienia, ja nie widzę nikogo???