Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - Błedy komunikacji CAN

Gunio_87 02 Sie 2016 16:55 1872 4
  • #1 02 Sie 2016 16:55
    Gunio_87
    Poziom 9  

    Witam mam problem z Daf-em 105 a dokładnie komunikacja miedzy sterownikami. Posprawdzałem przejścia na przewodach od CAN niby wszystko jest ok ale dalej problem. Komputer diagnostyczny nie wykrywa mi retardera i skacze napięcie na lini CAN do ok 3.6V. Co jakiś czas na wyświetlaczu zapalaja sie na żółto ostrzeżenia od EBS, ECAS ale gasna. Problem jest z ładowaniem i pokazuje zużycie okładzin hamulcowych a czujniki i sa ok i alternator róznież.
    Kody błedów jakie odczytałem:
    VIC-3
    24204-19 Komunikacja CAN, system retardera ERC1_DR
    24201-19 Komunikacja CAN, system silnika EEC1
    EBS 2
    41-66 Błąd komunikacji CAN. Sygnał CAN EEC1
    41-86 Błąd komunikacji CAN. Sygnał CAN EEC2
    41-68 Błąd komunikacji CAN. Sygnał CAN CCVS
    EAS
    114-0 Błąd komunikacji z tachografem
    5-0 Komunikacja z tachografem nie istnieje

    DMCI
    U1011 Komunikacja CAN V-CAN 2
    U1106 Komunikacja CAN z reczno-automatyczna skrzynia biegów
    U0156 Komunikacja CAN zbyt niski
    U1194 Komunikacja CAN DD zbyt niski
    U0129 Komunikacja CAN z EBS 2 EBC2 zbyt niski
    U1198 Komunikacja CAN z EBS 2 EBC2 zbyt niski
    U1190 Komunikacja CAN z RETARDER ERC1_DR zbyt niski
    U0101 Komunikacja CAN z as tronic ETC1 zbyt niski
    U0103 Komunikacja CAN z as tronic ETC2 zbyt niski
    U0140 Komunikacja CANz tacho HRVD zbyt niski
    U1110 Komunikacja CAN RC1 zbyt niski
    U0141 Komunikacja CAN Z TACHO
    O0142 Komunikacja CAN TD ZBYT NISKI
    U0500 predkosc pojzadu niepoprawny

    AS TRONIC

    84 FMI:8 predkosc pojazdu. niepoprawny sygnał
    597 FMI:8 sygnał włącznika hamulca
    3113 FMI:4 Komunikacja CAN druga konfiguracja retardera
    3184 FMI:4 Komunikacja CAN retarder
    3091 FMI:4 Komunikacja CAN z systemem hamulcowym

    ECAS-4
    62-9 komunikat V CAN obrotów silnika
    61-9 V CAN Komunikat CAN tempomat/predkosc pojazdu

    0 4
  • #2 03 Sie 2016 22:36
    szyniu
    Poziom 20  

    Pierwszą rzeczą co bym zrobił to sprawdził dwa duże przekaźniki od zasilania +15 po zapłonie i przekaźnik elektroniki pojazdu, wszystkie są kasecie bezpiecznikowej po stronie pasażera.

    0
  • #3 04 Sie 2016 10:30
    Gunio_87
    Poziom 9  

    PrzekaĹşniki i bezpieczniki sprawdzone, a od tachografu byl spec zrobil swoje mĂłwi ze jest juz ok ale dalej problem. Zastanawiam sie czy problemem nie jest gdzies siec V-CAN 2?

    0
  • #4 04 Sie 2016 20:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ostrzeżenie okładzin jest niezależne od innych systemów.To prosty obwód niczym lampki hoinkowe od zacisku do zacisku połączone w formie pierścienia (obwodu) zaczynającego się na masie i kończącego w VIC-u.
    Kontrolka ładowania jest albo związana z obwodem kontroli ładowania alternatora, albo brak jest komunikacji CAN z DMCI ECU (bo ten informuje VIC o pracującym silniku, kiedy ładowanie powinno mieć miejsce).
    Skaczące napięcie na CAN (nawet na CAN high) jest zapewne sprawą przebicia z zasilania (woda?)
    Brak komunikacji z intarderem to kwestia albo komunikacji CAN, albo braku zasilania do sterownika EST42.
    Do tego brak komunikacji z tachografem, EBS2, AsTronic..
    Wszystko zależy w którym systemie podane błędy były zanotowane.
    Jeżeli są to błędy z DMCI, to wspólnym mianownikiem jest wiązka od złączy kabinowych do silnika.
    Nie napisałeś, gdzie mierzyłeś napięcie na magistrali CAN i której magistrali CAN sie to tyczy.
    Według mnie to potrzeba trochę analitycznego podejścia (opartego na znajomości systemu i topologii obwodów; nie domniemywaniu) aby odseparować co jest nieistotne a co jest a dalej jest już prościej.

    0
  • #5 08 Wrz 2016 10:45
    Gunio_87
    Poziom 9  

    Po kilku dniach walki udało sie odnaleźć usterkę uszkodzony sterownik retardera, wymiana na używany + programowanie i samochód nie generuje usterek.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo