Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI - Centralny zamek ciśnieniowy nie zamyka żadnych drzwi.

03 Sie 2016 14:08 3567 30
  • Poziom 15  
    WITAM
    Posiadam zamek centralny ciśnieniowy nie działający w stronę zamykania drzwi,po zamknięciu ręcznie uruchamia się z kluczyka i otwiera natomiast przy próbie zamknięcia kluczykiem zero reakcji w ogóle nie załącza pompy z żadnego zamka ,proszę o podpowiedz gdzie może tkwić przyczyna.
  • Poziom 34  
    Może uszkodzona przelotka kabli w drzwiach kierowcy, albo styk zamknij w siłowniku pneumatycznym tych drzwi.
  • Poziom 15  
    Sprawdziłem wszystkie styczniki we wszystkich zamkach działają dobrze zwierają dobrze w obu pozycjach zmierzyłem wszystkie przewody od zamków do kostki przyłączeniowej do pompy i żaden nie ma przerwy nie wiem co dalej czyżby siedziała pompa dziwne że na otwieranie działa prawidłowo.
  • Poziom 17  
    Zobacz czy po podaniu napięcia do pompy na odpowiednie piny załączy pompe na zamykanie i czy wszystkie zamki zarygluje.
  • Poziom 38  
    Witam
    Powodem braku reakcji na zamykanie z kluczyka ,może być (ja tak miałem w aucie Audi u kolegi),nie działający wyłącznik drzwiowy od strony kierowcy.Sterownik musiał dostać informację że drzwi zamknięte,otwierać otwierało zawsze.Nie pamiętam jak dokładnie było(co najmniej dwa lata temu),lecz sprawdź czy gaśnie światło koło lusterka po zamknięciu drzwi.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    A no właśnie u mnie światełko koło lusterka nie zapala się po otwarciu drzwi jedynie świeci jak go włączę w pozycję ciągłego świecenia sprawdziłem wyłączniki w drzwiach i działają prawidłowo co za czort.
  • Poziom 38  
    Jeżeli światło nadal nie świeci to może być problem w lampie ,lub coś z przewodami do do wyłącznika drzwiowego(wszystko dość łatwo zdiagnozować kontrolką z żarówki) .Do wyłącznika od strony kierowcy powinny dochodzić dwa przewody.Czy jak zostawisz włączone światła(przykładowo postojowe),a masz otwarte drzwi to słychać brzęczek?.
  • Poziom 15  
    Niestety brzęczyka nie słychać widzę że instalacja popaprana przez poprzedniego właściciela trzeba to poprzeglądać posprawdzać.
  • Poziom 38  
    Możesz w pierwszej kolejności wyjąć wyłącznik drzwiowy ,odłączyć przewody ,na moment zaizolować i sprawdzić czy to coś dało.Jeżeli nie to przegląd instalacji jak sam zauważyłeś.
  • Poziom 15  
    Już doszedłem działa światełko koło lusterka gaśnie po zamknięciu drzwi brzęczyk piszczy przy zapalonych postojowych po prostu musi być podpięta ta nie działająca pompa od centralnego a ja ją wypiąłem problem w tym że pompa dalej działa tylko na otwieranie przy zamykaniu zero jakiejkolwiek reakcji pompka milczy co za czort.
  • Poziom 38  
    Odłącz przewody sterujące od zamków na kostce do pompki ,jeżeli masz je zlokalizowane .Zrób symulację kawałkiem przewodu zamykanie i otwieranie,sprawdź czy nie występują zimne luty na sterowniku.Zamykanie jest też z klapy bagażnika czy nie?.
  • Poziom 15  
    Zamykanie jest z drzwi kierowcy ,pasażera i klapy bagażnika a przewody już odpinałem startowałem pompkę zwierając piny i na otwarcie startuje ze wszystkich a na zamykanie z żadnego coś chyba siedzi w sterowaniu pompki ale co wszystkie elementy posprawdzałem żadna dioda nie przepalona ,przekaźniki ok tranzystory wszystkie ok jedynie scalak jaki tam siedzi jest dla mnie tajemnicą AZVA-753 być może on ma uwalone wejście funkcji zamknij po prostu nie wiem.
