Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MG ZR 160 / Rover 25 VVC - 1.8 - Nie odpala, zalewa świece

dafit906 10 Aug 2016 09:34 6537 36
  • #1
    dafit906
    Level 27  
    Witam,

    Pacjent MG ZR 160 VVC, 1.8 samo Pb

    Samochód z standardową usterką trafił do mnie czyli wydmuchana uszczelka pod głowicą, silnik przed tą operacją nie odpalał. Po zrobieniu uszczelki, po składaniu tego nieszczęsnego VVC nadszedł czas odpalenia i cisza...

    Sytuacja wygląda tak, rozrusznik oczywiście kręci, obroty ECU widzi, iskra konkret na obydwóch cewkach, paliwo podaje jednak za dużo gdyż zalewa silnik. Denka tłoka mokre, świece okopcone. MAP widzi ciśnienie, czujniki temperatury poprawnie wskazują. Są momenty że zacznie łapać i chodzi sekundę-dwie i gaśnie. Ciśnienie paliwa 3,2bar, regulator paliwa też podmieniany. Ciśnienie po uszczelce po 14-14,5 bar na każdym.

    Piszę tutaj, bo może ktoś miał podobny przypadek z podobnym silnikiem tj rover 25, LR freelander, polonez :)

    Układ zbudowany na sterowniku motoroli MEMS 3
  • Helpful post
    #2
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Sprawdź jeszcze raz ciśnienie w kolektorze czy jest prawidłowe oraz ciśnienie spalin na oko, jeśli jest dobrze to pozostaje kwestia lejących wtrysków, weź odłącz wtryski i weź butelkę małą dziurkę zrób w zakrętce i nalewaj po mału benzyny do dolotu, może odpali a może jeszcze w silniku jest coś rozwalone.
  • #3
    dafit906
    Level 27  
    Takie próby również były robione, czy to powszechnie znany PLAK czy samostart czy benzyna prosto w kolektor silnik zapali i chodzi na tym co zostało wlane. Szczelność raczej ok bo złożony na nowych uszczelkach plus loctite 3020 z obydwu stron uszczelki. Motorownia dobrze złożona bo po prostu inaczej się nie da, w danych z ds150e synchronizacja jest "ok" a wiadomo że to silnik z 3 walkami rozrzadu, więc i rozrząd i vvc jest złożone poprawnie
  • #4
    dafit906
    Level 27  
    Aktualizacja po kolejnych "próbach" odpalenia

    Podstawiony zostal ecu, immo przepisane oraz został zbudowany "zewnętrzny" układ zasiania paliwem; tj inna pompa, wtryski oraz regulator. Niestety nie zmieniło to nic, silnik dalej nie odpala. Kręci - chce złapać - gaśnie. Przypominam, że jak dostanie w dolot plak to odpala i chodzi na tym co dostał.
  • #5
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Błędów na komputerze nie wyrzuca żadnych? Sprawdź ze schematu zasilanie sterownika, być może masa jest słaba albo jakiś plus.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dafit906 wrote:
    paliwo podaje jednak za dużo gdyż zalewa silnik
    dafit906 wrote:
    w dolot plak to odpala i chodzi na tym co dostał.

    Jedno z drugim się wyklucza. Pytanie jest o jakość paliwa. Tu może tkwić problem.
  • #7
    dafit906
    Level 27  
    Błąd owszem - P1520 - obwód czujnika temp. oleju w podstawie filtra - obwód przerwany - jednak jest to błąd który jest w każdym ZR160 gdyż jest to błąd w oprogramowaniu ECU, taki czujnik nie istnieje w tym samochodzie.

