Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 BKC - Wadliwe działanie czujnika temperatury parownika

kubas10 01 Sie 2016 20:40 597 4
  • #1 01 Sie 2016 20:40
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, Audi A3 1.9 TDI BKC Sportback. Klimatronik w samochodzie raz załącza klimę a raz nie. Problemem okazuje się temperatura na parowniku która zmienia się od -26oC do +20oC. Czujnik podmieniłem na nowy i jest to samo. Zauważyłem że napięcie jałowe wynosi ok 4,89V a dla czujnika nadmuchu na nogi 5,01V. Wydaje mi się że zbyt niskie napięcie jałowe powoduje skoki temperatury i do tego niepoprawne sterowanie kompresora. Czy problemem jest sterownik klimatyzacji ?

    0 4
  • #2 02 Sie 2016 00:02
    sigwa18
    Poziom 27  

    Nowy oryginał czy zamiennik. Bo na zamiennikach to już się nieraz przejechałem i kopałem instalacje na darmo.

    0
  • #3 02 Sie 2016 00:19
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Załóż opornik i zobacz czy będzie pływać wskazanie czy nie.

    0
  • #4 02 Sie 2016 09:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Zamiennik firmy VEMO.

    Dodano po 2 [godziny] 58 [minuty]:

    Rano do godziny 9 wszystko działa bez zarzutu, temperatura 22oC jak wypnę i włożę opornik pokazuje np. 28oC. Jak samochód postał na słońcu (nagrzał się i ogólnie wzrosła temperatura powietrza) zaczynają się cuda. Czujniki pokazują ok 22oC, jak wepnę sam opornik wskakuje na 40oC, a napięcie wynosi 5,01V.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Rano do godziny 9 wszystko działa bez zarzutu, temperatura 22oC jak wypnę i włożę opornik pokazuje np. 28oC. Jak samochód postał na słońcu (nagrzał się i ogólnie wzrosła temperatura powietrza) zaczynają się cuda. Czujniki pokazują ok -22oC, jak wepnę sam opornik wskakuje na -40oC, a napięcie wynosi 5,01V.

    0
  • #5 02 Sie 2016 19:48
    kubas10
    Poziom 25  

    Nie wina jest czujnika ani wiązki elektrycznej (poza tym wywalałby błąd). Jakie awarie miały klimatroniki VW ? Wydaje mi się że tu jest problem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zauważyłem jeszcze że nie załącza się prawy (mniejszy) wentylator jak ruszy klima, natomiast lewy (większy) momentalnie włącza drugi bieg. I jeszcze jedna sprawa, czynnika chłodniczego było za dużo o 180g.

    0