Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego.

lobudek 03 Aug 2016 18:19 76617 44
Optex
  • #1
    lobudek
    Level 14  
    Witajcie. Niedawno zacząłem budować garaż o wymiarach 6x5m. Garaż już prawie gotowy. Do zimy planuję go ocieplić od wewnątrz styropianem i tu zaczynają się schody, bo chcę to zrobić w poprawny sposób. Garaż wykonany z profili 60x60x3, (słupy nośne) reszta z 40x40x2. Wysokość w szczycie 3,3m, spad 10%. Dach z płyty warstwowej z pianką poliuretanową 40mm. Ściany z blachy trapezowej T-18 0,6mm. Pewnie zapytacie dlaczego nie z płyty warstwowej? Otóż oczywiście chodzi o kasę... Koszt m2 płyty 40mm to ok. 60zł netto. Poza tym byłby spory odpad, za który oczywiście trzeba zapłacić. Ja jak to zwyczajny młody polak na pieniądzach nie śpię i muszę kombinować. Wymyśliłem sobie, że na spokojnie ocieplę do zimy styropianem 40mm, tylko właśnie jak to zrobić, by się nie skraplało? Kolejny problem to czym uszczelnić garaż od dołu? ( połączenie beton-końcówka blachy ). Liczę na wasze rady! Pozdrawiam.
    PS: Fotki dla lepszego zobrazowania:
    Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego. Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego. Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego. Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego. Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego.
  • Optex
  • #2
    ShakeAll
    Level 20  
    Proponuję wełnę mineralną, odpada problem skraplania.
    Nie daj sobie wmówić, że są styropiany przepuszczające parę, one po prostu nasiąkają.
    Prosty test, wrzuć kawałek styropianu do wody i zobacz po paru dniach, będzie mokry jak gąbka.
  • #3
    lobudek
    Level 14  
    hmm, słyszałem, że też się skrapla i do tego wełna chłonie wilgoć i z czasem gnije. Podpowiedz mi, profil ma 40mm i takiej grubości muszę zastosować izolację? Czy w przypadku wełny mogę dać 50mm i wciśnie się w tych miejscach w trapez? Jakieś folie izolujące będą konieczne?
  • #5
    lobudek
    Level 14  
    Czyli tak licząc od zewnątrz- blacha trapezowa->folia (przepuszczalna czy izolująca?)->wełna mineralna (40 czy 50mm?)-> cienka blacha? Taki schemat będzie prawidłowy? Chcę, żeby to wytrzymało chociaż 20 lat ;).
  • Optex
  • #6
    eurotips
    Level 39  
    W szczerym polu ten garaż stoi.
    Musi być SZCZELNY, to podstawa.
    Zimą będziesz miał szron w środku, daj odstęp od blach.
  • #7
    lobudek
    Level 14  
    Do końca szczere pole to nie jest, bo dookoła są zabudowania ( gospodarstwo rolne ). Pisząc odstęp od blach co masz na myśli? Jak to wykonać?
  • #8
    eurotips
    Level 39  
    Musi byś szczelina powietrzna, kilka cm.
    Styropian 4-5cm wystarczy bo to nie dom.
    Ja na styropian dałem taką białą plastikową boazerię po 8zł/m2 w Leroy.
    Ładnie to wygląda i jest trwałe.
    A płyty styropianowe do blachy na piankę montażową mam, 4 gule po rogach, czekasz aż spuchną i przykładasz arkusz do blach na tych gulach i pozycjonujesz.
    Nawet nie wiesz jak mocno to się trzyma i nie trzeba żadnych łat pod styropian i szczelinę masz zgodnie ze sztuką ocieplania.
  • #9
    freebsd
    Level 41  
    Przy nieocieplonej podłodze to nie szkoda pracy na 4 cm izolacji styropianem? Dlaczego ocieplasz, będziesz tam pracować zimą?
  • #10
    lobudek
    Level 14  
    A trapez nie może pełnić szczeliny powietrznej? W końcu jest to ok. 18mm. Niestety ogranicza mnie całkowita grubość ścianki i muszę się wyrobić z izolacją w 40mm, żeby to elegancko zamknąć w profilu. Co do przyklejania styropianu to myślę, że w moim przypadku jest to zbędne gdyż mam na całej długości garażu wzmocnienia z profila 40mm w 3-4 miejscach i na ścisk poupychać można styro.
    edit: wylewka co prawda nie ocieplona, ale ma grubość 25cm. Dokładnie tak, zimą gdy są długie wieczory chcę sobie tam majsterkować i konstruować różne duperele ;). Ostatnio zimy nie są zbyt srogie ale zawsze. Jeśli będę musiał coś tam pogrzebać chciałbym mieć możliwość rozpalić w jakimś piecyku typu koza z cegłami szamotowymi, by po 2-3h była znośna temp, czyli powyżej tych 10-15*C i by to ciepło za szybko nie uciekało.
  • #11
    eurotips
    Level 39  
    No to już lepiej styropian 2 cm i dać odstęp na grubość styropianu, np pociąć kilka płyt na kwadraty 10x10cm i przykleić je do płyt. Upychanie nie jest dobre, nie uciekniesz od klejenia.
    Tak samo ta majsternia, po co ci cały garaż grzać? zrób kanciapę, daj tam drewnianą podłogę, wewnętrzne drzwi i prądem to ogrzejesz. No i okna do majsterkowania obowiązkowo to i od razu wentylację będziesz miał bo się udusisz bez tlenu.
  • #12
    ShakeAll
    Level 20  
    zimą wieczorem z okna za wiele nie skorzysta, wystarczy kratka wentylacyjna plus wymuszony wyciąg jeśli będzie coś lutował, spawał, malował itp.
  • #14
    lobudek
    Level 14  
    Teraz to już mam mętlik w głowie. Styropian 2cm to chyba trochę mało? Kanciapa odpada, bo to jest jednocześnie garaż dla auta i porostu miałbym za mało miejsca. A projekt który będę tworzył w najbliższym czasie (buggy barracuda) zajmie sporo miejsca. Ponawiam pytanie, czy trapez nie może pełnić roli wentylacyjnej?


    Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego.
  • #15
    freebsd
    Level 41  
    Masz nieocieplony beton jako podłogę, a czy 2 czy 4 cm styropianu to różnica właściwie jest żadna. Będziesz mieć zimno. Może na początek nie obijaj tego niczym od wewnątrz w sposób trwały, tylko tak by móc to zdemontować, tak byś mógł po pierwszej zimie ewentualnie zmodyfikować to ocieplenie.
    Tak jak pisali koledzy, pomyśl o oknie, może świetliku w dachu. Nie musi być duży,a w dzień zapewni wiele(!) światła.
  • #16
    lobudek
    Level 14  
    Rozumiem. Jednak wydaje mi się, że nieocieplona podłoga nie będzie miała większego wpływu na nagrzanie wnętrza. Cieplejsze powietrze jest lżejsze i unosi się do góry. Dach jest z warstwówki z pianką PUR więc znaczna część ciepła nie będzie uciekała. kolejna zaleta, że nie będzie się skraplało jak to ma miejsce przy zwykłej blasze Gdy ocieplę ściany i po uszczelniam wszystkie zakamarki to myślę, że gdy rozpalę w zwykłym piecyku szamotowym będę wstanie tam coś nagrzać, Na pewno dużo ciepła mniej będzie uciekać. To nie jest mieszkanie tylko zwykły garaż. Po prostu gdy zajdzie potrzeba czegoś zrobienia/naprawienia zimą chcę mieć tą możliwość, że rozpalę w piecyku i po 2/3h będzie znośna temperatura. Chcę to jednak zrobić poprawnie, by mieć spokój na parę lat.
  • #17
    ShakeAll
    Level 20  
    O ile dobrze widzę na zdjęciach, to okno już tam jest.
    Po drugie, nie rób nic tymczasowo bo potem już tak zostanie i nie będzie czasu/ochoty robić poprawek.
    Po trzecie, zrób spokojnie styropianem tak jak planowałeś i na pewno będzie to lepsze niż brak ocieplenia. Styropian musisz jednak przykleić, ponieważ wiatr za jakiś czas srobi swoje, do tego dojdzie utlenianie się syropianu i wszystko ci spadnie.
    Po czwarte, musisz ocieplić podłogę, albo chociaż odizolować ją. Najprościej rzucić stary gumolit i na to kratownica z desek.
    Po piąte, o czym, o zgrozo, nikt nie napisał !!! Jeśli chcesz dogrzewać się kozą to przede wszystkim dobra obróbka wokoło komina, nie żadna prowizorka i KONIECZNIE kratka wentylacyjna, żadne okno. Nie zaszkodzi również czujnik czadu, bo w tak małej przestrzeni wystarczy, że dmuchnie ci w komin, cofnie spaliny i pozamiatane.
  • #18
    lobudek
    Level 14  
    Po to ten temat właśnie założyłem, by uniknąć błędów i zrobić raz a porządnie i mieć spokój na lata. Nie mam doświadczenia dlatego wolę zapytać was fachowców ;).
