Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 1.8T - Elektryka wariuje

07 Sie 2016 20:03 927 12
  • Poziom 8  
    Witam,
    problem jak w temacie.
    Na początek dodam, że to Golf 4, 1.8T. Auto stało prawie 4 tyg bez ruchu ze względu na jazdę samochodem służbowym. Dodatkowo przerabiałem odmę, więc powoli sobie to dłubałem. w końcu po tych prawie 4 tyg chciałem odpalić i nic się nie działo. Zero reakcji rozrusznika. Ponownie kluczyk, pompa paliwa słyszalnie już działała słabiej i dalej nic. W końcu włączyły mi się awaryjne i zaczął wyć klakson pomimo, że nie mam alarmu. Dopiero wypięcie klemy spowodowało wyłączenie się klaksonu i awaryjnych. Pomyślałem, że to pewnie wina słabego akumulatora. Ładowałem ładowarką elektroniczną całą noc. Podłączyłem aku, zapalił, pochodził z 15min i wyłączyłem. Za kilka dni znów odpaliłem, zgasiłem i chciałem zrobić to samo. I niestety wszystko praktycznie padło. Tylko radio działało i coś tam jeszcze niewielkiego. Aby wykluczyć akumulator, wziąłem miernik i po doładowaniu ma 12,9V. Dziś znów po podładowaniu i podłączeniu np jak chce włączyć swiatła postojowe to wyje klakson dopoki nie wypne klemy w aku. Porobiłem pomiary : odpialem kleme plusową i jeden koniec miernika do klemy a drugi do zacisku aku i jak wszystko było podłączone to miernik skakał od 350-500 mA a czasem pokazywał błąd, pewnie poza zakres wychodziło. dopiero jak wyjalem bezpiecznik radia to spadło to 80 a jeszcze jak od centralnego, oswietlenia wew i jakis inny to spadło do 65. Aku niby naładowany na ful, a w środku nic nie działa, jedynie radio i na zegarach godzina wraz z przebiegiem. Sprawdzałem bezpieczniki, wszystkie całe.
    Co to może byc?
  • Poziom 27  
    Pobór prądu się sprawdza w taki sposób że zamykasz samochód całkiem odpinasz klemę i mierzysz, jeśli pobór nie spada do maksymalnej wartości 60mA to zostaw miernik na 20min podłączony i sprawdź, ja bym sprawdził napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem, bo wydaje mi się że spadek napięcia przy rozruchu jest za duży.
  • Poziom 8  
    I tak nie świeciły się żadne lampki , więc na to samo wychodzi. Tutaj problemem jest chyba jakieś zwarcie, bo tak nie powinno być, że mi włącza się klakson i świecą awaryjne
  • Poziom 8  
    Moje pytanie nie dotyczyło fabrycznego alarmu :)
  • Poziom 8  
    Czyli wychodzi, że jest gdzieś zwarcie na postoju, bo to się dzieje bez uruchomionego silnika.
  • Poziom 39  
    Naładuj dobrze akumulator. Podłącz do auta,weź miernik i sprawdź ile pokaże jak zakręcisz rozrusznikiem,potem ile będzie pokazywał w momencie pracy. Na koniec sprawdź pobór,jak jest przycisk pod maską to wciśnij na czas pomiaru. Drzwi teź pozamykaj.
  • Poziom 8  
    Okej tak zrobie, tylko, że jutro. Tylko dalej nie wiem jaka jest przyczyna tych spadków na postoju
  • Poziom 8  
    No ok. A jak wytłumaczysz, że jak włącze światła to zaczyna wyć klakson? Dodatkowo nie działa oświetlenie w środku pomimo, ze na aku jest 12,8V napięcia.