Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ciągnik siodłowy, Scania R 420, Ad Blue, błąd EMS 4177, emisja tlenków azotu

02 Sie 2016 20:46 1950 6
  • Poziom 9  
    Witam. Wyskoczył mi problem z emisją tlenków azotu. Ograniczyło moc. Jedyny aktywny błąd EMS 4177, no i kod informacyjny EMS 11176. Jakiś czas temu wymieniony został czujnik NoX nowy oryginalny Scanii. Auto pobiera Ad Blue, pompa działa, katalizator i tłumik wporządku, nie było nic robione z turbiną. Do pompy reduktora nie zaglądałem bo się nie znam. Nie mam zielonego pojęcia co jeszcze sprawdzić. Czy miał ktoś ten numer błędu, bo nigdzie nie mogę poszukać postu.
  • Poziom 30  
    Witam

    Podaj kolego numer jednostki,która błąd wygenerowała.
  • Poziom 9  
    Nie bardzo wiem, gdzie szukać tego numeru jednostki. Mam dostęp do programu SDP3, czy na wyświetlaczu może?
  • Poziom 9  
    znalazłem coś takiego na wyświetlaczu: Partno. 1939697, SWno.1939698, HWno.1726100,
  • Poziom 9  
    Brawo Ja, ale co mi po tym, jak ręce opadają :D
  • Poziom 30  
    Witam

    Opis do błędu:


    Emisja tlenków azotu

    Zmierzony poziom tlenków azotu jest wyższy niż powinien być.

    Układ SCR nie ogranicza prawidłowo emisji tlenków azotu.
    Obliczona wartość tlenków azotu różni się od zmierzonej wartości tlenków azotu. Przyczyną mogą być nadmiernie wysokie lub zmieniające się wartości emisji tlenków azotu z silnika albo wysyłanie nieprawidłowej wartości przez czujnik zawartości tlenków azotu w spalinach.
    Przyczyny mogą być następujące:
    • wartości emisji tlenków azotu z silnika są zbyt wysokie,
    • Reduktor jest złej jakości.
    • Usterka w rozpylaczu reduktora.
    • Katalizator jest zablokowany.
    • Katalizator mógł zostać uszkodzony przez olej z turbosprężarki.
    • Czujnik zawartości tlenków azotu w spalinach wysyła nieprawidłową wartość.
    • usterka modułu dozującego,
    • usterka jednostki głównej.



    Sprawdź układ SCR, wykonując kolejno poniższe czynności:
    • Sprawdź, czy nie występują żadne inne aktywne kody usterek dotyczące poziomów emisji.
    • Sprawdź, czy reduktor w zbiorniku reduktora jest odpowiedniej jakości.
    • Sprawdź, czy przewody reduktora oraz rozpylacz są drożne. Kryształki można wypłukać wodą.
    • Sprawdź, czy dozownik reduktora nie jest zapchany. Kryształki można wypłukać wodą.
    • Sprawdź, czy katalizator nie jest uszkodzony.
    • Sprawdź, czy substrat katalizatora nie jest uszkodzony.
    • Sprawdź, czy w pojeździe nie wystąpił problem z turbosprężarką. Przedostanie się oleju do katalizatora może go trwale uszkodzić.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta, można skorzystać z poniższych opcji:
    Można wykonać test „Unieważnienie kodów usterek dla kontroli emisji tlenków azotu”, który znajduje się na karcie „Sprawdzenie” w SDP3, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta. Test trwa około 30 min i powinien być przeprowadzany na zewnątrz.
    Inny sposób unieważnienia kodów usterek: Wykonaj jazdę próbną z dużym obciążeniem.
    Dla pojazdów wyposażonych w kontrolę emisji tlenków azotu
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Przeprowadź test „Unieważnienie kodów usterek dotyczących układu kontroli emisji tlenków azotu” lub jazdę próbną zgodnie z opisem powyżej.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.