Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW e39 523i - Ciężko wbić jakikolwiek bieg tylko na zimnym silniku

Wojtec12345678 01 Aug 2016 19:53 6732 16
  • #1
    Wojtec12345678
    Level 9  
    Witam wszystkich :D

    Pacjent to moje e39 z roku 97 z manualną skrzynią biegów, mam problem z biegami, mianowicie ciężko jest wrzucić jakikolwiek bieg na zimnym silniku jeżeli auto stoi na biegu jałowym, już dokładniej tłumaczę:

    Jeżeli odpalę auto na 1 i od razu jadę w trasę czyli dalej 2 i 3 i 4 jest ok ... ale jeśli odpalę auto na luzie lub jeśli zatrzymam się na skrzyżowaniu i wrzucam luz, następnie chcę wrzucić JAKIKOLWIEK bieg, jest z tym problem,mimo to że nic nie zgrzytnie to lewarkiem ciężko go wbić, wchodzi jakby na 2 razy, co dziwne po ok 10 km jazdy, czyli jak auto się tak porządnie rozgrzeje problem znika :|

    Nowy komplet sprzęgła + dwmuasy luk
    Nowy olej w skrzyni 75w80 mtf2 ravenol
    Wymieniłem praktycznie wszystko co się dało między lewarkiem a skrzynią (podkładki/tuleje/plastiki) wszystko aso
    Nowa łapa sprzęgła z aso
    Wysprzęglik odpowietrzany 4x + wymiana płynu hamulcowego

    Rzeczy które zaobserwowałem :

    Zimny zgaszony silnik --> pierwszy raz ciężko jest wbić bieg, potem chodzą bajka, każdy bez wyjątku
    Odpalam zimny silnik i biegi ciężko wchodzą, więc go gaszę i znowu bajka wtf :?:
    Czasami się zdarzy też że jak chcę zredukować bieg, ewidentnie czuć że skrzynia go jeszcze "trzyma" ale to rzadkość

    Jakieś rady ? Ręce mi opadają :cry:
  • #2
    Don de Leon
    Level 24  
    Jaki kolor nalepki na skrzyni?
  • #4
    Don de Leon
    Level 24  
    Bardziej sugerował bym się tym co jest na nalepce na skrzyni.
  • #5
    Wojtec12345678
    Level 9  
    No ok, sprawdzę, ale dopiero w sobotę i dam znać, przy okazji wymienię wysprzęglik bo robota prosta i szybka, a że drugi mam to nic mnie to nie kosztuje.
  • #6
    Wojtec12345678
    Level 9  
    Witam, więc wysprzęglik został wymieniony, stary był na pewno zużyty bo nie wysuwał się do końca, między jednym a drugim był dobry centymetr różnicy, poprawa jest, ale nadal moim zdaniem nie jest tak jak być powinno.

    Naklejka na skrzyni ma kolor żółty.
  • #7
    drdrug
    Level 18  
    Mam identyczną Bumę, Czasami tez mam problem z wbiciem biegów po pierwszym rozruchu, najczesciej ze wstecznym czasami na 2-3 razy , i jedyneczką, Po kilku kilometrach problem znika, olej zmieniany na specialnego castrola mtf do tej skrzyni (1litr :O) . Zaprzyjazniony zaklady naprawiający skrzynie stawia na uszkodzone jakies elementy w skrzyni przez niewlasciwą eksploatacje ale z tym mogę się zgodzić bo po zakupie wymienialem ten duzy uszczelniacz na tyle skrzyni i maly na wybieraku, spuscilem ze skrzyni wtedy jakies 400ml oleju..
  • #8
    Wojtec12345678
    Level 9  
    Tylko widzisz, u mnie jest o tyle problem że w mam praktycznie wszystko nowe, dwumasa+sprzęgło+docisk+łapa+wysprzęglik skrzynia po przebiegu 160 tyś km , w niej nowy olej, wszystko co tylko możliwe wymieniłem między lewarkiem a skrzynią, i dalej nie jest tak jak było kieedyś ... najlepsze jest w tym to, że miałem na tej skrzyni koło sztywne i biegi wchodziły idealnie.
  • #9
    drdrug
    Level 18  
    Hmmm... No to skoro mialeś sztywne koło i było ok to dlaczego zmieniłeś to na dwumas ? Moze dwumas nie jest przwidziany do tej skrzyni ?
    Znowu w E46 jak zmienilem dwumas na sztywne koło to dalikatnie cieżej biegi wchodziły i co rok musialem zmieniac poduszki na skrzyni by wyrywało .
    Jak masz moze jeszcze to szytywne z dociskiem i tarcza to spróbuj podmienić. Az tak duzo pracy tam nie ma :-)
    Bo nie pozostaje nic innego niz sprzeglo lub skrzynia.
  • #10
    Wojtec12345678
    Level 9  
    drdrug wrote:
    Hmmm... No to skoro mialeś sztywne koło i było ok to dlaczego zmieniłeś to na dwumas ?


    Bo auto na sztywnym kole zrobiło się głośniejsze, silnik pracował podczas przyśpieszania jakby przez cały czas się "męczył" nie mogłem tego słuchać, zaczęło mi skrzypieć całe wnętrze, i najgorsze słyszałem sprężarkę klimy w środku.

    Skrzynia na pewno jest dobra, bo ma identyczne numery co moja.

    Dobra, to obstawmy że uszkodzona jest skrzynia ... więc dlaczego jest problem z wbiciem jakiegokolwiek biegu ? Gdyby było coś w skrzyni to obstawiam jakiś synchronizator i problem byłby tylko na którymś biegu a nie wszystkich.
  • #11
    drdrug
    Level 18  
    Jezeli chodzi o skrzynie mogł bym się czepić wybieraka i przesuwek w skrzyni ,ale mysląc racjonalnie jezeli przed wymianą na dwumas było ok to czepił bym się zle dobranego sprzegła ? Za niski docisk albo za gruba tarcza, wątpie,ze zlą stroną zalozyleś tarcze bo chyba w tym rodzaju jest to niemozliwe bo by haczyło o otwory srub w dwumasie :D.
    Jak sprawdzałem ostatnio w pracy do siebie sprzegło bo mi się czasami uslizgnie to w intercarsie powiedzieli mi ze sa 3 rodzaje sprzegła. Dodam,ze mam dwumas oryginalnie.
    Olej za gęsty na zimnym ?
    Naklejka na skrzyni z oznaczeniem ATF czy MTL Oil ?
    Jezeli masz naklejke ATF Oil to grzechem jest zalac jakąś polsytenteze lub synteze przeznaczoną do MTL.
  • #12
    Wojtec12345678
    Level 9  
    drdrug wrote:
    Jezeli chodzi o skrzynie mogł bym się czepić wybieraka i przesuwek w skrzyni ,ale mysląc racjonalnie jezeli przed wymianą na dwumas było ok to czepił bym się zle dobranego sprzegła ? Za niski docisk albo za gruba tarcza, wątpie,ze zlą stroną zalozyleś tarcze bo chyba w tym rodzaju jest to niemozliwe bo by haczyło o otwory srub w dwumasie :D.
    Jak sprawdzałem ostatnio w pracy do siebie sprzegło bo mi się czasami uslizgnie to w intercarsie powiedzieli mi ze sa 3 rodzaje sprzegła. Dodam,ze mam dwumas oryginalnie.
    Olej za gęsty na zimnym ?
    Naklejka na skrzyni z oznaczeniem ATF czy MTL Oil ?
    Jezeli masz naklejke ATF Oil to grzechem jest zalac jakąś polsytenteze lub synteze przeznaczoną do MTL.


    Komplet sprzęgła był dobierany wg nr vin, więc raczej powinno być ok

    Co do oleju to także myślałem że może za gęsty, niestety nie da się już odczytać tego co jest napisane na skrzyni jedynie widać kolor, że nalepka była żółta.
  • #13
    andexp
    Level 20  
    1. Czy jest łożysko podporowe wałka sprzęgłowego w skrzyni i ew. w jakim stanie ?
    2. Tulejki centrujące silnik - skrzynia zamontowane ?
  • #14
    Wojtec12345678
    Level 9  
    Łożysko wałka było w idealnym stanie, miałem kupione nowe, ale nie było potrzeby wymiany.

    O jakich tulejkach centrujących silnik piszesz ? Pierwsze słyszę ...
  • #15
    Don de Leon
    Level 24  
    Tulejki prowadzące w otworze śrub z tego co pamiętam 2szt., centrują skrzynię względem silnika.
  • #16
    drdrug
    Level 18  
    Jezeli Cię coś to poratuje to w czwartek siostra podrzuca mi swoja e39 523i na wymiane pompy wspomagania to sprawdze jaką ma naklejke na skrzyni. Bo u niej zmieniałem olej w skrzyni ATF'a . Bo coś mi sie wydaje, ze MTF na zolta naklejke a ATF pomaranczową. Jezeli się myle to wtedy proponuje Ci zlac do czystego pojemnika twoj olej i zalać na próbe atfa. Na szczescie wchodzi tam niecaly litr za 30 zl :P
  • #17
    Wojtec12345678
    Level 9  
    Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź.