Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306sl 1.4 75km + LPG - Nie odpala, brak napięcia, nie podaje paliwa.

11 Sie 2016 19:42 3327 17
  • Poziom 6  
    Witam,

    Od kilku dni męczę się z nowo zakupionym - "gruzem na miasto" (1997).
    Samochód jeździł, bez naciśnięcia na pedał gazu nie odpalał - czasami dusił się na benzynie, jak było mało w baku to nie zapalił. Ostatnio padł i koniec.
    Sprawa wyglądała tak - zrobiłem trasę 100 km zaparkowałem po godzinie wróciłem zmienić parking i jak zaparkowałem to wylało wodę z chłodnicy ( rozszczelniło zawór po prawej stronie najprawdopodobniej od temperatury. Dziwne jest tylko to, że chciałem dolać wodę i było pełno. Odpaliłem dojechałem na miejsce( ładnie przełączył się na gaz) zgasiłem i już od tamtej pory odpalić nie chciał. Do wentylatora była zrobiona prowizorka później, żeby działał - zwarłem styki na wtyczce.
    Problemy:
    1. Nie pali.
    2. Nie podaje paliwa.
    3. Pompa paliwa nie działa - sprawdzana z aku.
    4. Brak napięcia na wtyczce którą podpina się pompe paliwa.
    5. Skacze obrotomierz przy kręceniu rozrusznikiem.
    6. Nie odpali awaryjnie na gazie.
    7. Na deszczu skacze iskra po całej cewce. Cewka prostokątna.
    8!!. Nie mogę odczytać błędów z kostki diagnostycznej - tej dwupinowej ( sprawdzane diodą - zwykłą żarówką ( postojówka ) nic. Żadnej reakcji.
    Co działa:
    1. Jest iskra - sprawdziłem na innej świecy jeden przewód. Uziemiłem
    2. Założyłem nową cewkę - skaczącej iskry nie było, ale dalej nie palił ani na gazie ani na benzynie( później odkryłem info o pompie).
    3. Kod - immo działa.
    4. Gaz podaje bo wywaliło mi raz zawór przy silniku.

    Nie wiem co mu się stało. Nie mam pomysłów. Kupię nową pompe paliwa i dalej mam problem bo brak zasilania.

    Będę wdzięczny za każdą pomoc bo samochód stoi 100km ode mnie i muszę go jakoś ściągnąć do domu a obecnie nie mam samochodu, który mógłby go pociągnąć na lince albo na lawecie.
  • AdexAdex
  • Poziom 35  
    Skoro jest iskra na cewce, to masz brak masy labo zgniła instalacja.
    Zasilanie na cewkę i pompy paliwa idzie z przekaźnika podwójnego który jest za komputerem.
    Zdarzył mi się przypadek że był wypalony pin od pompy paliwa, a od cewki już nie (1 przekaźnik, 2 wyjścia).

    pkt. 7 - uszkodzone przewody/słabe przewody, pęknięta cewka.
  • AdexAdex
  • Poziom 35  
    Nie każdy peugeot 306 miał ten wyłącznik.
    Owszem nie zaszkodzi popatrzeć, powinien być zamontowany na kielichu przy komputerze.
  • Poziom 6  
    Dzięki wielkie za pomoc, ciekawi mnie ten przekaźnik. Wziąłem wszystkie spod kieronicy, ale o tym nie wiedziałem.. Szkoda bo sprawdziłbym go na szybko w domu. Jest taka możliwość, że jak zamontuje nową pompę to pojawi się napięcie na wtyczce? Od pompy jest tylko i wyłącznie przekaźnik ? Nie ma żadnego bezpiecznika? Szukałem po tych schematach, ale jedyne co wywnioskowałem to to, że w tych samochodach bezpieczniki są od diód świateł i czujników...
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Bezpiecznik jest.
    Jeżeli nie ma napięcia, to podłączenie nowej pompy na pewno nie spowoduje ze się pojawi.... Peugeot 306sl 1.4 75km + LPG - Nie odpala, brak napięcia, nie podaje paliwa.

    4315 - pompa paliwa
    BH12 - skrzynka bezpieczników pod maską (małe bezpieczniki)
    1203 - wyłącznik bezwładnościowy
    1304 - przekaźnik podwójny
    CA00 - stacyjka
    BMF1 - skrzynka bezpieczników pod maską (duże bezpieczniki)
    BB00 - akumulator


    Takie na szybko.
  • Poziom 6  
    Tak też myślałem, masz może jakiś schemat tych bezpieczników? Kwestia jest tylko jedna. Załóżmy , że przekaźnik spalony tak samo jak i pompa, to dlaczego nie odpali awaryjnie na gazie? Ma to jakąś zależność?
  • Poziom 35  
    Jeżeli sama pompa by padła to powinien na gazie awaryjnie odpalić.

    Sprawdź masy na podłużnicy i pod akumulatorem na skrzyni. To są główne masy, a ta na skrzyni potrafiła się oderwać.
    Następne to można zweryfikować stan połączeń we wtyczkach okrągłych przy lewej podłużnicy przy chłodnicy. Tam głownie łączy się cały osprzęt.

    Jeżeli by immo trzymało to by sie nie pojawiała iskra w czasie kręcenia. Więc je wykluczam.
  • Poziom 6  
    Jak wylało mi wodę z chłonicy to po części zalało właśnie ten moduł po lewej stronie ( patrząc od przodu to po prawej ) może to mieć jakiś wpływ ? Za co on odpowiada?

    Jeszcze dopytam o to złącze diagnostyczne... co może być powodem, że to w ogóle nie reaguje ?
    Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc :)
  • Poziom 35  
    Jaki moduł? chyba złącze elektryczne zalało.
    Jeżeli chodzi o złacze diagnostyczne to mogły się przewody utlenić.
  • Poziom 6  
    Peugeot 306sl 1.4 75km + LPG - Nie odpala, brak napięcia, nie podaje paliwa.

    Mówisz o tym co zaznaczyłem? Możesz mi powiedzieć gdzie jest ten przekaźnik od pompy ?
    No i najważniejsze... co powinienem zabrać na "wycieczkę naprawczą" ? Nowa pompa, nowy przekaźnik, miernik, bezpieczniki - coś jeszcze?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    To co zaznaczyłeś to prawdopodobnie komputer od gazu, czyli ECU instalacji LPG.

    Przekaźnik podwójny to nie jest zwykły przekaźnik.
    Peugeot 306sl 1.4 75km + LPG - Nie odpala, brak napięcia, nie podaje paliwa.

    A ten przekaźnik znajduje się za komputerem ECU samochodowym.
    On znajduje się za akumulatorem, z wierchu masz osłonę złacza i na tym trzyma sie 2-pinowa wtyczka diagnostyczna.
    Przekaźnik podwójny jest za komputerem skręcony do obudowy.
    Czyli musisz szukać między komputerem a pompą hamulcowa.

    Miernik też musisz mieć, próbówkę z żarówki najlepiej.

    Panie ja tam widzę KFX, czyli na wielopunkcie.
  • Poziom 6  
    Dobra przekaźnik ogarnę. Na klapie z tyłu pisze 306 SL, w dowodzie rej - 1.4 KAT.


    Probówkę z żarówką też mam, w to akurat jestem przygotowany.

    PS: Nie bardzo rozumiem KFx vs inne - wielopinkt jednopunkt - zapewne chodzi o wtryski. Cewka jest ta prostokątna.
  • Poziom 35  
    Pierwszy raz spotykam się z wersja PH1 (przedlift) z silnikiem na wielopunkcie :)
    Komputer silnika to prawdopodobnie Magneti Marelli - tylko ich było ze 4 rodzaje dla 1.4.
  • Poziom 6  
    pepe150 napisał:
    Pierwszy raz spotykam się z wersja PH1 (przedlift) z silnikiem na wielopunkcie :)
    Komputer silnika to prawdopodobnie Magneti Marelli - tylko ich było ze 4 rodzaje dla 1.4.


    Po czym to rozpoznałeś? Na dobrym szrocie byłem kiedyś pytać o cewke używaną i mechanik popatrzył pod maskę i powiedział, że jednopunkt. Także nie wiem co myśleć.
    Sugerujesz, że ktoś kiedyś robił SWAP? :D
    Co powiem to powiem - samochód jak jeździł to szedł jak burza, nigdy bym nie powiedział, że 75 koni tak jeździ... znajomy 1.5 dci 101 koni nie mógł mnie dojść.
    Nie wiem czy tam coś było działane - w każdym bądź razie jak go kupiłem to przy odcinie leciała smoła z tłumika. Poprzednia właścicielka jeździła nim 8 lat i pewnie nie przekraczając 3 tysiący obrotów ;)
  • Poziom 35  
    Kolektor ssący jest plastikowy co sugeruje już na wielopunkt.
    Oznaczenie 1.4 SL - "SL" występowało tylko w wersji PH1 czyli do kwietnia 1997 roku. Twój zszedł z taśmy w marcu 1997 roku.
    w VINie masz podane KFX - czyli kod silnika który był montowany i on się zgadza, bo KFX to właśnie wielopunkt, a KDX to monopunkt :)

    Wielounkt ma przepustnice w pionie między filtrem a kolektorem jak u ciebie, monopunkt ma przepustnice poziomą pod plastikiem łączącym filtr powietrza z monowtryskiem :)

    Dlatego poprosiłem o VIN bo myślałem że coś nie gra, ale fabrycznie już był z tym silnikiem :)
    PS. Kiedyś miałem KDX z 1993, teraz mam RHY (HDI) z 2002, a w garażu dla małżonki szykuje się KDX z 1995 :P
  • Poziom 10  
    Zlokalizuj komputer silnika, wyjmij wtyczkę, wyczyść i osusz. Warto też sprawdzić przewody masowe silnika.
  • Poziom 6  
    To, że ten samochód to wielopunkt to źle czy dobrze?;D
    Nie wiem, więc pytam ;D Bardziej problematyczny>?