Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trafic 2.0 dci zanika napięcie ładowania akumulatora. Relacja naprawy

legler 12 Sie 2016 16:29 1266 10
  • #1 12 Sie 2016 16:29
    legler
    Poziom 5  

    Witam serdecznie. Miałem dzisiaj niespodziankę jak podczas jazdy wyskoczył błąd braku lądowania akumulatora. Jak przegazowałem dioda uku głasnęła ale za chwile znowu się zapalała. Gdy obroty zeszły do biegu jałowego kontrolka zgasła. myślę że mogą to być szczotki lub regulator napięcia. problem w tym że nigdzie nie mogę znleźc szczotek do tego aleternator. Trzeba wymieniać cały alternator?

    0 10
  • #2 12 Sie 2016 16:31
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jaki alternator?

    1
  • #4 12 Sie 2016 21:34
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Szczotki typ SVX 7. Coś koło 5 zł komplet.
    Jak wodniak to 95% usterek mostek prostowniczy. Jak alternator serii SG15 to 95% usterek rozwarty wirnik.

    0
  • #5 13 Sie 2016 19:54
    legler
    Poziom 5  

    Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje.
    Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8.
    Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu. Wchodzimy więc pod auto z kluczem 15 i zakładamy go na śrube od koła napinacza. Luzujemy pasek i zdejmujemy.
    dobieramy się teraz do alternatora
    Mocowany jest on na dwie śruby 10-tki. dostęp jest do nich troche ciasny ale grzechotką da sie rade. Po drugiej stronie alternatora odkręcic śrubę prowadzącą do akumulatora oraz wtyczkę do regulatora napięcia. Uważając wyjmujemy alternator.
    Zdjemujemy plastikową osłonę alternatora i ukazuje się nam regulator napięcia. Mocowany na 3 śrubki 8'mki.
    Ja wymieniłem same szczotki...tzn elektryk to zrobił, niby jest to nierozbieralne ale mechanior dał rade...z resztą robi takie rzeczy na co dzień więc dlaczego by nie mógł . Mogłem kupic zamiennik ale wolałem dobre szczotki z oryginalnym regulatorem. Elektryk sprawdził od razu na stole czy alternator działa poprawnie. Koszt wymiany szczotek ich montaż oraz sprawdzenie łądowania 35zł

    Alternator jest firmy Valeo TG15C058
    Regulator napięcia Valeo 2542604 może byc zamiennik ARE 3010
    Auto Nissan Primastar/trafic/vivaro 2007r 2.0 DCI 115

    0
  • #6 13 Sie 2016 20:24
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    A pierścienie w jakim były stanie?

    0
  • #7 13 Sie 2016 20:33
    legler
    Poziom 5  

    jakie pierścienie?

    0
  • #8 13 Sie 2016 20:51
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.

    0
  • #9 13 Sie 2016 22:04
    legler
    Poziom 5  

    wiesz co wydaje mi się że jakby były słabe to elektryk dałby mi znac a ma on dobra opinie jako fachowiec. Po naprawie wszystko wróciło do normy

    0
  • #10 13 Sie 2016 22:20
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    legler napisał:
    wiesz co wydaje mi się że jakby były słabe to elektryk dałby mi znac

    To kto to robił, ty czy ktoś?

    0
  • #11 15 Sie 2016 22:17
    legler
    Poziom 5  

    Szczotki wymieniał elektryk samochodowy. Specjalizacja alternatory. Ja tylko wyjąłem i zamontowałem alternator

    0