Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 99lift - Zegary Vdo padły? Jaeger działa,ale chyba nie do końca.

03 Sie 2016 09:40 4743 24
  • Użytkownik obserwowany
    Witam. Jakiś czas temu, po padnieciu celi w aku i odpaleniu auta z przewodów umarło mi podświetlenie wyswietlaczy znajdujących się pod obrotomierzem i prędkościomierzem, a także nie świecą się kontrolki od kierunkowskazów, świateł mijania, drogowych, przeciwmgielnych. 1/2fis świeci ładnie, oraz podświetlenie wskazówek jest bez zarzutu.Zegary trafiły do majstra i po wymianie diod od długich wszystko na stole działa jak należy,natomiast w aucie nie. Włożyłem na próbę zegary Jaegera i w nich jest na odwrót,tzn świecą się wszystkie kontrolki i wyświetlacze,natomiast podświetlenie wskazówek tak jakby tylko się żarzyło. Potencjometrem mogę kręcić aż go urwę,a zmiana jasności nawet nocą jest ledwo zauważalna. Prosiłbym o podpowiedzi gdzie i czego szukać,bo niedługo przegląd,a z Vdo tak działającymi może nie przejść,natomiast Jaeger ma 30tkm mniej. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 23  
    Skoro VDO na stole działa, zapytaj majstra, albo poszukaj w google pod hasłami "Efekt wymiany licznika na FIS A4", "Montaż licznika z FIS", i sprawdź na jakich pinach mają być masy do licznika i regulacja podświetlenia oznaczenie bodajże 58d, fajnie jakbyś podeslał zdjęcia kostek elektrycznych licznika, ale masy prawdopodobnie mają być na 7, 9, 24, zasilanie to 1 i 23, a 15 to właśnie podświetlanie z regulatora jasności, sprawdź czy w instalacji samochodu są tam potencjały pewne i takie jak powinny być - miernikiem, czy kontrolką. I powiedz jeszcze, czy po naprawie od majstra kontrolki od świateł zaczęły działać i nie dizała tylko podświetlanie, czy dalej wszystko nie działa tak jak przed naprawą?
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Użytkownik obserwowany
    Dalej w aucie nie działa wszystko tak jak bylo przed oddaniem zegarów do roboty.Aha, żeby nie było to na własne oczy widziałem jak świecą tak jak powinny na stole.
  • Poziom 23  
    Pewnie te kontrolki i podświetlanie mają wspólną masę i coś z nią mogło się stać po stronie instalacji elektrycznej samochodu, bo do licznika dochodzi kilka minusów.. Zagłębiając się w temat można zerknąć na ścieżki w liczniku gdzie prowadzą te od kontrolek i podświetlania. Miejmy nadzieję, że to winą nie jest "zwarcie" w jakichś innych sygnałach dochodzących do licznika. Dlatego fajnie jakbyś na spokojnie podłączył ten licznik u siebie "na stole ", wiedział jakie sygnały są wystarczające, żeby zaświeciło podświetlanie czy jedna z niedziałających kontrolek, i sprawdził czy są te zasilania po stronie instalacji elektrycznej samochodu.
  • Użytkownik obserwowany
    Dzisiaj było troszkę czasu więc wyciągnąłem zegary (niestety sprawdzone tylko kontrolką) i:

    Masy są na 7, 9 i 24 pinie
    Plus jest na 1 i 23, natomiast na pinie 15 kontrolka tylko żarzyła (po wpięciu wtyczki w zegary, na "luźnej" wtyczce-brak reakcji.

    Wrzucam zdjęcie jak świecą te zegarki, może ktoś miał taki przypadek. Widać na nim pięknie,że wyświetlacze świecą (prawy-przebieg oświetlany przez słońce) tylko nie ma podświetlenia (lewy-data i godzina w cieniu)

    Audi A4 B5 99lift - Zegary Vdo padły? Jaeger działa,ale chyba nie do końca.

