Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A3 - zacisk hamulca tył

11 Sie 2016 09:04 4536 10
  • Poziom 8  
    Witam,
    mam do Was pytanie.
    Mam problem z hamulcem w moim Audi. Na przeglądzie diagnosta stwierdził praktycznie brak hamulca ręcznego w tylnym lewym kole, natomiast hamulec 'nożny' na poziomie 43% (cokolwiek to znaczy).
    Mechanik rozmontował tylny, lewy zacisk, stwierdził, ze wymaga wymiany.
    Kupiłem więc nowy (używany, ponoć sprany) jednak po wymianie nadal brak ręcznego na to koło, drugie bez zmian.

    Zacisk ma taką wajchę, która ciągnięta jest linką od ręcznego, po przekręceniu tej wajchy tłoczek powinien się wysunąć.

    W starym zacisku po przekręceniu wajchy tłoczek wysuwa się ledwo zauważalnie.
    W nowym po przekręceniu wajchy wysuwa się ok 1mm, minimalnie więcej (tłoczek został wciśnięty w zacisk wcześniej). W ogóle tłoczek zaczyna się wysuwać mniej więcej w połowie przekręcania tej wajchy. Kupiony prze zemnie zacisk to chyba jakaś podróbka, brak oznaczeń AUDI czy VW.

    Może się nie znam, ale wydaje mi się, że tłoczek powinien wysuwać się trochę więcej, tym bardziej, że mechanik powiedział, że tłoczek w zacisku z prawej strony (sprawny) wysuwa się o kilka mm.

    Proszę mi powiedzieć ile powinien wysuwać się tłoczek w zacisku, podczas przesuwania dźwigni/wajchy od ręcznego?

    Poniżej zaznaczyłem wajchę, o którą mi chodzi:

    AUDI A3 - zacisk hamulca tył

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 36  
    Czego się spodziewasz po starym zacisku i to zapewne 15 letnim ?
    Tłoczek ma się wysunąć do momentu zatrzymania koła, nie ma on określonego stałego zakresu pracy bo co w przypadku starcia klocka na więcej niż określony stały zakres pracy?
  • Poziom 8  
    bearq napisał:
    Czego się spodziewasz po starym zacisku i to zapewne 15 letnim ?
    Tłoczek ma się wysunąć do momentu zatrzymania koła, nie ma on określonego stałego zakresu pracy bo co w przypadku starcia klocka na więcej niż określony stały zakres pracy?


    Chodzi mi o ile powinien wysunąć się tłoczek maksymalnie.
    Trzymając zacisk w ręce i przesuwając dźwignię, do której zamontowana jest linka hamulca ręcznego.
    Jasne, że do momentu wystarczającego zaciśnięcia klocków na tarczy. Jednak jakiś zapas powinien mieć, na (jak napisałeś) wypadek starcia klocków.
    Wydaje mi się, że wysuw ok 1 mm jak obecnie to za mało.
  • Moderator Samochody
    To działa tak: w tłoku jest zapadka, która przesuwa się w jedna stronę po gwincie połączonym z dźwignią do linki ręcznego, dlatego najpierw trzeba dosunąć klocki do tarczy hydraulicznie (hamulcem nożnym) i dopiero wtedy sprawdzać działanie ręcznego
  • Poziom 35  
    Kolego jeśli jesteś pewien, że tłoczek nie jest zapieczony i prawidłowo go wciskałeś w tylne położenie (wciskanie z jednoczesnym wkręcaniem specjalnym przyrządem), to po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca klocki dotykają tarczy hamulcowej. Ponadto każda linka od hamulca ręcznego (prawidłowo podwieszona, bez zacięć i przesmarowana np. towotem) ma możliwość regulacji nakrętkami, które znajdują się przy dźwigi hamulca.
    Spełnienie tych warunków powinno dać efekty poprawnego hamowania.
  • Poziom 43  
    l1715s napisał:
    Kupiłem więc nowy (używany, ponoć sprany) jednak po wymianie nadal brak ręcznego na to koło, drugie bez zmian.

