Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
EuroPol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania

kuhnro2 09 Sie 2016 12:37 3366 42
  • #31 09 Sie 2016 12:37
    Krnlmgr
    Poziom 17  

    Ja w audi d3 miałem 13,5-14V pod dołożeniu bajerów trzeba zwiększyć by dobijało do 15, tylko serwisówką bo ochrona komponentu.

  • EuroPro
  • EuroPro
  • #33 09 Sie 2016 12:48
    rafbid
    Poziom 31  

    kuhnro2 napisał:
    P.S. Aku po ponad 10 godzinach ładowania łądowarką impulsową LIDL'a, sprawdzona gęstość elektrolitu (nie rewelacja chyba bo w zakresie średnim), auto odpaliło od pierwszego strzała. Tylko tak będzie może 1,5 - 2 mce i potem trzeba będzie znów doładować.


    Gęstości elektrolitu nie sprawdza się bezpośrednio po ładowaniu. Ładuj profilaktycznie co dwa tygodnie i akumulator powinien się "rozbujać''.

  • Pomocny post
    #34 09 Sie 2016 13:15
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania
    Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu gdzie się wkłada regulator, ale u mnie to jest tak:zdjęcie (1). Alternator Bosch 90 amperowy Vw Jetta 25 lat
    Jest tam widoczna sprężysta blaszka na którą wyprowadzone jest napięcie z 3 diód wzbudzenia. Ja do tej blaszki przymocowałem przewód do którego przylutowałem 3A diodę prostowniczą. Do 2 końca diody dolutowałem odcinek przewodu i przylutowałem go do regulatora napięcia zdjęcie (2)

    A miałem taki regulator: (3) na 14,0V.

    Miejsce gdzie regulator stykał się z blaszką zaizolowałem (4)
    Pracowało to poprawnie utrzymując napięcie w granicach 14,4 - 14,5V przez ok 2 lata. Wtedy dostałem taki regulator (5) na 14,4V
    i go założyłem. Aha, dioda ma być paskiem w stronę regulatora.

  • #36 09 Sie 2016 13:51
    rafbid
    Poziom 31  

    Nie pamiętam dokładnie jak to było według poradnika. Ja sprawdzam kilka godzin po ładowaniu bo tak mi czas pasuje. Chodzi o że w czasie ładowania z elektrolitu wydobywają się gazy i elektrolit może być mętny od pęcherzyków gazu, a to oszukuje aerometr.

  • #37 09 Sie 2016 14:31
    Krnlmgr
    Poziom 17  

    PITERRR W tych audi dochodzenie ładowania do 15V jest normalne przy full opcji z elektryki.

  • #38 09 Sie 2016 21:22
    tzok
    Moderator Samochody

    Z mojego doświadczenia ładowanie 13,8V i miejska eksploatacja to wieczne problemy i doładowywanie akumulatora co 2-3 m-ce. Ma być 14,4V. Ojciec tak się męczył z Astrą, mówi był, że był u elektryka i powiedział że 13,8V jest ok... kazałem mu wrócić i kazać zrobić tak, żeby było 14,4V - coś tam marudził ale wymienił regulator i od tego czasu ojciec miał spokój z niedoładowanym akumulatorem... W moim starym Puncie było to samo, ale tam wystarczyła wymiana przewodu łączącego alternator z akumulatorem. Od tego czasu nie widziałem prostownika na oczy ;) .

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    kuhnro2 napisał:
    Jakby można było prosić jaka dioda

    1N5401 do 1N5408.

  • #39 09 Sie 2016 21:48
    helmud7543
    Poziom 42  

    tzok napisał:
    Z mojego doświadczenia ładowanie 13,8V i miejska eksploatacja to wieczne problemy i doładowywanie akumulatora co 2-3 m-ce.

    Fakt, stanie w korkach na wolnych obrotach, jeszcze jak na krótkich odcinkach między odpaleniami, szczególnie w zimie, 13,8 V nie doładuje (wtedy zalecane przez niektórych jest wręcz wyższe niż najpopularniejsze 14,4 V).

    U mnie w e46 jest 14,1 V - 14,3 V, często słucham radia na postoju, akumulator taki sobie, ale prądu na rozruch jeszcze nie brakło.
    W Yarisie sądząc po lekkim przygasaniu świateł (nie sprawdzałem woltomierzem) na wolnych obrotach (po rozgrzaniu ma tylko 600 obr/m) jest pewnie poniżej 14 V. Tym niemniej prostownika jeszcze nie potrzebował (poza zostawionymi niedomkniętymi drzwiami - lampka w kabinie w dwa dni zrobiła swoje), nawet w zimie, łącznie z częstym używaniem ogrzewania tylnej szyby, czy elektrycznego wspomagania kierownicy, więc tragedii nie ma. No ale znowu silnik pracuje od uruchomienia do zgaszenia przez przynajmniej 20 m, więc ma czas żeby podładować nawet niższym napięciem.

  • #40 09 Sie 2016 23:31
    Michał_74
    Poziom 16  

    Witam.
    Co do Astry chyba model I robiłem kiedyś oczko na alternatorze od masy było metalowe i lekko pordzewiałe a sam alternator był przykręcany poprzez gumowane dystanse.
    Po tym zabiegu problemy z niedoładowanym akumulatorem ustały.
    Jeszcze jedno kolega pisze że "auto potem stoi 2 miesiące" taki akumulator się zasiarcza i na dłuższą metę nic mu nie pomoże.
    Pozdrawiam.

  • #41 21 Sie 2016 18:27
    kuhnro2
    Poziom 14  

    Dziś po tym jak dwa tygodnie temu podładowałem akumulator, zdjąłem go ponownie do podładowania (mimo, że auto bez preoblemu na razie odpalało).

    Przyjrzałęm się przyłączu przewodu ładowania - końcówka dość skorodowana, tak jak i nakrętki na tej śrubie od prostownika.
    Na razie zamierzam wyczyścić dokładnie śrubę plusową od prostownika, dać nowe nakrętki nierdzewne i założyć nowy regulator napięcia na wyższe napięcie (dostałem na 14,5V)

    1. Chciałem się dostać do prostownika, ale mimo odkręcenia 4 długich śrub pokrywy nie mogę zdjąć, może ktoś podpowiedzieć jak się dostać do prostownika?
    2. Proszę o ocenę wizualną stanu pierścienia komutatora.
    Z góry dziękuję za sugestie.

    Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania

    Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania

  • #43 21 Sie 2016 21:51
    kuhnro2
    Poziom 14  

    Można oprócz rysunku prosić o podpowiedź: Co muszę zrobić dodatkowo po odkręceniu tych 4 długich śrub aby dostać się do prostownika.

    PITERRR napisał:

    Nowe szczotki z regulatorem i spokojnie jeszcze pochodzi ten alternator nie ma co wydawać pieniędzy na nowy komutator.


    Właśnie nowy regulator założony, tylko dostałem na 14,5V.
    Napięcie sprawdzane na zacisku wyjściowym i na + aku. spadek napięcia pomiedzy zaciskiem alternatora a klemą plus aku to 0,01-0,15V.
    Jednak przy odpalaniu (mimo, że podwyższone obroty - ssanie) to kontrolka od razu nie zgasła, dlatego chciałem zajrzeć do prostownika.

    a prostownik to jest taki:
    Akumulator Centra Plus 44Ah - jakie poprawne napięcie ładowania

    ===============

    Po czasie mogę stwierdzić, że dzięki regulatorowi o większym napięciu i wyczyszczeniu zacisku "+" na alternatorze problem z odpalaniem się rozwiążał.