Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2,4 Di 90 2004r - Bład p166 , 1049 ,1564

02 Sie 2016 16:42 2958 8
  • Poziom 14  
    Ford Transit 2,4 DI b łedy jak w tytule P0166 czujnik poł wału , P0149 Początek wtrysku błąd , P1564 Pompa wtryskowe dawka wtrysku. Błędy czytane KTS em czujnik poł wału nowy, pompa wtryskowe po kapitalnym remoncie z nowym sterownikiem skalibrowana na stole. Przed wymianą pompy objawy były takie że samochód nie miał mocy kopcił na biało , twardo pracował. po wymianie pompy i czujnika objawy nie ustąpiły, błędy po skasowaniu u odpaleniu zapamiętują sie ponownie, Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
  • Poziom 10  
    Mam identyczny problem jak Zajkos rozwiązał ktoś ten problem. Stawiam na nastawnik w pompie VP 44.
  • Poziom 29  
    Jak robił pełną regenerację pompy, to nie mógł mu nastawnik stanąć. Bardziej bym podejrzewał synchronizację rozrządu, ew uszkodzone końcówki wtrysków, ale to w kwestii kopcenie na biało.
  • Poziom 10  
    w moim egzemplarzu występują właśnie takie błędy nie mogę go odpalić po wymianie sprzęgła. A mianowicie odpala i gaśnie podejrzewałem czujnik wału wymieniłem i nic, następnie zamontowałam ponownie stare koło dwumasowe błędy pozostają. Mogę je wykasować ale wracają przy próbie ponownego uruchomienia. Mam jeszcze błąd P0335 obwód czujnika A pozycji wału. Teraz nie wiem czy błąd czujnik powoduje pojawienie się błędów związanych z pompą czy odwrotnie. Może macie jakieś sugestie.
  • Poziom 29  
    Skoro grzebane było przy czujniku wału korbowego, to tam przedewszystkim trzeba szukać przyczyny. Drugi czujnik znajduje się w pompie i ECU porównuje wskazanie ich obu.
    Skoro ECU sygnalizuje przerwanie obwodu, to sprawdzaj przewody. Jak czujnik jest przy skrzyni, to może koło zamachowe założone inaczej (przekrecone na srubach) lub z jakiegoś powodu szczelina czujnik - pierścień zębaty zwiększyła się i nie są generowane impulsy.
  • Poziom 10  
    Samochód trafił do mnie z uszkodzonym sprzęgłem (stały klient) nie odpalałem go. Wymiana sprzęgła na sztywne koło i tyle. Jednak gdy nie odpalił odrazu pomyślałem o czujniku wału wymieniłem i nic więc ponownie wmontowana dwumasa dalej nic. Cały czas sypie błędami P1666 , P0149, P1564 i P0335. Trzy pierwsze związane z pompą i zaplonem ostatni czujnik wału. Czy może być wina nastawnika pompy a czujnik wywala bo brak synchronizacji? To przychodzi mi do głowy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Koła zamachowego nie da się założyć w innej pozycji ma tylko jedno miejsce
  • Poziom 27  
    Tomek_76m napisał:
    Stawiam na nastawnik w pompie VP 44.
    Zajkos pisze o Transicie 2,4 90 KM, tu jest pompa VP30. Tylko model 2,4/125 KM ma pompę VP44.
    wojciechjanusz napisał:
    Czy może być wina nastawnika pompy a czujnik wywala bo brak synchronizacji?
    W pompie VP44, .jeżeli zawór elektro-magnetyczny przestawiacza wtrysku pozostaje zamknięty (awaria sterownika), to zastępczo, przy braku działania zaworu początek tłoczenia zostaje przesunięty o 20 stopni w kierunku wcześniejszego wtrysku - to za mało by zerwać synchronizację położenia wałka pompy i wału korbowego. Silnik pracuje , ale brak jest mocy.

    Jeżeli wybrnąłeś z tej sytuacji, napisz co było...
  • Poziom 10  
    Aż wstyd się przyznać ale po wymianie sprzęgła mój mechanik pomylił kostki od czujnika podłączył je na logikę przewód krótki z żółtą kostką idealnie pasuje do czujnika wału a czarna kostka długi przewód idzie do tyłu do czujnika wstecznego. Błędne logiczne myślenie krótki przewód z żółtą (beżową) kostką trzeba naciągnąć na max i wpiąć do czujnika wstecznego, drugi z czarną kostką owinąć w koło skrzyni biegów aby nie zwisał i wpiąć do czujnika położenia wału. Po tych manewrach auto pali dodam że zamontowałem koło sztywne POLCAR zamiast dwumasy i działa poprawnie.

  • Poziom 15  
    po regeneracji pompy i kalibracji na stole probierczym błąd p0149. Trochę dziwna sprawa bo wygląda jakby nic nie było zrobione. Ciekaw jestem jak sprawa się zakończyła i ile autor zapłacił za regenerację pompy. Niestety można teraz zrobić regenerację pompy poprzez żółtą lub czerwoną farbę na śrubkach od sterownika.