    Kolego nie kpij że mechanik nie ogarnia hamulca w tym tragacu.

    Proszę , top dziecinnie proste.
  • Moderator Samochody
    Kupiłeś niesprawny zacisk po prostu.
    l1715s napisał:
    Proszę mi powiedzieć ile powinien wysuwać się tłoczek w zacisku, podczas przesuwania dźwigni/wajchy od ręcznego?

    Nie mierzyłem, ale na oko widać że to będzie ze 3mm co najmniej.
  • Poziom 43  
    ociz napisał:
    Kupiłeś niesprawny zacisk po prostu.
    l1715s napisał:
    Proszę mi powiedzieć ile powinien wysuwać się tłoczek w zacisku, podczas przesuwania dźwigni/wajchy od ręcznego?

    Nie mierzyłem, ale na oko widać że to będzie ze 3mm co najmniej.


    Tłoczek tyle wychodzi na ile mu szczelina pozwala, ale jak zawalone rdzą syfem i bez pojęcia montaż to się nie dziwię.

    Po drugie jak hamulec hydrauliczny nie działa właściciwie to nie ciesz się że pomocniczy będzie działał.

    Masz rdzę na tarczy? Masz zardzewiałe prowadnice zacisku, masz luźną i sprawną linkę hamulca ręcznego?
    Co to za mechanik grzebał w tym?
  • Poziom 43  
    carrot napisał:
    dlatego najpierw trzeba dosunąć klocki do tarczy hydraulicznie (hamulcem nożnym) i dopiero wtedy sprawdzać działanie ręcznego

    Tu pewnie gość daje ciała, nie podpompował zasadniczego, sprawdza zaraz po złożeniu ręczny i wychodzi lipa po całości bo klocki daleko od tarczy.
  • Poziom 8  
    Mechanik jest spoko, robił w innym aucie rzeczy, które pozwalają mi nie wątpić w jego kompetencje.
    Co do zacisku - wymieniłem na inny, ten dźwignią od ręcznego wysuwa się trochę bardziej w sumie jakieś (na oko 1,5 - 2 mm).
    Widziałem sprawny zacisk z prawej, wysuw dźwignią ma podobny do tego, który kupiłem, więc myślę, ze jest sprawny.
    Dzisiaj mechanik ma to poskładać i zobaczymy.

    Przy okazji wymieni linkę do tego zacisku. A właśnie, proszę odpowiedzcie mi na pytanie - Czy linki powinny być takiej samej długości, na prawym i lewym kole?
    Bo w miejscu gdzie naciąga się ręczny (dostęp spod popielniczki z tyłu) ten mostek, do którego zaczepione są obydwie linki nie jest prosto.
    Wiem, że ten element służy do niwelowania małych nierówności obydwu linek i ma powodować ich równomierne naprężenie, ale z tego co widziałem jest na tyle przechylony na jedną stronę, że mam wrażenie, że jedna z linek naprężana jest wcześniej niż ta na drugą (ta na lewe koło luźniejsza).

    Drugie pytanie mi się właśnie nasunęło - Czy mogę powiązać problem z ręcznym w starym zacisku (nie wysuwał się tłoczek po naciśnięciu wajchy od ręcznego) ze złym działaniem hamulca nożnego. Przypomnę, że diagnosta na przeglądzie stwierdził nieco ponad 40% sprawności na tym kole?
    Jednym słowem, czy jest duża szansa, że po wymianie zacisku na (mam nadzieję sprawny) poprawi się hamulec nożny?
    Wydaje mi się, że pewnie tak, ale nie znam się na tym dobrze więc pytam Was.
  • Moderator Samochody
    l1715s napisał:
    Czy mogę powiązać problem z ręcznym w starym zacisku (nie wysuwał się tłoczek po naciśnięciu wajchy od ręcznego) ze złym działaniem hamulca nożnego.

    Tak, przedwczoraj wymieniłem zacisk w Zafirze z tą samą usterką. Przed wymianą pedał hamulca był "sprężysty". Z uszkodzonym mechanizmem ręcznego może i zasadniczy nie pracować poprawnie.