    Jutro podskoczę na szrot po kostkę, żeby samemu podłączyć je na stole.
    Dodaję że u majstra na stole świeciły. Aha i jeszcze jeszcze jedna ciekawostka, Jaegery -pożyczone- nie brały godziny z radia (jeździłem na nich z 3-4miesiące), natomiast VDO -nazwijmy je "MOJE"- ustawiło godzinę w ciągu 2dni. Aha Jaeger nie był parowany z kluczykami i ECU, zrobione tylko immo off na ECU było.
  • Poziom 15  
    Nie wszystkie liczniki miały moduł ustawiajacy zegarek (dcf77).
    Ewidentnie widać, że w liczniku brakuje jednej z mas
  • Użytkownik obserwowany
    Czyli szukać masy? Na niebieskiej kostce chyba są wszystkie, czyżby któraś z zielonej? Jakby ktoś mógł to proszę o podpowiedź na której kostce i które piny to masa.

    Ja szukałem po pinach z tego opisu:

    http://www.buckeyestangs.com/drew/tech/audi/b5_instrument_cluster_pinout/

    Szukałem z ostatniej kolumny, bo moja jest modelowo 2000 (klamki, lampy, konsola i ME7.5 na ECU,oraz VIN z "0")
  • Poziom 15  
    Wszystkie w niebieskiej kostce
    Piny 7,9,24
    Podłącz na stole, jak wszystko będzie ok tzn. że w kostce samochodu brakuje jednej z mas
  • Użytkownik obserwowany
    A czy na próbę mogę zrobić "druciarstwo" w postaci mostka na tych trzech pinach? Na którymś masa na pewno jest. A i pytanie może dla niektórych retoryczne - aku odłączać przed wypięciem zegarów?

    Hm, a może gdzieś któryś bezpiecznik o którym nie wiem?
    Do tej pory zlokalizowałem tylko te w kabinie od strony drzwi kierowcy za zaślepką i jeden w podszybiu obok ECU. Są w niej gdzieś jeszcze jakieś?

    Znalazłem jeszcze taki schemat Audi A4 B5 99lift - Zegary Vdo padły? Jaeger działa,ale chyba nie do końca.

    Przepraszam za prtscr ale nie umiem go inaczej wyciągnąć z tego pdf

    Jeśli dobrze go czytam do od góry mam plusy a od dołu masę, która dla wielu jest wspólna np dla K1 i K65 masa na pinie 24 i tu zagwozdka bo lampka długich mi się nie pali a kierunkowskazy czy ręczny już tak. Zbaraniałem. Dodam, że plus na 17 pinie po włączeniu długich jest - z niego brałem + na kontrolkę żeby szukać masy.
  • Poziom 15  
    W samochodzie bym nie glucił. Uruchom zegary na stole i wszystko będzie jasne.
    Aqu nie trzeba wypinać.
  • Użytkownik obserwowany
    Licznik podłączony na stole
    Masa 7,9 i 24
    Plus 1 i 23

    https://youtu.be/30MB7m1P3vY

    Raczej uszkodzenie licznika,bo Jaeger podłączony w ten sam sposób działa normalnie.

    Przy podaniu na stole + na 1 i masy na 24 świecą wyświetlacze pięknie ładnie,ale świeci też od razu podświetlenie zegarów i kontrolka od świateł mijania.Dzialaja też pozostałe kontrolki. Może to wina zespolonego? Audi A4 B5 99lift - Zegary Vdo padły? Jaeger działa,ale chyba nie do końca.
    Hm czyżby w tym cała wina?

    Po wyczyszczeniu i poprawieniu tych lutow na niebieskiej wtyczce nic się nie zmieniło. Zaryzykowalem i podałem kontrolka masę na diodę pod wyświetlaczem (tym który nie świecił) i zadziałało wszystko, tzn kontrolki świateł i podświetlenie wyświetlaczy itd.

    Proszę o pomoc który element jest trafiony? Może się mylę ale mam przeczucie że to ten Wie-Hajst-Er w czerwonym kółku :)
    Audi A4 B5 99lift - Zegary Vdo padły? Jaeger działa,ale chyba nie do końca.

    Byłbym wdzięczny za schemat tych zegarów nr oem 8D0920900B
  • Użytkownik obserwowany
    VDO umarło na stole :(

    Wyrzeźbiłem Jaegera (tarczki pod benzynę) miał kodowanie 00160, wrzucam vcds-lite 00142 i kupa... Ciągnie obrotomierz aż do końca czerwonego pola.

    Ma ktoś pomysł co może być nie halo?

    Kodowanie robię kablem produkcji chińskiej na CH340 i w vcds i pl-vag po "do it!" sczytuje 00142, a obrotomierz zachowuje się jak dieslowski.
  • Poziom 15  
    Samo kodowanie nie starcza. Trzeba przerobić mapę obrotomierza w wsadzie
  • Użytkownik obserwowany
    Z tego co wyczytałem,to w jaegerze wsadu nie wyciągnę bez programatora,natomiast z Vdo zrobię to k+can commanderem,czy to prawda? I jeszcze jedna kwestia moje Vdo umarło zupełnie, wyciągnę skądś pin do dopisania kluczyków? Przy zapasowym mam zawieszkę z 4 cyferkami, ale gdyby się okazało że nie ten pin nie wejdzie to lipa. Aha,w książce serwisowej wyczytalem,ze helmut zmieniał szafę przy 130kkm,wiec czyżby Vdo też miały jakas wadę? Obecny przebieg 250kkm,wiec 120 i dość życia zegarów?
  • Poziom 15  
    Do rocznika 99 trzeba mieć jedynie pin nowego licznika tak, że pin z padnietych vdo do niczego Ci się nie przyda.
    Wsad Jaeger programatorem a vdo np. Can Commanderem
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego UCY7400 a czy zadziałają mi zegary o takim numerze? Audi A4 B5 99lift - Zegary Vdo padły? Jaeger działa,ale chyba nie do końca.
  • Poziom 15  
    Nie
    Numery muszą się zaczynać od 8D0 920 ...
    Liczniki 8D0 919 ... mają inny pinout i by trzeba przekladać piny w kostkach
  • Użytkownik obserwowany
    Ale po przełożeniu pinów zadziała 100%?
  • Poziom 15  
    Powinien tylko po co cofać się w rozwoju...
    To już lepiej założyć poliftowe z pełnym fisem
  • Użytkownik obserwowany
    W mojej mieścinie na szrocie stoi zajechana polifta 2.5tdi, zegary od razu mi się spodobaly-chromowane ringi i wskaźniki ładowania i temp. oleju. Najprościej byłoby jakby to było Vdo,wtedy zczytuje wsad że swoich,wrzucam w tamte i działa,tak?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Ale jak wsad będzie nieodpowiedni to wskazówka od temperatury oleju nie będzie działać.
    W.dodatku jak to pełen fis to wsad też nie będzie pasował od 1/2 fis. Ale bez kopiowania wsadu temat do ogarnięcia. Adaptacja immo, kodowanie zegarów oraz korekta przebiegu i powinno być ok
  • Użytkownik obserwowany
    Z tego co pamiętam to był 1/2 fis, ale nawet jeśli full, to w necie jest poradnik jak to wszystko po-podłączać ewentualnie co zrobić, żeby nie krzyczało niepotrzebnymi komunikatami. Kolego UCY 7400 w razie jakichś problemów mogę liczyć na Twoją pomoc? I teraz zaczęło mnie zastanawiać czy zegary z ringami były w nich montowane fabrycznie, czy to jakaś rzeźba.
  • Poziom 15  
    Ringi to rzeźba. W b5 nie było. W razie co wal. Fisa mogę też wymienić ;).
    Jak chcesz full fisa to tzreba szarą kostkę dołożyć i trzy piny do masy dać żeby błędów nie wywalało.
  • Użytkownik obserwowany
    UCY 7409 a skąd jesteś,bo nie uśmiecha mi się słać na drugi koniec kraju.
  • Poziom 15  
    Oj daleko panie... Okolice nowego tomyśla