Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TDI pompa wtryskowa wyciek paliwa

04 Lip 2005 22:10 52036 48
  • Poziom 10  
    Czy jest możliwe że pompa wtryskowa się przegrzewa i silnik traci moc.
    Po badaniu komputer nie wykazał żadnych usterek. Najgorzej jest w upalne dni, nieco lepiej w chłodne i deszczowe oraz rano. 120km/h to max, dalej boje się piłować (aż wstyd na autostrade wyjeżdżać). Po każdorazowym wyłączeniu silnika słychać dziwne "pyknięcie" właśnie z okolic pompy wtryskowej( im dłuższa jazda tym głośniejsze). Auto nie lubi wysokich obrotów.

    Pozdrawiam i proszę o wskazówki
  • Poziom 13  
    Pompa studzona jest paliwem,jezeli jest mala wydajnos.
    Mqzna sprawdzic zdejmojac przewod powrotu.

    Zbyszek
  • Poziom 20  
    Njcześciej jest tak jak usterka jest bo ją czuć a w kodach nic zero.

    Do diagnozy trzeba się przyłożyć co jest w grupie 00.01.03.11
    i wtedy można coś wnioskować .
    Tak prosze o więcej szczegułów jak wyglądajo na wolnych i na 3000ob/min w tych grupach
  • Poziom 10  
    Auto przy 2000obr/min jedzie ok. 98km/h. Później już tylko obroty idą w góre (bardzo opornie i max 3000) a licznik prawie stoi w miejscu. Dziś
    było parno i gorąco. Po odpaleniu silnik pracował ciężko (większe drgania)
    pedał gazu był twardy, kierownica chodziła ciężko, a z czasem i sprzęgło zaczeło ciężko wchodzić. Nie wiem czy to ma coś do rzeczy, ale kiedyś miałem mierzony stopień sprężania i wykazało 30. Odwiedziłem już kilka warsztatów i nikt nie potrafi mi pomóc. Czy są usterki nie do zdiagnozowania. Może wy mi pomożecie! Nie pamiętam czy pisałem ale jest to Golf III TDI.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 20  
    Niewiem co ci opisać poieważ po tych objawawch co opisałeś nie ma związku z pracą silnika pedał gazu chyba się zacina gdzieś trzba to sprawdzić dlaczego.

    Ciśnienie dobre powinien chodzic dobrze.
    Chyba odwiedziłeś nie właściwe warsztaty jak nie ma błędów to wartościach trzeba odczytać błąd jaki występuje i dlaczego jest takie niedomaganie.

    W pompie trzeba sprawdzić jakie ciśnienie wstępne występuje na wolnych
    powinno być w okolicy 6atm Jak tego nie ma to do przeglądu pompa ewentualnie druga dobra

    Rónież kąt wtrsku,przepływpmierz.doładowanie ,EGR,wtryski jaka jest korekta .

    Zrobić test elrmentóe wykonawczych i stwiedzić czy prawidłowo to wszysto działa

    I po tych badaniach powinno coś wyjć
  • Poziom 21  
    czegoś nie rozumiem:

    "Auto przy 2000obr/min jedzie ok. 98km/h. Później już tylko obroty idą w góre (bardzo opornie i max 3000) a licznik prawie stoi w miejscu."

    to wygląda na poślizg na sprzęgle ale chyba nie o to chodzi ?
  • Poziom 14  
    z twojego poisu wynika żę małek ma rację wygląda na sprzęgło
    ale sprawdził bym też przepływkę może fałszować
  • Poziom 10  
    Sprzęgło było wymieniane.

    Wiecie co. Najlepiej będzie jak go po prostu sprzedam!