    Paweł wawa - no właśnie tez tego nie rozumiem ale tak jest. Paliwo jakościowo OK gdyż zatankowane jest pół zbiornika z tej samej stacji na której tankuje swój samochód i nigdy nie miałem z tym paliwem problemu.
  • #8
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Zdarzało mi się że przez wtryski i dziadoskie paliwo auta nie odpalały, i to też były takie tematy zagadki jak ta, ale wtryski podmieniałeś i paliwo jest dobre, może coś się rozleciało w silniku ale to też ciężko wywnioskować.
  • #9
    dafit906
    Level 27  
    Wątpie ze coś się rozleciało w motorze, bo tak jak pisze, naleje mu w dolot i chodzi ślicznie i cichutko
  • #10
    damdam

    Level 34  
    a jakiś czeski błąd typu zamienione kółka górne ?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dafit906 wrote:
    Paweł wawa - no właśnie tez tego nie rozumiem ale tak jest.
    A ja rozumiem, dostaje paliwo ale w niewłaściwym momencie.
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pawel wawa wrote:
    A ja rozumiem, dostaje paliwo ale w niewłaściwym momencie.

    To bez znaczenia kiedy wtryskuje, najwyżej by się nie wkręcał jak szlifierka.
    Pytanie ile stał i czy paliwo nie zwietrzało.

    Miałem kilka przypadków że po roku paliło się jak ropa ON.

    Po drugie wyciąg wtryski i zobacz czy faktycznie pylą.
    Tylko zakręć kilka razy nie przez 2 sekundy bo mogą wtedy tryskać.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    To bez znaczenia kiedy wtryskuje, najwyżej by się nie wkręcał jak szlifierka.


    dafit906 wrote:
    Są momenty że zacznie łapać i chodzi sekundę-dwie i gaśnie

    Moim zdaniem, jednak rozrząd źle poskładany. Odpala jak dostanie pozostałe opary paliwa.
  • #15
    dafit906
    Level 27  
    paliwo świeże, zalane tydzień temu, stał 3 miesiące. Rozrząd dobrze złożony gdyż motor ma 3 wałki rozrządu i jest kolizyjny po jednym zębie - w odczytach łapie synchronizację. Odpala na dłuższą chwilę tj 5-10 sec po zalaniu w dolot. Jest mi ktoś w stanie podać info jakie napięcie ma być na wtryskiwaczu w drugim położeniu stacyjki? tj na zapłonie. U mnie ono wynosi 10volt na postoju - dziwne? w linkach bardzo prosty schemat tego układu zasilania. Takie samo napięcie mam na całej tej linii między plusem a masą ze sterownika a między masą z budy jest napięcie akumulatora. Przypominam że ecu jest podmieniony.

    MG ZR 160 / Rover 25 VVC - 1.8 - Nie odpala, zalewa świece

    MG ZR 160 / Rover 25 VVC - 1.8 - Nie odpala, zalewa świece

    MG ZR 160 / Rover 25 VVC - 1.8 - Nie odpala, zalewa świece
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dafit906 wrote:
    Jest mi ktoś w stanie podać info jakie napięcie ma być na wtryskiwaczu w drugim położeniu stacyjki? tj na zapłonie. U mnie ono wynosi 10volt na postoju - dziwne? w linkach bardzo prosty schemat tego układu zasilania. Takie samo napięcie mam na całej tej linii między plusem a masą ze sterownika a między masą z budy jest napięcie akumulatora.
    Jest ok. Zostaw kwestie sterownika, działa.
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprawdzaj żarówką 21W lub 55W.
    Kolega napisał o zasilaniu wtrysków względem masy, żebyś czasem z wysterowaniem taką lampą nie sprawdzał. Sprawdź jeszcze zasilanie i masy na sterownik, właśnie ową "żaróweczką". Ale to tylko tak dla pewności na milion procent, bo raczej wsio jest ok.
    Jak dla mnie, usterka mechaniczna. Nie Ty pierwszy masz problem z odpaleniem tego silnika po zdjęciu czapki.
  • #18
    kyller
    Level 12  
    To sa generalnie slabe silniki (K-Seria) i faktycznie sa problemy z odpaleniem po zdjeciu glowicy , skubane nie chca palic na wszystkie cylindry.A juz problemy z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia sa przyslowiowe.
    Albo sa przedmuchy-glowica prosta byla ? zasadniczo norma jest planowanie tych glowic (nie zabielenie ale planowanie). Albo po prostu walnal komputer.
  • #19
    bryka102
    Level 10  
    Masz przestawiony rozrząd, nawet w nowoczesnym dieslu nie ma tak żeby po jednym zębie kolizja była... Ustaw to jak Bóg przykazał, a nie " jest dobrze bo inaczej się nie da". :idea:
  • #20
    dafit906
    Level 27  
    Kyller - Głowica prosta, była PLANOWANA. komputer podmieniony.

