Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vaneo 1.7CDI - Kapie ropa z gumowego kolanka.

czarny1976 09 Sie 2016 09:23 1332 8
  • #1 09 Sie 2016 09:23
    czarny1976
    Poziom 14  

    Od kilku dni odczuwałem zapach spalin w kabinie,otworzyłem maskę ale tam suchutko.Udało mi się wstawić auto na kanał i widać że są ślady ropy z takiego gumowego kolanka pod pompą wysokiego ciśnienia.Przedłużyłem to kolanko kawałkiem węża gumowego i podłączyłem do plastikowej butelki.Po przejechaniu kilku kilometrów paliwo znajduje się w butelce , tak z 30ml.Moje pytanie jest co to za gumowe kolanko i od czego jest.Z tego co wyczytałem w necie to jest kilka wyjść.Albo paliwo idzie przez przelewy,albo pompa wysokiego ciśnienia nieszczelna.Pompę w zimie uszczelniałem bo ciekła,więc raczej zostają wtryski.Auto normalnie pali,ma moc,nie dymi wszystko niby ok.Może ktoś coś by podpowiedział ,albo miał podobny problem.Jak wiadomo mechanicy A klasy unikają jak ognia, trochę mechanikuje to może bym dał rade.

    0 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Sie 2016 10:47
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jeżeli czujesz zapach spalin to możliwe że uszczelka pod którymś z wtrysków jest uszkodzona i właśnie tamtędy wydostaje sie paliwo.

    0
  • #3 09 Sie 2016 14:30
    czarny1976
    Poziom 14  

    A czy to gumowe kolanko to jest jakiś odpływ z uszczelnienia wtrysków?.Bo nigdzie nie ma wycieku oprócz tego kolanka.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 09 Sie 2016 20:46
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Trudno mi zabierać głos w tym temacie, bo akurat zajmuję się bardziej stroną elektryczną niż mechaniczną aut z "gwiazdą". Opieram się na konstrukcji Sprintera, gdzie taki odpływ jest, i w przypadku przedmuchu uszczelki wtrysku może własnie nastąpić w tym miejscu wyciek paliwa (plus zapach spalin)

    0
  • #5 10 Sie 2016 10:02
    czarny1976
    Poziom 14  

    Ale jeżeli uszczelka miałaby przedmuch to powinno to być widać koło wtrysku,a tu jest sucho.Dodatkowo z tej rurki dosyć sporo idzie tej ropy,dziwna sprawa bo silnik pracuje dobrze ,przyśpiesza też ok.Także jakby coś z wtryskami by było to powinno to się objawiać inną pracą silnika(tak na mój rozum). W załączniku zdjęcie silnika z zaznaczoną rurką,może to coś podpowie.

    0
  • #6 14 Sie 2016 13:04
    czarny1976
    Poziom 14  

    Może jednak ktoś się orientuje od czego jest to gumowe kolanko?

    0
  • Pomocny post
    #7 14 Sie 2016 13:11
    manta
    Poziom 39  

    Odprowadzenie paliwa, skroplin z głowicy silnika. Wyciek z rampy, przewodów, wtryskiwaczy, przelewów. Jak się tam dokopiesz :D gniazda wtryskiwaczy do sprawdzenia.

    0
  • #8 14 Sie 2016 14:42
    czarny1976
    Poziom 14  

    Już kiedyś wyciągałem kolektor i wiem gdzie są wtryskiwacze.Dziwi mnie tylko że to odprowadzenie czyli owe kolanko jest nad samym wydechem.Jak dla mnie to trochę niebezpieczne i niezbyt dobre rozwiązanie .No nic trzeba będzie wziąć się za robotę,dzięki za informacje dam znać o o efektach.

    0
  • #9 13 Wrz 2016 21:51
    czarny1976
    Poziom 14  

    No i po kłopocie,uszkodzony był oring na pierwszym przelewie.Od kilku dni jeżdzę i ani kropli na kostce.Na wszelki wypadek zmieniłem wszystkie cztery oringi.

    0