Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Thalia - Wymiana uszczalniaczy zaworowych .

05 Sie 2016 17:45 2277 31
  • Poziom 16  
    Mam Renault Thalie 1.5 dci 65kM .Auto dymi na siwo ,ma moc turbina po regeneracji .Mechanik chce wymienić uszczelniacze zaworowe chce za to 1000 zł czy to dobra cena.
  • Poziom 43  
    marekwodniak napisał:
    Mam Renault Thalie 1.5 dci 65kM .Auto dymi na siwo ,ma moc turbina po regeneracji .Mechanik chce wymienić uszczelniacze zaworowe chce za to 1000 zł czy to dobra cena.


    Po pierwsze skoro masz pewnwnego mechanika to ok ze zwaleniem głowicy i wyciągnięciem zaworów cena ok.
    Jak na 1,5 dci.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Ale średnio mi się widzi to dymienie z uszczelniaczami bo to nie benzyna.
  • Poziom 16  
    Przebieg 190 tyś auto krajowe.Raz syn kupił olej lany z beczki i potem wyszły ubytki oleju .Ale to tylko domysły .Dam na robotę góry te 1000 zł.Zawieszenie nowe łożyska tył nowe ,turbina po regeneracji -gwarancja rok .Wtryski po remoncie zworki nowe przelewy ok 5 ml na wtrysk przy normie max 20 .
  • Poziom 8  
    marekwodniak napisał:
    chce za to 1000 zł czy to dobra cena.
    Dla niego bardzo dobra.
    Lepiej turbinę sprawdź .
  • Poziom 24  
    Czy to cena za robociznę i części?
  • Poziom 43  
    PITERRR napisał:
    Sprawdziłeś czy nie masz oleju w intercooler?

    W Thalii :D
  • Poziom 16  
    Intercoolera nie mam to wersja 65kM .Turbina robiona 2 lutym na gwarancji.I nic nie dała ta naprawa .Rocznik 2002 a przebieg 190 tyś km.Tak 1000 zł całą robota i części.
  • Poziom 43  
    PITERRR napisał:
    A to co jest nie intercooler w Reno Thalia . ?

    W Thalii był montowany jeden rodzaj DCI, 65ps bez inercoolera.
    Co do pozostałej treści masz rację tylko, że autor pisze, że turbo sprawne.
    Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele.
  • Poziom 43  
    PITERRR napisał:
    olej przedostaje się do komory


    Tam jest ciśnienie i by dmuchało odmą jak turbo dmucha.
    Prędzej olej idzie na wydech i dymi.


    Pojeździj zobacz czy oleju ubywa, może to ON dymi.
  • Poziom 16  
    Tak syn kupował ze 3 lata olej z beczki i to może być przyczyną jak kolega Piterrr sugeruje.
  • Poziom 43  
    marekwodniak napisał:
    Tak syn kupował ze 3 lata olej z beczki

    A jakie to ma znaczenie???
    Uważasz, że w warsztatach leją gówno w beczkę po super oleju?
  • Poziom 43  
    Nie wiem .Jaki olej wlano do tej Reni ale wiem ze oleje z beczek są najgorszej jakości sam miałem taki przypadek gdy mechanik powiedział że jest zalany mobilem 1 a okazało się że to superol a tylko po to żeby zarobić na klientach .Jeśli olej nie był zalany taki jak zaleca producent silnika to niema co ze coś musi się stać z silnikiem po dłuższej jeździe .Od tej pory sam kupuje olej do swojego samochodu i sam go wymieniam włącznie z filtrem oleju .
  • Poziom 8  
    milejow napisał:
    autor pisze, że turbo sprawne.
    zacytuj!

    1000 za uszczelniacze to rozbój w biały dzień.
  • Poziom 16  
    Byłem wczoraj u mechanika i tak zasugerował te uszczelniacze.Co do oleju z beczki to tylko tak nadmieniłem .
  • Poziom 43  
    00Scania napisał:
    zacytuj!

    Nie drzyj się bo ci sto pięćdziesiąte konto zamkną.

    Dodano po 1 [minuty]:

    marekwodniak napisał:
    ma moc turbina po regeneracji

    Nawet dwa razy wspominał :D
    Dodano po 2 [minuty]:

    PITERRR napisał:
    ale wiem ze oleje z beczek są najgorszej jakości

    To masz pecha, latam na oliwie z beczek ponad 14 lat, z tym, że sam te beczki kupuję.
  • Poziom 8  
    Czyli nawet czytać ze zrozumieniem nie umiesz.
  • Poziom 24  
    milejow napisał:
    Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele.

    Jeżeli za 1000zł chcesz mieć nowy rozrząd, śruby głowicy, zestaw uszczelek na kolektory/pokrywy, uszczelniacze do tego robocizna czyli demontaż, mycie, naprawa/wymiana uszczelniaczy/płaszcyzna to słabo to widzę.
    marekwodniak napisał:
    Tak 1000 zł całą robota i części.

    Dla przykładu: sprawdzenie szczelności płaszcza, powierzchnia, uszczelniacze, obróbka gniazdo/zawór w 16V dla mnie jako warsztatu średnio 350zł netto w warsztacie specjalistycznym.
    Poza tym, trochę nie chce się wierzyć w teorię uszczelniaczy, przecież tam jest nadciśnienie w cylindrze. Może pierścionki zapieczone lub turbo gorącą stroną puszcza.
  • Poziom 16  
    Nic nie pisałem że chcę za 1000 zł z rozrządem bo robiono go na wiosnę.
  • Poziom 24  
    Odnosiłem się do tego co napisał kolega Milejow. Nawet bez tego 1000zł to mało. Ja w takich przypadkach gdzie rozrząd prawie świeży wymieniam sam pasek.
  • Poziom 30  
    Panowie zauważcie jak będziecie ściągać głowicę że za szlamione i obrośnięte zawory to zawsze i wyłącznie ssące , nigdy wydechowe . Olej przedostaje się poprzez zużyte uszczelniacze w czasie suwu ssania i jest to bez znaczenia czy silnik wolnossący czy doładowany . Zawory wydechowe zawsze są suche ja nigdy nie widziałem za szlamionych a trochę już tego przewaliłem . Zużycie uszczelniaczy od niewłaściwego oleju uważam za marginalne decydujące czynniki to temperatura i czas , po dziesięciu latach przychodzi na nie wreszcie pora .
  • Poziom 24  
    Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
  • Poziom 43  
    PITERRR napisał:
    Nie widziałem jeszcze żeby robić głowice i uszczelniacze na zaworach bez zdejmowania rozrządu

    Da się ale nie w tym silniku.
  • Poziom 2  
    Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować. Zabieg ma sens tylko jeśli nie robimy gniazd zaworowych ,uszczelki pod głowicą lub pierścieni tłokowych. W każdym z tych przypadków głowica do góry :). O szczegóły pytajcie brata Google . Ja zrezygnowałem ponieważ finalnie robiłem też pierścienie tłokowe :( . Pozdrawiam.