    Jeśli chodzi o styropian to nie może spaść, bo od wewnątrz będzie nitowana/wkręcana cienka blacha po całości tworząc taką jakby ścianę. Ale racja, klej jakiś strasznie drogi nie jest więc nie zaszkodzi go przykleić.
    A jeśli bym użył styro 3cm i kupił paczkę 1cm i zrobił przestrzeń powietrzną między blachą trapezową a styropianem 3cm właśnie na grubość 1cm? Czy potrzebna będzie jeszcze jakaś folia? Jeśli taka to jaka i w którym miejscu.
  • #19
    eurotips
    Level 39  
    Folia nie potrzebna, ale dobrze zabezpiecz farbą antykorozyjną miejsca gdzie była obróbka np cięcie czy wiercenie, z zewnątrz też. W wersji minimum to jednak wrzuć w róg dwie palety a na to płytę OSB aby krzesło postawić i nogi nagrzać w zimie . Z kozą ostrożnie, miejsca też na piecyk szkoda, dach obrabiać pod komin trzeba i jeszcze parę innych niedogodności, lepiej kabel zimą pociągnij i prądem grzej.
    Tylko przedłużaczem, bo jak zrobisz na stałe to możesz mieć problemy bo to wymaga projektu i paru pieczątek.
  • #20
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego z blachą nie może się nic stykać bo blacha będzie mokra w zimie i wszystko będzie mokre od niej.
    Powiem ci że zajeb.... mogłeś dać blachę a z zewnątrz styropian, siatex i klej na to i było by po problemie.
  • #22
    lobudek
    Level 14  
    Można i tak, ale jednak nie chcę robić od zewnątrz ocieplenia. Czyli bez żadnych folii, kupuję styro 30mm i 10mm podklejam małe kwadraciki z 10mm na rogach płyty 30mm i przyklejam całość od wewnątrz. Drobne szczeliny pianką nisko-rozporową i na to cienka blacha na nity. Drzwi kupiłem ocieplone, wrota będą z płyty warstwowej 40mm z pianką PUR ( mam już materiał ) i powinno być git? Jeszcze proszę o radę czym uszczelnić blachę na styku z betonem, żeby mi woda do środka nie leciała.
    @ANUBIS, dzięki za linki. Zanim założyłem temat sporo czytałem, ale w paru kwestiach miałem wątpliwości stąd ten temat.
  • #23
    lopiola
    Level 17  
    Moim skromnym zdaniem to trzeba bardzo dokładnie zaizolować od wewnątrz izolacją paroizolacyjną. Czyli blacha, izolacja cieplna, folia i np. rigips.
    Jak ciepłe wilgotne powietrze dostanie się od środka do blachy to wtedy będzie na niej rosa. Szczeliny powietrzne praktycznie nie wpływają na poprawę izolacji cieplnej.
  • #24
    lobudek
    Level 14  
    Wiem, że szczeliny powietrzne nie mają wpływu na izolacje cieplną, tutaj bardziej chodzi o to, że mają chronić blachę przed skraplaniem jak dobrze rozumiem?
    Ocieplenie od wewnątrz garażu blaszanego.
  • #25
    lopiola
    Level 17  
    Jak nie ma wody w powietrzu to się nie skropli, a wody w ciepłym powietrzu jest dużo więcej niż w zimnym. Tylko bardzo dobra izolacja od środka, taka co nie przepuszcza pary wodnej zabezpieczy przed skraplaniem.
    W sieci są opisy ocieplania np. domu od wewnątrz i tam najważniejsza jest właśnie ochrona od pary z wnętrza domu.
  • #26
    lobudek
    Level 14  
    Z tego co mi wiadomo zawsze jest woda w powietrzu i woda będzie się skraplać na blasze na skutek różnicy temperatur, stąd pewnie kolega wyżej pisał o szczelinie powietrznej-o ile dobrze rozumiem.
  • #27
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Koledzy na wiosnę i jesienią z blachy dosłownie leje się , takie ilości wody kondensuje blacha.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    I jak będziesz robił stelaże na ścianach np. z profilu do GK to pionowo .
  • #29
    lobudek
    Level 14  
    Leje się do środka po posadzce, jak widać na zdjęciu blacha nie przylega szczelnie do betonu. Muszę to czymś uszczelnić.
  • #30
    lobudek
    Level 14  
    Kupiłem dzisiaj coś takiego w casto..... "uszczelniacz budowlany" firmy soudal za 12zł tubka 300ml. Mam nadzieję, że zda egzamin. Kupiłem też na próbę paczkę styro 20mm, Czym najlepiej ciąć i kleić?