Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Lead 50, brak iskry gdy podpięty jest rozrusznik

06 Sie 2016 23:57 1002 2
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach.
    Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak),
    po odpięciu kostki rozrusznika, używając kopniaka jest ok (jest iskra silnik odpala).
    Sprawdziłem: -obwód rozrusznika, -rozrusznik; przekaźnik, -cewki, -czujnik położenia wału, -cewkę zapłonową, -stacyjkę i praktycznie wszystko co się dało.
    Wypiąłem światła, kierunki i wszystkie zbędne odbiorniki by uniknąć dodatkowego zamykania się obwodów.
    Co ciekawe gdy odepnę przewód masowy rozrusznika ( jest to główny przewód masowy łączący akumulator z silnikiem iskra jest.
    Gdy przewody rozrusznika są podpięte, wypinam przewody z cewki zapłonowej i na każdym z nich mam masę. Powinna być masa i faza (jakieś napięcie do zasilania cewki.
    Została mi jedynie zagadka z modułem zapłonowym, ponieważ ktoś odciął kostkę i na piny przyczepił przewody. Moduł to MITSUBA RK 22; 6-cio przewodowy.
    Prawdopodobnie moduł jest uszkodzony i przez niego jest zwarcie lub jest źle podłączony.
    Czy ktoś ma schemat bądź mógł by narysować jak ma połączone przewody do modułu. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu modułu A nie wiem czy ktoś go dobrze podłączył.

    Z góry dziękuję za podpowiedź
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału zależnie od ilości konstrukcji statora.
    Bardzo możliwe że problem tkwi w nieprawidłowym podłączeniu modułu zapłonowego.
  • Poziom 9  
    Jeżeli chodzi o cewkę CDI, impulsator oraz cewkę zasilającą układ do usterki wykluczyłem.
    Rozbierałem iskrownik i nic niepokojącego nie znalazłem. Pożyczyłem nawet od kolegi iskrownik z impulsatorem z innego skutera i cewkę WN do porównania
    Wartości po pomiarach były takie same. Elementy przekładałem i było dokładnie tak samo.
    Wydaje mi się że któraś z diod w module padła i dlatego tak się dzieje lub sam moduł jest niewłaściwie podłączony.
    Właściciel powiedział że ktoś podłączył wcześniej moduł tuningowy i skuter normalnie pracował z tym że był gdzieś pomylony potencjał i moduł padł.
    Po podłączeniu oryginalnego modułu już były problemy