    Pozdro
  • Poziom 18  
    witam chyba żle opisujesz twoje objawy w aucie bo nic nie rozumie z teg, może jeszcze raz atle troszkę bardziej szczegułowo
  • Poziom 10  
    Kiedy wyjeżdżam z myjni samochodowej przez chwile jedzie bardzo dobrze(silnik lżej wchodzi na obroty, kierownica pracuje lekko, biegi wchodzą lepiej).Wnioskować można że wilgoć mu służy. Niestety po paru minutach znów jest kicha. Wymienione wyżej podzespoły pracują dużo gożej. Na pedale gazu pojawia się jak gdyby luz tzn. muszę go mocniej wcisnąć żeby zwiększyć obroty. Czasem tez zdaży się że gaz wcisne lekko a silnik ni z tąd ni z owąd wejdzie na duże obroty. Po puszczeniu gazu inaczej zchodzi z obrotów. Jes głośniejszy. Kiedyś popsikałem Wd-40 kostkę wychodzącą z przepływomierza.Na pare dni to pomoglo. Wszystko pracowało jak należy.Później znów to samo.Czy możliwe jest że przepływka słabnie?
    Niestety nic innego nie wymyśle. Taki "samochód".
  • Poziom 34  
    Chętnie kupię.
  • Poziom 18  
    Witam, dziwne to twoje autko ale sprawdz intercoler czy jest szczelny cz nie jest zaolejona chłodnica,przy turbinie zawór upustowy czy się nie zacina, akiedy zmieniałeś filtr paliwa. A ztym zacinającym wspomaganiem to niekapuje musi to być inna usterka.
  • Poziom 20  
    Brak masy czy zasilani może pasek klinowy bo załatwia zasilanie i wspomaganie bez bardzo dokładnych pomiarów nic mi nie przychdzi do głowy po tym opisie
  • Poziom 12  
    sprawdz czy nie jest zamulony ssak w zbiorniku
    i odpowietrzenie w/w filtr paliwa zacznij od prostych zeczy :)
    pozdro

  • Poziom 13  
    Piszesz ze styki przeplywomierza popsykales wd40 i pomoglo na jakis czas, wiec chyba juz znasz odpowiedz na swoje pytanie. A co do reszty typu wspomaganie to napewno odrebny problem. W pedale gazu nie ma linki, jest sterowanie elektroniczne, jak szwankuje to wiadomo co wymienic ale wina oczywiscie moze byc calkiem gdzie indziej. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Sprawdze ten przepływomierz, bo jak popsikalem te styki to wszystko chodzilo odobrze. Dodam jeszcze że objaw silnika to drgania przy obrotach pow.2000obr/min i dławienie (szarpanie) na niskich ok.1500 i mniej. Aha! Bialy dym na zimnym ale tylko przy ruszaniu. Po chwili już zero dymienia.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi!

