Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1,8 Z18XE 2002 rok - schemat elektryczny klimatyzacji

03 Sie 2016 15:18 10002 19
  • Poziom 12  
    Witam. Poszukuję schematu klimatyzacji do Astry G z silnikiem z18xe (1,8 125km). W sieci znalazłem schematy od 1,6. Wynika z nich iż cewka elektromagnesu sprężarki sterowana jest bezpośrednio z sterownika wentylatorów. U mnie cewka załączana jest przekaźnikiem, do tego znalazłem informacje, iż w przypadku tego silnika ECU steruje wentylatorem i w/w przekaźnikiem. Ma ktoś może schemat do tej wersji astry, lub wie gdzie takowy mogę znaleźć? Przekopałem trochę internet ale słabo z tym albo ja szukam nie tam gdzie trzeba.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 34  
    Uściślij
    Manualna czy climatronic.
    Do 2002r lub po .
    System Behr czy Delphi.
  • Poziom 12  
    Klima manualna, auto rocznik 2002, system Behr, kombi
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Behr do listopada 2002 Astra G 1,8 Z18XE 2002 rok - schemat elektryczny klimatyzacji
  • Poziom 12  
    Super. Masz to może w lepszej rozdzielczości i z jakimś opisem ? Bo nie mogę się doczytać numeru tego modułu który steruje cewką sprężarki no i gdzie on fizycznie jest?
  • Poziom 12  
    No więc tak, schemat niestety nie od tej wersji. W moim przypadku nie ma sterownika/modułu klimatyzacji i wentylatorów.
    Z tego co znalazłem w internecie to powinien się znajdować gdzieś tutaj:
    Astra G 1,8 Z18XE 2002 rok - schemat elektryczny klimatyzacji
    Jak widać nie ma, natomiast idąc po kablach cewka załączana jest przez przekaźnik (ten czarny na dole)
    Astra G 1,8 Z18XE 2002 rok - schemat elektryczny klimatyzacji
    A ten jegomość jest sterowany przez ECU (podaje masę) a plus przychodzi z bezpiecznika klimy. Sygnał podany na widoczny pin (gniazdo górne patrząc na silnik).
    Astra G 1,8 Z18XE 2002 rok - schemat elektryczny klimatyzacji

    Przejście jest z styku przekaźnika, i pomiędzy gniazdem ECU a cewką. Przekaźnik sprawdziłem działa poprawnie. Więc opcje są dwie. Albo ECU ma ubite wyjście albo czujnik ciśnienia szwankuje.
    Co do ECU to wolę zostawić tą opcję na koniec, co do czujnika to:
    Jest to niestety czujnik a nie presostat co utrudnia jego emulację. Jak miałem odpalony silnik i wypięty czujnik to po jego wpięciu obroty się lekko podniosły (ogólnie po włączeniu klimy obroty się podnoszą). Więc wydaje się, że działa poprawnie. U klimaciarza byłem, sprawdził ciśnienia i czynnik jest w układzie, nie był w stanie powiedzieć czy idealnie wg tego co powinno być (musiał by spuścić ten co jest i załadować na nowo wg wytycznych) ale wg niego tragedii jakiejś nie było. Ma ktoś może DTRke tego czujnika żeby sprawdzić ile on pokazuje, ewentualnie go zaemulować jakimiś rezystorkami? Może ECU podnosi obroty jak dostaje sygnał na załączenie klimy ale nie odpala sprężarki bo za niskie ciśnienie?
  • Poziom 12  
    Sprawdzałem przez Torque light. Od czasu do czasu wyskakuje 0170 (czyli lambda lub przepływomierz, generalnie nie klima)
    Oraz P1530 i tu znalazłem trywialne "Przekaźnik klimatyzacji" oraz
    "- Za mocne wejście obwodu pierwotnego przekaźnika odcięcia kompresora A/C
    - Otwarty obwód pierwotny przekaźnika odcięcia kompresora A/C "
    Jak to rozumieć?
  • Poziom 17  
    Zastosuj sie do tego co napisałem powyżej tam masz całe schematy rocznikowo(mj), google tłumacz i jazda, wskazuje to na sygnał z czujnika o braku czynnika w układzie.
  • Poziom 12  
    Krnlmgr napisał:
    Zastosuj sie do tego co napisałem powyżej tam masz całe schematy rocznikowo(mj), google tłumacz i jazda, wskazuje to na termistor\diode prostowniczą w złączu od cewki sprężarki.

    Cewka sprężarki odpięta, w/w przekaźnik nie załącza się, więc chyba nie.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Sprawdzasz żądanie klimatyzacji, ciśnienie w układzie i temperaturę parownika .

    Czym to sprawdzić? Torque chyba nie jest tak rozbudowany
  • Poziom 17  
    ciśnienie można sprawdzić manometrem w miejscach nabijania klimy pod kapturkami plastykowymi na rurkach a to czy jakiś czujnik zwiera można sprawdzić multimetrem ostawiając go na zwarcie obwodu jak bedzie z 1 zerowało to zwiera i jest to znak o braku czynnika w układzie.
  • Poziom 12  
    Tutaj jest czujnik a nie presostat. To o czym piszesz to presostat, czyli zmienia stan styku po przekroczeniu zadanego ciśnienia. Z tego co mi wiadomo to w tym aucie jest czujnik ciśnienia. Czyli jest on zasilany i podaje (z tego co doszukałem się jakiś schematów to jest P/U) napięcie odpowiadające mierzonemu ciśnieniu. Sterownik tą wartość porównuje z wymaganym progiem.
  • Poziom 17  
    To o czym napisałem nie tylko tyczy sie presostatu lecz też zwykłego czujnika zwiernego np. 2 pinowego, p\u to presostat 3 pinowa wtyczka.
  • Poziom 12  
    No więc tak. Aż wstyd pisać :P Wyszło, że bezpiecznik jeden przerwę miał (na pierwszy rzut oka wyglądał na cały). Po wymianie zniknął błąd 1530 i klima zadziałała.
    Przy okazji sprawdzę czy jest przejście pomiędzy którymiś pinami czujnika czy faktycznie daje on styk a nie sygnał.

    Kolego Strumień... a z jakiego oprogramowania skorzystać tak na przyszłość?
  • Poziom 12  
    Pytanie jeszcze ostatnie żeby nie odchodzić od tematu. Jaki jest typ/symbol wtyczki od cewki sprężarki? Pojawił mi się niestety mankament że kabel jest pęknięty gdzieś przy samej wtyczce. Póki co jest zagięty i oklejony taśma w pozycji "działa" ale nie pociągnie to za długo przy wibracjach.
  • Poziom 1  
    Dhaeraow .u mnie w Astrze g 1,4 2004 nie załącza się sprężarka.Jak sprawdzić ten przekaźnik sprężarki(to jest ten czarny w skrzynce pod maską?)i który bezpiecznik wymieniłeś?