Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozładowany akumulator renault laguna II 1.8 16V 2002r

radziomaster 02 Aug 2016 07:53 3843 7
  • #1
    radziomaster
    Level 2  
    Witam! Posiadam renault laguna II 1.8 16V Benzyna plus Gaz. Od pewnego czasu coś rozladowuje mi akumulator na postoju. Początkowo myślałem że to juz akumulator jest wysłużony i kupiłem nowy. Ale po miesiącu znowu ten sam problem. Pomyślałem że może być winny akumulator. Gdy wróciłem z trasy, zmierzyłem napięcie akumulatora i miał on 13.05V. Po nocy napięcie spadło do 12.84V.Po dwóch dniach napięcie było poniżej 12.5V. Natomiast gdy dołączam akumulator od instalacji samochodowej na noc, napięcie utrzymuje się w granicach 13.02, więc to nie wina akumulatora. Zmierzyłem również pobór prądu na postoju i wynosi on 26mili Amper... To dużo czy mało? Jeden elektryk powiedział że jest w normie, inny że powinno być maksymalnie 4mili ampery. Jakie urządzenia są podłączone poza stacyjką, które mogą pobierać prad? Gdzie znajduje się oryginalny alarm w tym zamochodzie i gdzie jest jego bezpiecznik? Gdzie jest centralka zamka centralnego? A może macie inne pomysły co może jeszcze pobierać prad? Pomocy....
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Podłączyć miernik ,ustawiony na Ampery,odczekać przy pozamykanym aucie ok paru minut. Można wyjmować bezpieczniki,patrząc kiedy spadnie. W niektórych autach te 26mA to norma,nie wiem jaka jest w tym.
  • #4
    radziomaster
    Level 2  
    Witam! Zrobiłem tak jak radziliście... Zamknąłem samochód i mierzyłem pobór. Zacząłem od bezpieczników w kabinie. Ale po wyjęciu kazdego bezpiecxnika z osobna pobór prądu nie spadł. Więc zacząłem wyjmować bezpiecznimi pod maską. Po wyjęciu jednego z nich pobór spadł do 4mA. Jest do bezpiecznik, ktory w instrukcji opisany jest jako awaryjne wyłączanie silnika, gdyby jakimś cudem nie można było zatrzymać silnika. Do niego podpięte są praktycznie wszystkie systemy typu pamięć komputera, zegar, pamięć radia, Pamięć szyb, itp. Przerosło mnie to zadanie więc pojechałem do elektryka. Dodatkowo odkryłem, że po 25 minutach od zamknięcia zamka centralnego pojawia się za kazdym razem pobór 0,14A. Elektryk potwierdził moje odkrycie i powiedział że po 25 minutach nie usypia się jakich przekaźnik odpowiedzialny za oświetlenie. Ale nie jest go w stanie naprawić bo jest on wlutowany w jakąś płytę i trzeba wymienić cały moduł a to z kolei wiąże się z tym że bedzie trzeba zaprogramować od nowa sterowniki itp i on nie ma do tego sprzetu... Nie wie też jakie warunki muszą być spełnione żeby ten sterownik się wyłączył... Czy np. Gdzieś brakuje masy, albo napięcia... Zadzwoniłem też do ASO i tam powiedzieli, że to naprawią. Wymienią ECU i będzie to kosztowało ok 1200zł....Macie jeszcze jakieś inne pomysły?
  • #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    radziomaster wrote:
    on nie ma do tego sprzetu...

    Wymienić mechanika na innego, niekoniecznie ASO.
    ... ewentualnie znajdź przewód obwodu bezpiecznika (zweryfikowany przez Ciebie), który "zasila" ten fabryczny przekaźnik i odetnij go dodatkowym przekaźnikiem załączanym po stacyjce - oczywiście jeżeli nie ma wpływu na pracę instalacji samochodu.
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    CameR wrote:
    znajdź przewód obwodu bezpiecznika (zweryfikowany przez Ciebie), który "zasila" ten fabryczny przekaźnik i odetnij go dodatkowym przekaźnikiem załączanym po stacyjce - oczywiście jeżeli nie ma wpływu na pracę instalacji samochodu.


    Dokłądnie tak wyjmujesz bezpiecznik już nie pamiętam który i zasilasz gniazdo z plusa po stacyjce.
    Jedyny minus to to że po wyciągnięciu karty nie masz oświetlenia.
  • #8
    radziomaster
    Level 2  
    Lipa... Nie poradzę sobie z tym. Szukam szpeca od elektryki w okolicach Koszalina, który by mi to ogarnął... Macie jakieś propozycje?