    bryka102 - poczytaj trochę o VVC czym to jest i jak to działa i wtedy się wypowiadaj.
  • #21
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Na rozrządzie o ząb przestawionym odpalił by z plaka i kopcił raczej, tu siedzi jakaś cwana usterka ja podejrzewam elektronikę jakiś czujnik albo coś ze sterownikiem nie tak.
  • #23
    turboo_2607
    User under supervision
    Może nie znam się ale podpowiem.Czujnik położenia wałka/walkow rozrzadu jest ok?
  • #24
    dafit906
    Level 27  
    Koła ja nie zmieniałem, wałków nie da się pomieszać bo na ostatnim - trzecim - jest czujnik położenia wałka, czujniki mierzone zgodnie z opisami z tąd
    generalnie teoretycznie wszystko OK gdyż synchronizacje łapie... ręce mi opadają... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
  • #25
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Mise olejową zdejmowałeś? Najgorsze są takie auta jak nie odpalał już wcześniej nie wiadomo co tam było grzebane, można by było zdjąć mise i zobaczyć czy jakieś kawałki metalu nie leżą na dnie.
  • #26
    turboo_2607
    User under supervision
    A immo?Ja tam w angolach nie bardzo długie,ale przy vagu sprobowalbym zrobić immo off
  • #28
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Czasem nie masz wału obróconego ?

    Znam przykład ze w peugeocie 207 czyli nowoczesny silnik, mechanik po zdjeciu głowicy, nie mógł zapalic. Brak błędów a palił tylko na plaku. Okazało sie miał rozrzad obrócony wzgledem siebie o 180 ° iskra była, ale wtrysk miał w "wydech".
  • #29
    dafit906
    Level 27  
    fuelinyourblood dobrze myślisz, bo szczerze mówiąc dalej nie daje mi spokoju ten rozrząd, chociaż na znakach idealnie jest i dół i góra i tył. Koło na wale ma klina więc inaczej się go nie da założyć, znak na kole pasowym również się zgadza, najgorsze jest to, że ten motor nie ustawia się w GMP jak 98% silników do ustawienia rozrządu tylko ustawia się tłoki na środku - każdy na tej samej wysokości. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem jak był na znakach czy każdy jest na tej samej wysokości, jednak jak pisałem wcześniej jeszcze się nie spotkały z zaworami... Pojawił się ostatnio błąd P1522 jednak jak ktoś zna dobrze język ang. to prosił bym aby ktoś pobuszował po forach MG/Rover w celu interpretacji tego błędu. Jest p1520 który będzie zawsze więc na niego nie zwracamy uwagi a p1522 coś związane z elektrozaworem vvc jednak nie jestem pewny czy na 100% to to. Obydwa zawory vvc są prawidłowo zasilane, obydwa zawory mają taki sam opór.
  • #30
    ladamaniac
    Level 39  
    Generalnie po forach piszą że to od układu zmiennych faz, bez precyzowania o co dokładnie chodzi. Przyczyną może być usterka mechaniczna wariatora, usterki elektrozaworów mechaniczne i elektryczne, usterki okablowania, zasilania albo sterownika, błędne ustawienie rozrządu. Gdzieś spotkałem się nawet z obróconymi wtyczkami na zaworach. Podobno niebieska i brązowa.