Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Atu Plus GSI - Immo

06 Sie 2016 18:54 1023 8
  • Poziom 6  
    Witam

    Dziadek zgubił kluczyki do samochodu - został mu tylko kluczyk matka i zastanawiamy się ile kosztuje wyrobienie kluczyka do Poloneza Atu Plus 1.6GSI rocznik 2000

    Wiem, że między 150, a 300pln czy ktoś z forumowiczy wie jaki rodzaj kodu jest w immo w tym aucie?

    Stałokodowy czy krypto?

    13 MEGAMOS który jest najtańszy przy duplikacie czy może
    48 MEGAMOS CRYPTO

    W sieci dokopałem się m.in. tego katalogu

    http://www.kluczesamochodowe.com.pl/katalogpdf/katalog.pdf

    Nie ma tam Poloneza za to jest Lanos i Matiz i według informacji w Lanosie jest następujący

    ROK Lanos 1997 2002 DAE47STK1 MG00 13 Megamos* Fixed Code
    ROK Matiz 1998 2001 - MG00 13 Megamos* Fixed Code

    I jeszcze jedno pytanie czy używanie klucza matki (czerwonego) raz na około 5 dni przy jeździe na zakupy może zaszkodzić? Wiem, że instrukcja nie zaleca używania matki jednak za rok dziadek planuje zmianę auta (złomowanie) więc, może jakoś rok poużywa matki.

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Transponder - T5

    Książka - Morawski 2000, strona 434... Kodowanie immobilizera:
    "1. Czerwonym kluczykiem włączyć i wyłączyć zapłon w czasie nie dłuższym
    niż 2 s i wyjąć kluczyk. Przy włączonym zapłonie dioda się świeci.
    2. W czasie krótszym niż 10 s włożyć czarny kluczyk, włączyć i wyłączyć
    zapłon w czasie krótszym niż 2 s oraz wyjąć kluczyk. Przy włączonym
    zapłonie dioda gaśnie, a po wyłączeniu zapłonu miga z częstotliwością
    f = 10 Hz, co świadczy o zakodowaniu pierwszego kluczyka i przygotowaniu
    do kodowania następnego.
    3. Powtórzyć operację według punktu 2 z następnym czarnym kluczykiem.
    4. Po zakodowaniu wszystkich czarnych kluczyków wykonać identyczną
    operację czerwonym kluczykiem w celu potwierdzenia zakodowania wszystkich
    kluczyków i tym samym zakończenia procesu kodowania.
    5. W czasie dłuższym niż 10 s pięciokrotnie włączyć i wyłączyć zapłon
    czarnym kluczykiem w celu utrwalenia w pamięci ECM kodu kluczyków.
    Po kodowaniu dioda świeci 2 s, a potem włącza się co 2 s. System umożliwia
    zakodowanie 5 kluczyków w tym jednego czerwonego. Jeżeli zajdzie
    potrzeba zakodowania dodatkowego kluczyka, należy przeprowadzić opisany
    sposób kodowania wszystkich kluczyków łącznie.
    Proces kodowania kluczyków zostanie przerwany, a żaden z kodowanych
    kluczyków nie zostanie zakodowany lub pozostanie nie zmieniona poprzednio
    kodowana grupa kluczyków w następujących przypadkach;
    — czas 10 s pomiędzy włożeniem do wyłącznika zapłonu dwu kolejnych
    kluczyków zostanie przekroczony,
    — czas włączenia i wyłączenia zapłonu 2 s zostanie przekroczony,
    — ten sam kluczyk zostanie włożony dwukrotnie w celu kodowania,
    — czerwony kluczyk nie zostanie włożony jako pierwszy przy rozpoczęciu
    kodowania,
    — czerwony kluczyk nie będzie włożony jako ostatni potwierdzający kodowanie,
    — kodowanie nie zostanie potwierdzone pięciokrotnym włączeniem i wyłączeniem
    zapłonu czarnym kluczykiem,
    — w czasie kodowania kluczyków zostanie uruchomiony silnik.
    Kluczyk czerwony jest traktowany jako podstawowy (tzw. matka) i służy do
    przechowywania kodu oraz programowania immobilizera. Kluczyki z czarnymi
    główkami należy stosować w codziennym użytkowaniu samochodu. Ze
    względu na bezpieczeństwo nie należy uruchamiać silnika kluczykiem
    z czerwoną główką, chociaż jest to możliwe."
  • Poziom 38  
    Nie wiem na ile to prawda,ale kiedyś słyszałem od gościa, który pracował w ASO, że używanie czerwonego kluczyka powoduje za każdym razem przeprogramowanie pamięci. Żywotność pamięci to, również podobno, około 3000 przepisań, więc powinno do końca auta wytrzymać.
  • Poziom 6  
    Dzięki za odpowiedzi

    T5 Czyli najtańsza opcja za duplikat kluczyka.

    Szczęście w nieszczęściu.

    Wiemy gdzie mniej więcej się zgubił - koło domu tyle, że na 30 arowej działce. Może za miesiąc - dwa się odnajdzie jakimś cudem...

    Tak liczyłem używania i wychodzi około 10 zapaleń silnika na jedne zakupy, czyli 365 dni mniej więcej to 75 wyjazdów x 10 = 750 czyli jedna czwarta tego co pisałeś.

    W tym roku kończą się też miejsca w dowodzie rejestracyjnym na przeglądy (po tegorocznej pieczątce więc decyzja o złomowaniu bo tak czy siak dowód będzie do wymiany) w związku z tym jeszcze jedno pytanie czy diagnosta może się doczepić o używanie matki podczas przeglądu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Diagnosta się nie doczepi. Nic Go to nie obchodzi.
  • Poziom 6  
    Tak jeszcze sobie pomyślałem

    Jaki zasięg ma taki transponder?

    Jeśli bym miał otwarte drzwi samochód by był przepychany po działce i co metr by była próba palenia kluczykiem dorobionym, jednak bez transpondera to czy będąc w okolicy zagubionego tak do metra z otwartymi drzwiami czy jest szansa by odpalił?

    Taki domowej roboty magnes na zagubione kluczyki:-)

    Naczytałem się w sieci jak to ludzie kombinowali ze złamanymi np. pół kluczyka bez blaszki na stałe zamontowane w okolicach deski i odpalanie auta dorobionym za 25pln :-)
  • Poziom 6  
    To już w podobnej cenie około 150 pln wyjdzie goły kluczyk do otwierania drzwi plus duplikat kluczyka z immo na stałe(rok) schowanego w okolicach deski.

    Dziękuje za wszystkie odpowiedz. Życzę wszystkim miłego dnia.
  • Poziom 6  
    Szczęśliwie kluczyk dzisiaj rano się odnalazł!

    Teraz dla bezpieczeństwa wykona się kopie bez immobilizera za 25 pln a ten normalny z immo umieści się na stałe w samochodzie, do uruchamiania immo przy paleniu dorobionym kluczem bez immo.

    Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim za odpowiedzi.