  • Poziom 38  
    Jeżeli podstawowe elementy sprawdziłeś i są dobre,to jedynym wyjściem jest podmiana sterownika lub całej pompki.Scalaka nie podmienisz, bo symbol pewnie ma kodowany.To tak masz od początku jak auto kupiłeś czy ,zamykanie nawaliło?.Sprawdź jeszcze czy jak masz wyjęty kluczyk ,to gaśnie radio.Chodzi o styk w wkładce stacyjki(który odcina zasilanie na radio) czy prawidłowo działa.Niemcy robili różne triki ,które miały wpływ na działanie niektórych urządzeń w aucie.Może być że sterownik widzi ze masz kluczyk w stacyjce i nie pozwala zamknąć auta(to tylko moja sugestia ,chociaż logiczna).Jeżeli radio nie gaśnie,to może być problem z wkładką elektryczną stacyjki ,lub w samym podłączeniu radia.
  • Poziom 15  
    Radyjko gaśnie po wyjęciu kluczyka ,auto kupiłem tydzień temu już z niedziałającym centralnym i próbuję to rozgryźć ale pewnie bez wymiany pompy nic z tego nie będzie na dzisiaj koniec bo już późno dzięki na razie za podpowiedzi jeszcze jutro popróbuję coś z tym zrobić.
  • Poziom 34  
    Chyba zabraliśmy się od tego od zadka.
    Podaj model auta, rocznik , zrób fotkę wtyczki modułu pompy centralnego. Wtedy można dopasować schemat i jeszcze coś podpowiedzieć.
  • Poziom 14  
    Powodem takiego "działania" centralnego zamka są przeważnie "zimne luty" na płytce pompki, prawie zawsze w okolicy mocowania przekaźników i przełącznika ciśnieniowego. Przerabiałem ten temat wielokrotnie w VW i Audi z pneumatycznym centralnym zamkiem. Ostatni raz w ubiegłym miesiącu (Audi 80 B4)
    Otwórz pompkę i za pomocą dobrej lupy obejrzyj punkty lutownicze, a jeśli któryś wygląda podejrzanie to lutownica w rękę i do roboty.
    A co do oświetlenia wnętrza to właśnie w pompce Niemcy zabudowali sterownik za to odpowiedzialny i chyba tylko oni wiedzą "PO CO?".
  • Poziom 14  
    Ale to jest płytka po poprawieniu lutów, czy przed? Popraw wszystkie grube luty.
    Twoja płytka wygląda wzorcowo, nie widziała nigdy wody. Jeśli przelutowanie noc nie da to znaczy, że kombinacja poprzedniego właściciela uwaliła pompkę. W tym przypadku pomoże tylko wymiana pompki ale tylko z takimi samymi numerami na obudowie.
  • Poziom 15  
    Foto płytki jest po poprawieniu lutowań i dopiero wtedy pompka ruszyła niestety działa tylko na otwieranie w pozycji zamknij jest martwa podejrzewam padnięty scalak o symbolu AZVA-753 a on jest wielką tajemnicą na żadnym forum nic na jego temat niema.
  • Poziom 34  
    Sprawdź jeszcze czy przekaźniki w centralce są sprawne.
  • Poziom 15  
    Wmontowałem je są w nienagannym stanie działają prawidłowo , zaczynam tropić ten układ ITT AZVA-753 w internecie może trafię co to jest trochę jest opisów na ruskich stronach może trafię.
  • Poziom 34  
    Prościej kupić używany cały podzespół.
  • Poziom 15  
    Wiem ale ja lubię drążyć temat do wykorzystania wszystkich możliwości wtedy się poddaję , w końcu gdzieś musi być dostępna aplikacja tego układu .
  • Poziom 34  
    Nastały takie czasy, że nikt nie bawi się w badanie technologii z przed 20 lat gdy klienci ustawiają się w tygodniowej kolejce , żeby mu naprawić samochód. Pojazd ma być naprawiony szybko relatywnie tanio i skutecznie.
