Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Sorento 3.5l V6 - Wypadające zapłony

osliczka 11 Aug 2016 18:41 9108 21
  • #1
    osliczka
    Level 14  
    Witajcie, na placu boju mam Kia Sorento z silnikiem V6 o pojemności 3,5l z roku 2004 z instalacją LPG. Niestety auto mnie pokonało, póki co ;)
    Samochód generalnie podczas jazdy miejskiej, dynamicznego przyspieszania nie wykazuje żadnych złych objawów. Kłopoty zaczynają się podczas jazdy szosowej ze stałymi prędkościami powyżej 110 km/h. Zaczyna zapalać się pulsującym światłem Check Engine. Bez znaczenia jest źródło zasilania benzyna czy LPG.
    Błędy w ECU P0300, P0302, P0305.
    W samochodzie występują 3 cewki.
    Po wyczyszczeniu pamięci sterownika i zamianie miejscami cewek, objawy nie ustępują i dalszym ciągu powtarzają się identyczne błędy P0300, P0302, P0305.
    Macie jakieś konstruktywne pomysły, bo ja kieruje się niestety w kierunku uszkodzenia sterownika.
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Ciśnienie sprężania pomierz.
  • #3
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Cewki zostaw w spokoju, mechanikę też. Masz problem z pracą silnika w warunkach ustalonych, czyli skup się na fałszywym powietrzu, podciśnieniu ssania, wskazaniu sond, i przepływki. Hamulce nie są słabe? Masz czym zrobić live data?
  • #4
    osliczka
    Level 14  
    KTS i CDIF się poddały. Totalny brak komunikacji.
    W akcie desperacji odkurzyłem z szafy jakiegoś oryginalnego ELM'a i on dał radę, ale live data w tym wypadku to katastrofa. Niemniej spróbuję sprawdzić podciśnienie.
    Hamulce bez zmian, myślę ze standardowe 0,4 Bar będzie trzymało w kolektorze na wolnych obrotach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pitool wrote:
    Ciśnienie sprężania pomierz.


    Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć, że jednocześnie padło sprężanie na 2 i 5 cylindrze.
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Launch, carman, z uniwersalnych robią Kie.
  • #6
    osliczka
    Level 14  
    Live data nie pokazuje żadnych anomalii, do których miałbym jakieś zastrzeżenia.
    Dla pewności opryskałem kolektor dolotowy środkiem do badania szczelności i nie zauważyłem zmian w pracy. Póki co totalnie brakuje mi jakiegoś punktu wyjścia.
    Po każdorazowym resecie błędów ze sterownika wracają zawsze trzy:

    P0300 - przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
    P0305 - Cylinder nr 5, wykryte wypadanie zapłonów
    P0302 - Cylinder nr 2, wykryte wypadanie zapłonów

    Błędy są w kolejności jak podałem wyżej.
    Przy pierwszym odczycie jak pierwszy widniał jeszcze
    P0174 -Zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cylindrów nr 2),
    ale tym bym, się nie sugerował bo błąd nie wracał już przy procedurze przekładania cewek zapłonowych i resetowaniu sterownika.
    Dla przypomnienia dodam, ze migający CE pojawia się wyłącznie przy ustalonej prędkości powyżej km. 110km/h. W innych warunkach jazdy i przyspieszania nic złego nie da się zaobserwować.
    W samochodzie występują 3 cewki. Czy prawdziwy jest rozkład jak na załączonym obrazku?:
    Kia Sorento 3.5l V6 - Wypadające zapłony

    Wg rozpiski dla Kia Sorento 3.5 V6 kolejność zapłonów dla tego silnika to 1-2-3-4-5-6. Może ktoś to zweryfikować. Może jakieś podpowiedzi gdzie dalej iść żeby rozwikłać problem tego przypadku?
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wtryskiwacze do kontroli, albo zamiana miejscami, prawdopodobnie utraciły wydajność.
  • #9
    osliczka
    Level 14  
    Józef18 wrote:
    1,2,3,4,5,6 jest prawidłowa.
    Przewody i cewki kiedy wymieniałeś ?
    Spróbuj zamienić wtryskiwacze 2 z 1 i np. 5 z 4
    P0300 na to wskazuje


    Świece zmieniane 2 miesiące temu.
    Przewody zmieniane 2 miesiące temu.
    Cewki nie wymieniane, ale zamieniane miejscami dwukrotnie bez rezultatów.
    Pisałem na początku, ze auto ma LPG i zachowuje się identycznie na obu paliwach, więc raczej wykluczam wtryskiwacze. Ponadto jest chyba dość małe prawdopodobieństwo, że padłu dwa w jednym czasie na 2 i 5 cylindrze.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    manta wrote:
    Wtryskiwacze do kontroli, albo zamiana miejscami, prawdopodobnie utraciły wydajność.


    Samochód ma LPG i na benzynie i na gazie jest identycznie.
  • #11
    Miroslawski
    Level 7  
    Mam ten sam defekt Kia 2004r Wypadające zapłony co to może być
  • #12
    maly766
    Level 1  
    Witam serdecznie . Czy udało się ustalić przyczynę? Też mam ten problem z Kia Carnival 2.5 v6. Pozdrawiam
  • #13
    Miroslawski
    Level 7  
    Niestety na razie nie ustaliłem przyczyny
  • #14
    tommalcz
    Level 6  
    Witam,
    Poradził ktoś sobie z tymj wypadajacymi zqpłonami na 2 i 5 cylindrze. Mam to samo a wszystko już wymienione.
  • #15
    Miroslawski
    Level 7  
    Wypadające zapłony, czy ma moc
  • #16
    tommalcz
    Level 6  
    Zimny dobrze chodzi, ciepły przy mocniejszym depnięciu gazu mruga check i dusi się, brak mocy, przy równej jeździe jest w miare dobrze. Na wolnych obrotach czuć nierówną prace. Jeden wtrysk lał-wymienione, cewki nowe, przewody nowe, świece nowe. Błedy P0302, P0305. Ciśnienia na cylindrach OK.
  • #17
    Miroslawski
    Level 7  
    Rozrząd czy był wymieniany, jakie części były wymienione i jaki przebieg
  • #18
    tommalcz
    Level 6  
    Rozrzad podobno niedawno robiony (są papiery). Teraz wymienione to co napisałem wyżej, wcześniej nie wiem, poza zawieszeniem. Przebieg 330 tys.
  • #19
    Miroslawski
    Level 7  
    Przy kolektorach wydechowych są katalizatory, ale dalej jest 3 katalizator i on może być zapchany. Przeciąć przed katalizatorem rurę do połowy i zobaczyć,będzie chodzić głośniej, ale można się przejechać i zobaczyć, jeżeli będzie dobrze to jest zapchany katalizator i do wymiany
  • #20
    tommalcz
    Level 6  
    Dzięki zrobie próbę i dam znać. Zapchany katalizator nie wyrzuci błędu?
  • #21
    tommalcz
    Level 6  
    Witam,
    Niestety to nie katalizator. Dalej to samo. Problemy zaczynaja sie podczas jazdy z polowa gazu. Tak jakby nie spelnial jakiegos warunku. Przy delikatnej jezdzie jest ok.
  • #22
    MioszTomala
    Level 1  
    Witam. Czy ktoś pokonał problem z zaplonami. Mam podobny problem z brakiem mocy. Ale ten brak jest na całości pracy. Błędy to 5 ,cylinder 4 wtrysk ,odprowadzanie par i czujnik stukowy. Póki co szukamy przyczyny. Katy sprawdzone sondy też. Wtryski zamieniane i cewki. Pomocy