Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

08 Sie 2016 20:56 4905 10
  • Poziom 9  
    Samochód to: Citroen Xsara II 2003r. 1.6 16v

    Za pomocą Lexia chciałem rozwiązać następujące problemy:
    1. Poszukać rozwiązania problemu z otwieraniem bagażnika - zamek blokuje się i nie można go otworzyć ani z pilota ani ręcznie. Po awaryjnym otwarciu przez kilka "cykli" działa poprawnie i znowu się blokuje.
    2. Zaprogramować drugi kluczyk.

    Skończyło się na tym, że chyba wyczyściłem lub zaprogramowałem błędną konfigurację BSI. W tym momencie BSI nie spełnia żadnych ze swoich funkcji: nie działa centralny zamek, nie działa oświetlenie wewnętrzne/zewnętrzne, nie działa elektryczne sterowanie szyb, itd. Silnik odpala, ale wygląda jakby ta informacja nie trafiała do BSI.

    Przeglądałem różne opcje ale skoncentruję się tutaj na tych gdzie najprawdopodobniej popełniłem błąd. Możliwe, że było to przy procedurze zakodowania klucza. Inną możliwość opisuję poniżej:
    Po kolei wybrałem menu:
    "Diagnosis" -> "Test by function" -> "Lighting and signals" -> "Internal lighting" -> tutaj otrzymałem wyniki testu z informacją błędach w poszczególnych modułach, dalej wybrałem -> BSI:

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Kolejne menu:

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Dalej -> "Learning":

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Dalej -> "BSI programming":
    Tutaj jak mniemam popełniłem błąd. Na podobnym ekranie wybrałem opcję "NO". Z jakiegoś powodu uznałem ją jako "anuluj/powrót":

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    --------------------

    Może w diagnozie tego co popsułem pomogą jeszcze dodatkowe informacje:

    Odczyt błędów BSI (wygląda, że komunikacja z modułem działa):

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Identyfikacja modułu BSI:

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Test aktywacji kierunkowskazów (rezultat: operacja nie może być wykonana):

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Dziwna wartość przebiegu do kolejnego przeglądu (655360 km):

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    W teście BSI układ wykrywa poprawnie sygnał zapłonu (+IGN) i zasilania akcesoriów (+ACC). Nie wykrywa jednak włączonego silnika:

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Z innych informacji: testy aktywacji w innych modułach działają prawidłowo (sprawdzałem moduł radia i moduł wyświetlacza wskaźników).

    --------------------
    Przeglądając fora pierwszą opcją wydaje się być zresetowanie BSI według procedury:
    Cytat:
    - opuścić okno kierowcy, zamknąć wszystkie drzwi i podnieść maskę
    - upewnić się że wszystko jest powyłączane, w tym także lampki w podsufitce, i wyciągnąć kluczyk ze stacyjki
    - odczekać pełne 3 minuty (BSI idzie teraz spać - patrz uwaga 1 poniżej).
    - odłączyć akumulator na 15 sekund (lub więcej - można teraz np wymienić aku na nowy)
    - podłączyć akumulator, odczekać 10 sekund (patrz uwaga 2 poniżej)
    - włączyć światła przez okno kierowcy
    - włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon i sprawdzić że wszystko działa
    - wcisnąć w kluczyku przycisk zamykania przez 10 sekund
    - wyciągnąć kluczyk i sprawdzić otwieranie i zamykanie centralnego z kluczyka
    - spróbować odpalić silnik

    U mnie byłoby to trochę problematyczne ze względu na nie działające opuszczanie szyb z przodu, ale jednak wykonalne. Czy taka procedura w moim przypadku miałaby sens?
    Co innego mogę zrobić, aby przywrócić poprawne działanie BSI (mam do dyspozycji Lexia)?

    Proszę Was o pomoc w przedstawionej sprawie.


    --------------------
    Uzupełnienie:

    Poniżej postanowiłem dodać dodatkowe zrzuty ekranu w wersji polskiej.

    W menu "Diagnostyka" -> "BSI" -> "Rozpoznanie":
    Prawdopodobnie to w pierwszych dwóch pozycjach ("Rozpoznanie kluczyka" i "Rozpoznanie BSI") dokonałem zmiany, która doprowadziła do problemu jaki opisuję:

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    W menu "Diagnostyka" -> "BSI" -> "Telekodowanie" -> "Telekodowanie ręczne" -> "Telekodowanie ręczne bez danych" -> "Konfiguracja":
    Widoczna jest dotychczasowa konfiguracja. Wygląda to jakby dane konfiguracyje z BSI nie zostały usunięte:

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Diagnostyka modułu COM2000 po naciśnięciu przycisku zamknięcia centralnego zamka dała takie wyniki (status "w trakcie" utrzymywał się też po zwolnieniu przycisku):

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Przy powyższej diagostyce zauważyłem, że na wyświetlaczu pojawił się napis "ECO-MOD". Co takiego on oznacza?

    Wynik "Teleładowanie" -> "Lista kalkulatorów teleładowanych":

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia


    //Jeśli moderator uzna, że temat powinien trafić do "Samochody Elektryka i elektronika" to proszę o przeniesienie.
  • Poziom 14  
    Kolego jak masz eco mode to niektóre elementy nie będą ci działać w aucie typu szyby elektryczne
    wycieraczki szyb kierunkowskazy światła w aucie itp. musisz odpalić auto na chwile aby podładowała się bateria . jak by ci się wysypało bsi to auta nie odpali namieszałeś w kodowaniu. pozdrawiam
  • Poziom 9  
    jochny napisał:
    namieszałeś w kodowaniu

    Co do tego wątpliwości nie mam ;)

    Pytanie moje to jaką procedurę powienienem wykonać, aby przywrócić prawidłową konfigurację BSI? Czy wystarczy reset BSI o jakim pisałem wyżej (odłączenie akumulatora, itd.), czy też u mnie nic to nie zmieni (o ile nie pogorszy)?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kolego w lexi jak się połączysz z bsi jest zakładka telekodowanie i tam musisz ustawić konfiguracje auta i wyposażenie najlepiej to zainstaluj polsą wersje lexii no chyba że angielski znasz perfekt pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    georgesgr napisał:

    Szukaj informacji o pracy silnika. Czy masz predkosc obrotowa silnika w ECU?


    Tak, prędkość obrotowa silnika jest odczytywana. Wydaje mi się, że odczytywałem ją w: "Diagnostyka" -> "Wtrysk" -> "Pomiar parametrów"
    Prawidłowo było też odczytywane (chyba w innym menu) naciśnięcie pedału hamulca, zapięcie pasów.

    Przez ok pół godziny samochód pracował na wolnych obrotach w celu podładowania akumulatora (napięcie na alternatorze 14,05V). Po wyłączeniu zapłonu Eco-mode pozostał. Jak mniemam samo podładowanie akumulatora to za mało na jego wyłączenie?

    @jochny
    Polską wersję zainstalowałem (zrzuty ekranu są też w pierwszym poście).
    Co do telekodowania - czy to chodzi o to menu (zrzuty ekranu chyba po kolei prowadzą):

    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Czy na przedostatnim przedstawionym ekranie powinienem wybrać opcję "Konfiguracja"?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam spróbuj jeszcze odpiąć baterie na 5 min. bo to eco mode powinno zginąć nawet po chwili pracy silnika i sprawdź pozycje kalkulatory obecne i konfiguracje. i napisz jakie masz błędy w bsi.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    georgesgr napisał:

    Sprawdzic, czy kalkulatory obecne sa zgodne z tym, co masz fizycznie w samochodzie. Gdzies jest tez typ wtrysku. Sprawdz, czy nie zmieniles przypadkiem.

    Na pierwszy rzut oka wygląda, że kalkulatory są zgodne z tym co jest w samochodzie. Niescisłość jaką zauważyłem to raportowany brak klimatyzaji i alarmu. Klimatyzacja na pewno jest. Alarm chyba też choć nigdy nie miałem okazji go użyc. Wtrysk też jest chyba prawidłowo rozpoznany (ME744 zamontowany w NFU). Szczegóły odczytów znajdują się w drugiej części posta.

    jochny napisał:

    sprawdź pozycje kalkulatory obecne i konfiguracje. i napisz jakie masz błędy w bsi

    Konfiguracja wygląd ok, ale w kalkulatory obecne są chyba przekłamania. Jak pisałem wyżej raportowany jest brak klimatyzaji i alarmu. Błąd w BSI to "Defekt stały Zestyk sprzęgła". Więcej szczegółów poniżej:


    BSI:

    Błędy BSI ("Defekt stały Zestyk sprzęgła"):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Parametry (jeśli potrzebne mogę dodać więcej zrzutów ekranu z tego menu):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Aktywacja (niepowodzenie):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Telekodowanie BSI, opcje klienta:
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Telekodowanie BSI, konfiguracja.
    Konfiguracja wygląda w porządku - zgodna z tym co jest w samochodzie. Jeśli to potrzebne mogę dołączyć więcej zrzutów ekranu:
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Telekodowanie BSI, kalkulatory obecne. Niescisłość jaką zauważyłem to raportowany brak klimatyzaji i alarmu:
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w LexiaCitroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Wtrysk:

    Wtrysk, identyfikacja. Wygląda, że moduł rozpoznany prawidłowo (ME744 zamontowany w NFU):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Wtrysk, błąd:
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Wtrysk, parametry (obroty silnika widoczne, stan kalkulatora):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia


    Wtrysk, telekodowanie (wartości wydają się być w porządku):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia

    Aktywacja zakończona niepowodzeniem (silnik był włączony):
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia
    Citroen Xsara II 1.6 16v - konfiguracja BSI uszkodzona/wyczyszczona w Lexia
  • Poziom 9  
    Dzisiaj wieczorem spróbuję sugestii od użytkownika jochny - odłączenie akumulatora na 5min.

    Jeśli to nic nie zmieni sprawdzę poniższą procedurę:
    Cytat:
    - opuścić okno kierowcy, zamknąć wszystkie drzwi i podnieść maskę
    - upewnić się że wszystko jest powyłączane, w tym także lampki w podsufitce, i wyciągnąć kluczyk ze stacyjki
    - odczekać pełne 3 minuty (BSI idzie teraz spać - patrz uwaga 1 poniżej).
    - odłączyć akumulator na 15 sekund (lub więcej - można teraz np wymienić aku na nowy)
    - podłączyć akumulator, odczekać 10 sekund (patrz uwaga 2 poniżej)
    - włączyć światła przez okno kierowcy
    - włożyć kluczyk do stacyjki, włączyć zapłon i sprawdzić że wszystko działa
    - wcisnąć w kluczyku przycisk zamykania przez 10 sekund
    - wyciągnąć kluczyk i sprawdzić otwieranie i zamykanie centralnego z kluczyka
    - spróbować odpalić silnik
  • Poziom 9  
    Panowie, dziękuję za pomoc. Wygląda na to, że "reset" BSI przez odłączenie akumulatora na 5 minut pomógł.

    Chyba nie bez powodu klema dodatnia zapinana jest na swego rodzaju szybkozłączkę ;)