Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla E11 1,4 4zzfe - nie odpala na zimnym silniku i wł się wentylator

bartekz77 11 Sie 2016 13:35 2580 3
  • #1 11 Sie 2016 13:35
    bartekz77
    Poziom 10  

    Witam, wszystkich forumowiczów.

    Czy ktoś może już spotkał się z takim problemem w Toyocie Corolla z silnikiem 4zzfe o pojemności 1400 cm3 16V VVTI 2000 r. benzynowym, że rano, na zimnym silniku jest est problem z jego uruchomieniem?

    Rano , gdy przekręce stacyjkę w pozycję START silnik na ułamek sekundy odpala a obroty sięgają w zależności jak mocno przycisnę pedał gazu od 1000 do 3000 RPM, po czym mementalnie silnik gaśnie i włączają się wentylatory na chłodnicy, ktore kręcą się tak długo, aż nie wyciągnę kluczyka ze stacyjki (lub przekręce kluczyk całkiem w pozycję OFF).
    Czasem wyskakuje błąd error o treści mniej więcej takiej "1020 ? Niskie napiecie w układzie czujnika temperatury płynu chłodzącego.". Mechanik powiedział, że nie do końca jest pewne, czy kod błędu został poprawnie zidentyfikowany przez przyrząd, ktorym się podpinał do Corolli poprzez złącze OBD.

    Po jakimś czasie losowo silnik się udaje załączyć i wowczas wszystko dziala bez zarzutu (chociaz raz zauważyłem że lekko wskazówka poziomu temperatury płynu chłodzącego drgała mniej wiecej wskazując w połowie skali temparatury).
    Natomiast silnik, gdy jest ciepły odpala bez problemu, tak jakby usterka wcale nie istniała.
    Niestety problem z uruchomieniem znowu się pojawia, gdy silnik ochłonie (po minimum kilku godzinach stania lub po nocy)

    W tym modelu Toyoty Corolli (4ZZFE 1400 cm 16V VVTI 2000 r. ) silnika jest czujnik temperatury cieczy chlodzącej 3-pinowy bodajże NTC. Po odpieciu wtyczki i wpieciu jej do nowego czujnika temperatury plynu chlodzacego "na sucho w powietrzu" zimny silnik dalej zachowywał się tak samo - tzn nie odpalał.
    Sprawdzałem omomierzem obudwa czujniki i zachowywały się podobnie.

    Wymiana czujnika temparetury płynu chłodzącego także nie zmieniła nic- dalej jest problem z odpaleniem silnika, gdy jest zimny,

    Dodam, że w samochodzie nie mam żadnego alarmu, jest tylko immobilizer fabryczny i gdy wlożę kluczyk do stacyjki to czerwona dioda na kokpicie od immobilizera gaśnie.

    Czy ma ktoś jakiś pomysł w czym tkwi przyczyna tej usterki?
    Może, ktoś z forumowiczów dysponuje jakimś czytelnym schematem instalacj elektrycznej, ktora jest w tym modelu corolli ?

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

    1 3
  • #2 11 Sie 2016 16:34
    gimak
    Poziom 38  

    bartekz77 napisał:
    Po odpieciu wtyczki

    Teraz już nie pamiętam, czy to było w megance czy w corolli (mam taki sam silnik, ale 2004r), po odpięciu tej wtyczki przy włączonym zapłonie załączał się wentylator na chłodnicy i jeżeli taka sytuacja ma miejsce, to sugerowałoby to powstawanie przerwy w obwodzie tego czujnika.

    3
  • #3 11 Sie 2016 23:34
    bartekz77
    Poziom 10  

    Dziękuję za podpowiedź, sprawdzimy tą opcję. Mam jeszcze dodatkowe pytanie, czy nie może też mieć coś z tą usterką wspólnego czujnik położenia wałka rozrządu ( znalazłem takie sugiestie gdzieś w internecie przy podobnych objawach w Toyocie Corolli E11.)

    0
  • #4 12 Sie 2016 12:52
    gimak
    Poziom 38  

    Też to czytałem, może i coś w tym jest prawdy, nie mam zdania na ten temat, ale nie widzę już związku czujnika położenia wałka rozrządu z załączaniem się wentylatora na chłodnicy.

    1