Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Solomon, AOYUE - SL-916D używana za 600 zł czy 2702A+ Prawie nowa za 510zł.

Tuseras_09 04 Sie 2016 20:19 1668 5
  • #1 04 Sie 2016 20:19
    Tuseras_09
    Poziom 12  

    Witam

    Chciałem Was zapytać co lepiej kupić:
    - prawie nową 2702A za 510 zł
    - używaną SL-916D za 600 zł

    Obie bez faktury i gwarancji, sprawne. Chodzi o opłacalność, bo z punktu wygody domyślam się, że lepiej Solomona i dodatkowo hotair.
    W tym wątku głownie chciałem Was zapytać o stosunek ceny do wartości w/w stacji.

    Z góry dziękuje za wszystkie wypowiedzi :)

  • #2 05 Sie 2016 20:09
    Tuseras_09
    Poziom 12  

    Nikt nie wypowie się chociaż na temat jednej ze stacji :( ?

  • #3 09 Sie 2016 11:44
    maz9
    Poziom 18  

    2702a nowa to tak można kupić. Prawie nowa to tak średnio na jeża. Aoyue ma tendencje do problemów z kompresorami po jakimś tam czasie. Można się zastanawiać nad tym a ta druga to bym odpuścił wiele podobnych nowych na gwarancji z innych firm.

  • #4 09 Sie 2016 12:54
    Tuseras_09
    Poziom 12  

    Ja juz po zakupie :) Po przetestowaniu ich przez dwa dni wybrałem Solomona. Niebo a ziemia 😀 Aoyue kombajn, fajna zabawka, ale jednak korzystanie zwłaszcza z rozlutownicy jest nieporównywalne. Nowe Solomony na gwarancji racja są, ale w cenach >1000 zł.

    PS: nie spojrzałem na profil :), wiem że też dlatego zachwalacie Aoyue, chociaż nie uważam żeby było z nimi coś nie tak. Są po prostu tańsze i bardziej uniwersalne.
    Postawiłem na dwa osobne urządzenia z tego względu, że jeszcze niedawno lutowanie było dla mnie hobby, a teraz po prostu zarabiam na tym.
    I tak do Was wpadnę mam nadzieję niedługo, gdyż w najbliższym czasie potrzebować będę podgrzewacza ;)

  • #5 11 Gru 2016 23:40
    Tuseras_09
    Poziom 12  

    Witam ponownie

    Po prawie pół roku od zakupu SOLOMONA sprzedałem go.
    Powodem było... zadowolenie z jego pracy, a właściwie zmiana na coś lepszego, oraz sprawdzenie czego potrzebuje, co jest mi potrzebne a co nie.
    Stacja Solomona lutownica 50W plus rozlutownica 50W jak dla mnie świetna sprawa. Rozlutownica prawie zawsze dawała radę, ale nie raz zdarzało się że musiałem wspomagać sie lutownicą, bo ze względu na odprowadzanie ciepła przez duże ścieżki czy tranzystory 50W nie wystarczało, ale tak to juz jest.
    Obecnie na pewno kupie rozlutownice Denona gdyż to urządzenie jest dla mnie najważniejsze, pózniej zdecyduje się pewnie na chiński kombajn hot air plus kolba, bo cena- możliwości jest dla mnie satysfakcjonujące.
    Myślałem nad hot air plus używana kolba weller z analogowa regulacja temperatury (dla układów które ja lutuje 10 stopni nie robi różnicy), ale cena markowego zestawu nie kalkuluje się z niewygórowanymi oczekiwaniami.

    Wiec jak widać nie można jednoznacznie wskazać co jest lepsze. Dla mnie w danym momencie moze byc to kombajn a w innym pojedynczo urządzenia, raz markowy sprzęt a raz chiński :) Jeśli ktoś ma godny polecenia używany sprzęt, to można śmiało pisac :)

  • #6 12 Gru 2016 21:15
    rubens
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak szukałem stacji dla siebie w grę wchodziły dwa typy.
    SVS-500AS
    http://www.psinter.pl/rozlutowywanie/923-svs-500as.html
    i Hakko
    Udało się kupić okazyjnie Hakko FM-202 i FM 2024.
    Jestem mega zadowolony w porównaniu do poprzedniego Xytronica to bajka.
    Xytronic nie był zły, ale grzałka w rozlutownicy przepalała się co rok / dwa lata.
    Przy trzeciej grzałce sprzęt sprzedałem...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME