Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STM32F4 - Implementacja filtru Madgwicka

KFplay4free 09 Sie 2016 13:36 2646 14
  • #1 09 Sie 2016 13:36
    KFplay4free
    Poziom 3  

Witam forumowiczów,
    Od pewnego czasu staram się zaimplementować filtr Madgwicka (MARG) dla układu AltIMU10 v4. STM32F4 - Implementacja filtru Madgwicka W Internecie nie ma niestety zbyt wiele informacji na ten temat, a ja nie mam doświadczenia w tego typu algorytmach. Wartości Pitch, Roll i Yaw, które otrzymuję, zdają się być wręcz niezależnie od położenia i często zatrzymują się na konkretnych, nieprawidłowych wartościach. Zanim zamieszczę kod, zapewnię, że przekonwertowałem dane z żyra, akcelerometru i magnetometru na odpowiednio: dps, g i uT. Zwracam się z uprzejmą prośbą do ekspertów o wskazówki na co zwrócić uwagę, żeby rozwiązać ten problem.

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

0 14
  • #3 09 Sie 2016 18:22
    KFplay4free
    Poziom 3  

Dzięki za link, ale z tego co widzę, w tamtej implementacji nie są w ogóle zwracane nachylenia. Poza tym, wszystko wykonane bardzo podobnie. Szczerze mówiąc, myślę, że popełniam błąd w konwersji danych wejściowych, w podawaniu argumentów funkcji (nie wiem, czy nie powinienem podawać argumentów przeciwnych), albo kalibracji (a właściwie jej braku) :(

0
  • #4 10 Sie 2016 13:02
    KFplay4free
    Poziom 3  

PS. Jeśli ktoś miałby chwilkę i chęć pomocy, mógłby zajrzeć do kodu i doradzić mi w skrócie - co po kolei zrobić z danymi do filtru? Dziękuję ;)
    Odnoszę się do następującej dyskusji https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15257292#15257292
    Chodzi o filtrację magnetometru i odpowiedni znak przed argumentami funkcji.

0
  • #5 11 Sie 2016 14:11
    kriss68
    Poziom 20