Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf V - Potrzebne momenty dokręcania śrub.

12 Sie 2016 09:38 14574 8
  • Poziom 8  
    Witam jak w temacie ma ktoś może momenty dokręcania śrub korbowodów,głowicy,klawiatury,rozrządu,pompy oleju.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Silnik to 1.4 TSI CAXA
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8)
    głowica: 30Nm + 90° + 90°
    pokrywa zaworów: 8Nm
    obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90°

    rozrząd:
    napinacz: 9Nm
    ślizg/płoza: 20Nm
    koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°)
    koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180°.

    pompa oleju: 25Nm
    - koło zębate: 20Nm + 90°
    - napinacz: 15Nm
  • Poziom 8  
    Mam jeszcze jeden problem z tym silnikiem. Zamówiłem nowy kompletny rozrząd po modyfikacjach. Na kole które jest na wale korbowym jest zębatka która napędza pompę oleju i te zęby są dużo szersze jak na pompie oleju, trzeba wymienić całą pompę czy można kupić samą zębatkę i łańcuch.
  • Poziom 9  
    witam. może nie dokładnie w temacie ale mam problem. Mianowice co oznacza zapis: 20 nm +90°?

    20nm to jasne ale te +90° mnie zastanawia

    bede wdzięczny za odp.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    +90° oznacza, dokręć śrubę o kąt 90 stopni, czyli jeszcze ćwierć obrotu.
    Jeśli zapis jest dla kilku śrub, to najpierw wszystkie dokręcasz momentem, a potem wszystkie o dany kąt. Każdy następny plus, to kolejna seria dokręcania dla wszystkich śrub (np: 25Nm + 60° +60° +15°). Dzięki temu dokręcasz je stopniowo i równomiernie. Taki sposób zmniejsza znacznie niedokładności, bo przecież można by zamiast 20Nm + 90°, napisać 130Nm. Ale przy tak dużym momencie duży wpływ mają już takie rzeczy jak to, czy śruba jest "czarna", czy ocynkowana, czy gwint jest suchy, czy zwilżony olejem i to samo ze stykiem łba śruby z elementem skręcanym.
    Taki zapis często stosuje się dla śrub dokręcanych tak mocno, że przekracza się granicę plastyczności materiału śruby - dokręcasz, śruba "zaczyna płynąć", a moment rośnie już bardzo mało. Brakuje Ci na kluczu kilku Nm i nigdy ich nie osiągasz, bo śruba się urywa (dlatego takie śruby trzeba wymieniać/używać tylko raz).
    Przy dokręcaniu "na kąty", często pierwszy moment jest niewielki, więc błędy wynikające z tarcia gwintu i łba, nie są tak duże.
    Tutaj możesz sobie poczytać opracowanie o śrubach głowicy.

    brzozayz, w katalogu są zębatki jako osobne części, więc można kupić samą zębatkę i łańcuch. Nie wiem tylko, czy nowa zębatka będzie pasować na starą pompę, bo jak zrobili upgrade, to zmienili wszystko, razem z pompą.
  • Poziom 2  
    Orohimaru dziękuję Ci bardzo :-) dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dopiero teraz wszystko jasne. Pzdr
  • Poziom 8  
    Zgadza się mam już nową zębatkę i łańcuch pasuje do starej pompy jutro odpalam dzięki za pomoc pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Płyta rozrządu jaki moment dokręcania ??
  • Poziom 12  
    "Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8)
    głowica: 30Nm + 90° + 90°
    pokrywa zaworów: 8Nm
    obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90°

    rozrząd:
    napinacz: 9Nm
    ślizg/płoza: 20Nm
    koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°)
    koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180°.

    pompa oleju: 25Nm
    - koło zębate: 20Nm + 90°
    - napinacz: 15Nm"

    Te dane pasują do BLG ?