    Pozdro
  • Poziom 20  
    o ile dobrze wiem to bialy dym jest oznaka lejacych wtryskow - moze jak chwile pochodzi to sie przeczyszcza - w moich samochodach tez mam taki objaw po gownianym paliwie.
  • Poziom 13  
    Chyba trosze późno wypowiadam sie na ten temat. (no ale dopiero niedawno sie przyłączyłem do forum)
    Ale ja uważam po objawach ze filtry moga byc zapchane i przez silnik moze nie chwodzic na obroty i dymic szczególnie filtr paliwa i filtr powierza ale o filtrze oleju równiez pasowało by nie zapomniec.
  • Poziom 12  
    Witam. Postanowilem nie tworzyc nowego tematu gdyz ten jak mi sie wydaje bedzie pasowal.
    Pisalem wczesniej w innym temacie ze mialem problem z zaworkiem N109 montowanym na pompie wtryskowej. Wymienilem ten zaworek i bylo dobrze do czasu jak silnik sie nagrzal do 90'C Teraz objaw jest znowu taki sam, czyli silnik sam przygazowuje przy odpalaniu, buchnie klebami dymu i tryb awaryjny, czyli brak mocy. Podlaczony VAG pokazuje uszkodzenie mechaniczne zaworu odcinajacego N109, ale zawor byl wymieniony na drugi 100% sprawny i nadal to samo. Slychac ze sie napewno zalacza, zreszta odlaczenie jego przewodu sterujacego powoduje wylaczenie silnika.
    Wydaje mi sie ze uszkodzenie tkwi w pompie wtryskowej. Na zimnym silniku jest najczesciej ok, na cieplym szwankuje. Silnik to AFN w passacie B5 1.9TDI 110KM
    Bardzo prosze o pomoc, czy ktos sie spotkal z taka usterka?
  • Poziom 20  
    proponuje udac sie do serwisu, gdzie zajmuja sie pompami i tam wezma na stol, sprawdza wszystko ewentualnie rozbiora i bedzie wiadomo. pompy sa delikatne, na rozdzielaczu moglo cos sie poknocic lub czyms innym.
  • Poziom 12  
    Nawet bym sie nie osmielil rozebrac takiej pompy, myslalem ze moze jest inna przyczyna i ktos sie spotkal z czyms takim.
  • Poziom 22  
    Sprawdzić trzeba ciśnienie jakie podaje pompa wtryskowa. Miałem takie objawy w 1,6TDI. Po rozgrzaniu pompy ON staje się rzadszy przez co spada ciśnienie.
  • Poziom 12  
    Dziwi mnie tylko to ze po skasowaniu bledu zwiazanego z tym zaworkiem N109 odrazu odzyskuje moc i to nawet jak jest cieply. Wczesniej pomagalo kilkukrotne podlaczenie go bezposrednio pod 12V (jakby trzeba bylo go rozruszac) Jutro podjade do serwisu moze faktycznie jest to sprawa cisnienia.
  • Poziom 20  
    chyba ze masz gdzies przerwe lub cos podobnego na kablach dochodzacych do tego zaworu i wtedy komputerowi sie pieprzy w glowce. musialbys porzadnie sprawdzic cala droge kabla czy nie ma gdzies przetarc itp.
  • Poziom 1  
    schemat pompy wtryskowej do golfa III pilnie potrzebuje
  • Poziom 11  
    Objawy które opisujesz, to na 99% wskazyją na zatarcie pompy wtryskowej. Jeśli na bardzo rozgrzanym silniku (np. w miescie) sa problemy z odpaleniem, ale tylko po dłuższym postoju
    np. po 20 min, to idz do sklepu, kup najtańsza wode mineralną najlepiej z lodówki i polej pompe wtryskową tam gdzie wtchodzą przewody od wtrysków (ja tak zrobiłem bo w ogóle nie mogłem odpalić). Jeśli po paru sekundach silnik zapali bez problemów to napewno wina pompy!!! To może jest prymitywna i niefachowa metoda ale sprawdzona zeby wstępnie zdiagnozować czy pompa jest zatarta. Napisz jakie były wyniki.
    Zycze powodzenia!
  • Poziom 14  
    Mam podobny problem w passacie z90 z pompą boscha.
    odpala jak zegarek ale po nagrzaniu się silnika traci moc i niejednokrotnie gaśnie bez możliwości ponownego zapalenia.
    Zaczeło się mi to po nalaniu trefnego paliwa ale pompiaż mi ją czyścił wymieniłem filtr wypłukałem zbiornik po nalanu tego paliwa myślałem że jest zapowietrzona bo podczas gazowania wylatywały bąbelki paliwa z pompy w stone filtra to samo dzieje sie z paliwem po wyłączeniu silnika cofa sie jak by go coś wypychało z pompy ale podobno pompy rotacyjne sie same odpowietrzają.
    pomocy co robić.
  • Poziom 17  
    wielki-szu napisał:
    Mam podobny problem w passacie z90 z pompą boscha.
    odpala jak zegarek ale po nagrzaniu się silnika traci moc i niejednokrotnie gaśnie bez możliwości ponownego zapalenia.
    Zaczeło się mi to po nalaniu trefnego paliwa ale pompiaż mi ją czyścił wymieniłem filtr wypłukałem zbiornik po nalanu tego paliwa myślałem że jest zapowietrzona bo podczas gazowania wylatywały bąbelki paliwa z pompy w stone filtra to samo dzieje sie z paliwem po wyłączeniu silnika cofa sie jak by go coś wypychało z pompy ale podobno pompy rotacyjne sie same odpowietrzają.
    pomocy co robić.


    Podlacz sobie bezposrednio z banki, i daj nowe uszczelki na wejsciu i wyjsciu.A poza tym daj komus zarobic co sie na tym zna:D
  • Poziom 16  
    a może filtr paliwa masz zapchany, a pompa się męczy z pociągnięciem go, na jednym forum kolega opisuywał prodobny problem, ale u niego autko gasło jak silnik się rozgrzał i powodem tego był immobiliser, obszedł obw z immo i wszystko bylo git.

    Pozdrawiam gr88