Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bluemotion - 1.2 TSI 90 czy 110KM ?

inż.mechanik 05 Sie 2016 21:11 2925 13
  • #1 05 Sie 2016 21:11
    inż.mechanik
    Poziom 8  

    Witajcie

    Jaki silnik VW Polo Bluemotion polecacie : 90 czy 110 KM ? {zakupię nową jednostkę}
    Czy jest różnica w czasie do osiągnięcia całkowitej temperatury? ; ile mniej więcej kilometrów potrzebują takie jednostki na jej osiągnięcie: moja żona będzie robiła bardzo krótkie trasy rzędu nawet tylko 5 km dziennie. Auto będzie garażowane.

    Wg danych producenta (w które mało kto już całkowicie wierzy) 110KM spala prawie litr mniej niż jednostka 90KM. Czy fakt,że skrzynia w tym pierwszym jest 6biegowa ma na to jakikolwiek wpływ?

    Czy polecacie może jakiś inny silnik benzynowy do VW Polo rocznik 2016.
    Ma być oszczędny ale co ważniejsze dynamiczny i cichy.

    thx

    0 13
  • #2 05 Sie 2016 21:46
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Ja polecam 1,0 mpi 75 KM, dynamiczny może extra nie jest ale 5.5l/100 a 1.2 TSI 110 ok 6,6..
    Do tego brak problemów że turbina, że silniczek maleńki wyciągnięty na tyle koni itd..
    5 km do pracy to nie 200 km autostradą wg mnie lepiej mieć pewne spokojne auto..
    Przecież Polo to fajny wózek, no ale z TSI to jest na dwoje babka wróżyła..pierwsze były mega awaryjne potem poprawili...no ale czy warto się pchać w turbo przy takich przebiegach?..

    Jechałem z koleżanką z pracy Polo 2014 1,0 mpi 75 KM i tragedii nie ma..na trasie wyciągała 130 i spokój cisza, byłem w szoku, ze 170 poleci jak nic..
    Wiadomo 0-100 to nie będzie szałem jak GTI jakieś ale spokojny silnik bezproblemowy.

    1
  • #3 05 Sie 2016 22:55
    inż.mechanik
    Poziom 8  

    dzięki MrMarlo82

    Podpisuję się pod Twoimi spostrzeżeniami a przede wszystkim dzięki za konkrety.

    Turbo przy 1.2 jeszcze się nie boję szczególnie jeśli te motory niedawno były bardzo awaryjne. Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki ,które zażynałem do granic w ciągu ostatnich 2 lat. Nie do zajechania a dynamika od 2.000 obrotów wspaniała. Mniejsza....

    14,3 do setki przy 75KM to jednak troche sporo i VW deklaruje większe spalanie tego motoru niż w 110KM Bluemotion.

    Najgorsze w tym małym choć niedoładowanym motorze jest zakres Nm i tu jest tragedia bo tylko 95 Nm w zakresie 3.000/4.300 . Tego się absolutnie obawiam przy mojej żonie ,która świeżo po zdaniu prawka będzie z nim gasła na co drugich światłach. Na pewno jednak taka 3cylindrówka nagrzeje się szybko co przy tak małych przebiegach jest kluczowe.

    Dałeś mi jednak do myślenia

    thx

    0
  • #4 05 Sie 2016 23:07
    Alfred_92
    Poziom 32  

    inż.mechanik napisał:
    dzięki MrMarlo82
    Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki ,które zażynałem do granic w ciągu ostatnich 2 lat. Nie do zajechania a dynamika od 2.000 obrotów wspaniała. Mniejsza....

    Co cię zmusza do zakupu VW?

    1
  • #5 05 Sie 2016 23:17
    inż.mechanik
    Poziom 8  

    Alfred_92 napisał:
    inż.mechanik napisał:
    dzięki MrMarlo82
    Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki ,które zażynałem do granic w ciągu ostatnich 2 lat. Nie do zajechania a dynamika od 2.000 obrotów wspaniała. Mniejsza....

    Co cię zmusza do zakupu VW?


    wg mnie poza Fiesta,Fabią czy Mazdą to najlepsze auto w segmencie.
    Żona wybrała :) i pomimo, iż nie lubię VW (od tak bo mieli i mają bezpłciowe wnętrze; nie to co Mazda czy Peugeot) . Opel ma fatalne spasowania,tragiczne materiały wykończenia, inna sprawa jednak zbyt twarde zawieszenie. Fabia jest ...jak auto nie wygląda i design w ogole nie powala. Mazda 2 jest zbyt wolna i mała choć to najpiękniejsze auto pod każdym względem a i silniki (póki sie jeździ w mieście) pięknie warczą. Jedynie Fiesta jak dla mnie wygrywa ale ta przednia konsola / tragedia. Poza tym zbyt niska a żona ma mieć dobrze :P

    0
  • #6 06 Sie 2016 02:03
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Jest jeszcze Toyota Yaris III, nie wiem jak z awaryjnością ale jest tam taki silnik - 1.33 VVT-i 99 KM, Yaris z tym silnikiem jeździ fajnie.

    A co do Polo no fakt 1.0 75 KM szału nie robią w kwestii mocy, ale to tak jak klasyk 1,6 w grupie VW albo spokojny, mułowaty silnik albo tykająca bomba, nie wiem czy te poprawki aż tak zmieniły te silniki.
    Co do spalania to osobiście wątpię by turbo benzyna paliła mniej niż prosty zwykły wolny ssak.

    Jest jeszcze Hyundai i20 z 1,4 100 koni pod maską..wg mnie też fajne auto..

    1
  • #7 06 Sie 2016 08:30
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jeśli porównywać do Up!a, to raczej Hyundai i10 albo Kia Picanto. I szczerze mówiąc wolałbym któreś z tych dwóch niż dowolne VW, bo Koreańczycy dopiero muszą wyrobić sobie markę, więc się starają. VW, kierowany typową germańską arogancją, już nic nie musi, jadąc na opinii sprzed 20 lat.

    inż.mechanik napisał:
    Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki

    Jeśli chodzi o silnik 1.3, to jest diesel od Fiata, a nie Opla. Opel je tylko montował w swoich samochodach.

    0
  • #8 06 Sie 2016 10:39
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Też bym szukał coś z fiata, taniej i lepiej. Tańsze ubezpieczenia , tylko radzę częściej wymieniać olej silnikowy niz zalecaja producenci, bo to w ich interesie by silnik jak najszybciej padł.

    0
  • #9 06 Sie 2016 11:34
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Masz Seat Mii i Clio jeszcze i nowe Tipo i Yaris.

    1
  • #10 06 Sie 2016 12:52
    inż.mechanik
    Poziom 8  

    wichurewicz napisał:
    Jeśli chodzi o silnik 1.3, to jest diesel od Fiata, a nie Opla. Opel je tylko montował w swoich samochodach.


    W takim razie gdzieś się pomyliłem. Jeździłem ostatnie 3 lata Oplem Astrą dieslem z Turbo ale chyba był to silnik 1.6 . Naprawdę silnik zdumiewał od 2.000 obr| min. Swoją drogą Fiat też ma solidną bezawaryjną jednostkę benzynową.

    Dodano po 3 [minuty]:

    wichurewicz napisał:
    VW, kierowany typową germańską arogancją, już nic nie musi, jadąc na opinii sprzed 20 lat.


    Tutaj zgadzam się z tobą w 80%. Musi tylko tyle by dotrzymać kroku innym swoim germańskim koleżkom.
    Poza uważam delikatną zmianą na zewnątrz nic nie zrobił.

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Masz Seat Mii i Clio jeszcze i nowe Tipo i Yaris.


    Dzięki ale gabarytowo jednak trochę odstają od Polo. Z tyłu w fotelikach ma siedzieć dwójka już nie tak małych dzieci.
    Cena nie gra aż takiej roli - oczywiście nie popadam w skrajność. Chodzi o to, że auto może być droższe od konkurencji - ma być możliwie ergonomiczne i bezawaryjne choćby dlatego,że będzie na stałe jeździło po szwabskich drogach.

    Dodano po 3 [minuty]:

    MrMalo82 napisał:
    Jest jeszcze Hyundai i20 z 1,4 100 koni pod maską..wg mnie też fajne auto.


    To fakt, ciekawe auto ale uważam ,że ceny tej marki na niemieckim rynku (na polskim nie sprawdzałem) są jakieś kosmiczne. Ale przyjrzę się bliżej temu modelowi. Dzięki

    0
  • #11 06 Sie 2016 14:57
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Zwróć uwage jeszcze na suzuki baleno ( znacznie tańsze niz polo i lepiej wyposazone, bo za 50 kupisz najdroższą wersję, a polo standart 60 tys. Za 56 kupisz ypsylion'a z 1,3 dieslem w wersji gold, a w benzynie taniej.

    0
  • #12 06 Sie 2016 17:36
    inż.mechanik
    Poziom 8  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Zwróć uwage jeszcze na suzuki baleno ( znacznie tańsze niz polo i lepiej wyposazone, bo za 50 kupisz najdroższą wersję, a polo standart 60 tys. Za 56 kupisz ypsylion'a z 1,3 dieslem w wersji gold, a w benzynie taniej.


    Zgadzam się, że VW Polo sporo się ceni ale sprawdzałem wnętrze dokładnie-żadno auto w tej klasie nie jest tak dopracowane(facelifting udał im się idealnie). Minusem sa silniki na downsizingu ale prawie każdy producent teraz je posiada.
    Baleno ma zła widoczność i użytkownicy narzeką na silnik i skrzynię biegów. Te trzy elementy sa dla mnie kluczowe a szczególnie ten pierwszy dla żony jako świeżego kierowcy najważniejsze. Ypsilon to inny segment ,którego w ogóle nie biorę pod uwagę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Szybka aktualizacja : zrobię jazdy próbne Polo i Fiestą - wtedy się zdecyduję na jeden z tych dwóch tylko będę miał problem z wyborem silnika co zresztą było moim głównym tutaj zapytaniem.

    0
  • #13 06 Sie 2016 21:58
    Alfred_92
    Poziom 32  

    inż.mechanik napisał:
    Alfred_92 napisał:
    inż.mechanik napisał:
    dzięki MrMarlo82
    Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki ,które zażynałem do granic w ciągu ostatnich 2 lat. Nie do zajechania a dynamika od 2.000 obrotów wspaniała. Mniejsza....

    Co cię zmusza do zakupu VW?

    Fabia jest ...jak auto nie wygląda i design w ogole nie powala.

    Nie jeździłem nową fabią, ale jeździłem Rapidem i powiem Ci że na mnie zrobiło naprawdę fajne wrażenie, prowadzi się przyjemnie (nie jest może jakąś wyścigówką, ale zachowuje się spokojnie przewidywalnie).
    Wnętrze mi osobiście bardzo się podoba (co prawda jeździłem rapidem na wypasie ale jak na ten segment jest bardzo fajnie).
    Ilość miejsca też jak najbardziej OK. (mam 203cm wzrostu a mieszczę się bez problemu).
    Ogólnie samochód oceniam bardzo pozytywnie
    Co do silnika to ja miałem akurat styczność w tym aucie z 1.6 TDI 90KM i oceniam go jak najbardziej OK. Dynamika do jazdy w pojedynkę zadowalająca, spalanie na poziomie 4-4,5 przy jeździe na trasie jak najbardziej możliwe.
    I z ciekawości dodam że ten silnik nie ma dwumasy.
    co do 1.2 TSI mam słabe odczucia, te silniki maja problem ze smarowaniem głowicy (wąskie kanały olejowe itp). miałem do czynienia z Polo z tym silnikiem gdzie przy przebiegu 45 tys. km po odpaleniu po kilkugodzinnym postoju potrafił sobie grzechotać popychaczami przez prawie 10 sekund).

    1
  • #14 07 Sie 2016 22:20
    inż.mechanik
    Poziom 8  

    Alfred_92 napisał:
    Nie jeździłem nową fabią, ale jeździłem Rapidem i powiem Ci że na mnie zrobiło naprawdę fajne wrażenie, prowadzi się przyjemnie (nie jest może jakąś wyścigówką, ale zachowuje się spokojnie przewidywalnie).
    Wnętrze mi osobiście bardzo się podoba (co prawda jeździłem rapidem na wypasie ale jak na ten segment jest bardzo fajnie).
    Ilość miejsca też jak najbardziej OK. (mam 203cm wzrostu a mieszczę się bez problemu).
    Ogólnie samochód oceniam bardzo pozytywnie
    Co do silnika to ja miałem akurat styczność w tym aucie z 1.6 TDI 90KM i oceniam go jak najbardziej OK. Dynamika do jazdy w pojedynkę zadowalająca, spalanie na poziomie 4-4,5 przy jeździe na trasie jak najbardziej możliwe.
    I z ciekawości dodam że ten silnik nie ma dwumasy.
    co do 1.2 TSI mam słabe odczucia, te silniki maja problem ze smarowaniem głowicy (wąskie kanały olejowe itp). miałem do czynienia z Polo z tym silnikiem gdzie przy przebiegu 45 tys. km po odpaleniu po kilkugodzinnym postoju potrafił sobie grzechotać popychaczami przez prawie 10 sekund).


    Przyznaję Ci rację- po wnikliwej ocenie auto ma jak na swój segment b.dobre parametry. Bardzo ciekawa alternatywa dla "przereklamowanego" - równeż cenowo - Golfa.
    Przyjrzałem się też dokładniej Tipo,które owszem jakością materiałów nie powala ale gabaryty vs b.dobry silnik i zawieszenie vs cena - powalają wszystkich konkurentów na kolana.

    0