  • Poziom 14  
    Najlepiej byłoby pożyczyć od kogoś taką samą ale sprawną pompkę i sprawdzić czy u Ciebie zadziała. Jeśli tak, to jedyna skuteczna naprawa w tym przypadku polegać może tylko na wymianie całego zespołu pompki na sprawny. Pamiętaj tylko, że "zamiennik" musi mieć na obudowie taki sam numer i ostatnią literkę jak "oryginał".
  • Poziom 15  
    Taka jest prawda jak tu Panowie piszecie ale po technologi z przed 20 lat powinny być jakieś materiały schematy a tu nic tajemnica czyżby nikt nigdy nie podejmował napraw tych pomp a są dość awaryjne wymieniając ich na nowe czy z skasowanych aut powinno być ich w obiegu dużo więcej niż aut w których były montowane , bardzo zagadkowy temat ale moje auto jeździ tylko te drzwi zamykam ręcznie więc chwilę można po drążyć temat a w końcu pewnie kupię sprawną jak nic nie znajdę na temat tego układu scalonego.
    Pozdrawiam.
    PS Dam znać jak to rozwiązałem.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    akilian napisał:
    czyżby nikt nigdy nie podejmował napraw tych pomp

    W przypadku Audi 80 B4 1992r , które jest warte X
    Koszt 1 roboczogodziny serwisanta = X/20
    Kto zapłaci 1/20 wartości samochodu za naprawę pompki centralnego zamka skoro używka kosztuje 50 zł ?
    Porozmawiamy za 20 lat, gdy takie Audi będzie klasykiem i trzeba go będzie przywrócić do stanu fabrycznego a używki się skończą.
  • Poziom 15  
    No właśnie naprawa takiej pompki powinna kosztować 30-40 zł. mając schemat z układem jaki tam zamontowano i po problemie a kto sobie życzy niech kupuje z używki , a tu schematu brak owiany super tajemnicą jak by miała ta pompka niewyobrażalną wartość ale to już robimy my ludzie -ludziom na pewno ktoś ma lub miał styczność z schematem ale nie stać go na to by to udostępnić i w tym problem.
  • Poziom 14  
    Myślałem, że Twój problem polega na niedziałającym centralnym zamku. W związku z tym otrzymałeś już wszelkie możliwe podpowiedzi, nawet od Moderatora, ale widzę, że drążysz temat scalaka i schematu, którego nie posiada już chyba nawet archiwum Audi. Na domiar złego już próbujesz nawet obrażać innych użytkowników naszego forum.
    Jedź na szrot, poszukaj odpowiedniej pompki (co także nie jest takie proste), zapłać 5 dych i wszyscy będą mieli spokój.
  • Moderator Samochody
    Sprawdź tranzystory sterujące przekaźnikami i diody przeciwprzepięciowe włączone równolegle z cewkami przekaźników. Scalak na 99% będzie ok, a jeden z tranzystorów i jedna dioda będą miały przerwę. Nie pamiętam już co tam siedziały za tranzystory, ale wiem że ciężko je było dostać. Jak mi podasz oznaczeni to Ci dobiorę jakiś dostępny zamiennik. Pamiętaj, żeby podłączać/odłączać kostkę sterującą tylko po uprzednim odłączeniu zasilania (akumulatora).

    Scalak jak i schemat są niedostępne, scalak robiony na zamówienie dla producenta tej centralki (albo zaprogramowany mikrokontroler). Generalnie schematy czegokolwiek z rynku automotive są niedostępne, te rzeczy nie były robione z myślą o naprawie - jak się zepsuje to wymienia się cały moduł, producenci mają w tym interes i go pilnują.

    Poniżej 50zł to raczej nikt Ci tego nie tknie, pamiętaj, że jeśli robi to legalnie to po opłaceniu podatków zostanie mu właśnie trzydzieści-parę zł... a podatki to nie jedyny koszt prowadzenia działalności. Trzeba więc liczyć co się opłaca robić a co nie. Jest po prostu pewna minimalna stawka godzinowa poniżej której usługa przyniosłaby stratę firmie...