Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak hamowania przednich kół - Sprinter 903.

gum3 12 Aug 2016 18:05 1758 17
  • #1
    gum3
    Level 11  
    Witam, może odgrzewam stary temat ale nie mogę się nigdzie doszukać o problemie z hamulcami w sprinterze. Wymieniałem klocki, płyn, regeneracja zacisków, wymiana tarcz, wymiana pompy hamulcowej i nie mam hamulca na przednie koła. Tylne koła hamują z piskiem, a przednie się obracają można cisnąć do dechy a one nie stają w miejscu. Proszę o pomoc bo nie potrafię tego ogarnąć. Sprinter 903 2002r 2,2 CDI.
  • #2
    forest1600
    Level 18  
    Odpowietrzenie hamulców?
    Odtłuszczenie tarcz z przodu?
  • #3
    gum3
    Level 11  
    Witam-tarcze odtłuszczone myte benzyną ekstrakcyjną,odpowietrzony na 100 %.Objaw jest taki Ze jak hamuje samochodem to tył hamuje z piskiem a przód czuć ze hamuje ale nie z piskiem tylko się toczy.Myślałem że pompa ABS siada więc ominołem pompę i zrobiłem na trójnikach i objaw jest ten sam.
  • #4
    brofran
    Level 40  
    gum3 wrote:
    Myślałem że pompa ABS

    Skoro w aucie jest ABS to przednie hamulce dzialają prawidłowo - nie blokują kół . Natomiast te z " piskiem " hamują źle.
  • #5
    gum3
    Level 11  
    Tak ale ja ominąłem pompę abs i zrobiłem na trójnikach bo myślałem że coś z pompą się dzieje i jest tak samo-przód się ślizga a tył hamuje z piskiem.
  • #6
    brofran
    Level 40  
    Podłącz jakiś manometr do wężyka hamulcowego przy kołach i zmierz ciśnienie .
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Przednia oś zawsze hamuje mocniej niż tył, a z tyłu jest korektor siły hamowania. W większości sprinterow jakie spotkałem korektor nie działa. Jeśli jest zablokowany w pozycji maksymalnego obciążenia to tak się auto będzie zachowywać, tył będzie hamowal mocniej.
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A może najpierw rolki, sprawdzenie jakie siły hamowania występują na przednich kołach? To stało się nagle, czy po naprawie? Abs odpowietrzany z poziomu testera? pedał nie wpada w podłogę przy dłuższym naciśnięciu?
  • #9
    gum3
    Level 11  
    Już pisałem że na rolkach wyszedł po 3,5 na każde koło nie wiem tylko w czym oni to mierzą.Pompa ABS OMINIĘTA jest zrobiony na trójnikach jak w starym typie.Stało się tak tydzień po wymianie klocków.
  • #10
    Staszek49
    Level 35  
    Do kolegi "Szymon" - jeśli w aucie jest ABS, to nie ma korektorów siły hamowania.

    Z uwagi na wymianę podzespołów w układzie hamowania, układ niewątpliwie został zapowietrzony i należy poprawnie go odpowietrzyć. Różne są "szkoły" dot. odpowietrzania hamulców z ABS-em, więc należy wybrać właściwą. Dużo informacji na ten temat na forach.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pompa hamulcowa do wymiany. I podłącz ponownie ABS. Dobrze Kolega powiedział:
    Staszek49 wrote:
    jeśli w aucie jest ABS, to nie ma korektorów siły hamowania.
  • #12
    gum3
    Level 11  
    Pompa hamulcowa jest nowa ma tydzień czasu.Nie ma możliwości aby układ hamulcowy był zapowietrzony,poza tym pedał hamulca nie wpada po naciśnięciu ani nie rośnie,serwo jest szczelne i sprawne i vacum pompa też jest dobra.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak pompa była pompowana na sucho, to już nowa nie jest ;(
    Jest jeszcze możliwość, że klocki są do wymiany bo albo kiepski zamiennik, albo podróbki. Przez tydzień załapały kilka razy temperaturę i teraz są do wymiany, zmieniła się struktura, co za tym idzie i zmalała siła tarczy. Stały się po prostu śliskie.
  • #14
    gum3
    Level 11  
    Nie pompowałem pompy na sucho wcześniej była zalana nowym DOTem4 i klocki TRW oraz tarcze to taka średnia półka,poza tym nie raz wymieniałem na TRW i nigdy nie było problemu z hamulcami.Co do zacisków to mają nowe gumowe prowadnice ze śrubami,nowe tłoczki i uszczelnienia gumowe,nie zacierają się w jarzmach ani nie blokują.
  • #15
    T5
    Admin of Cars group
    Zostały wężyki hamulcowe do wymiany.
    gum3 wrote:
    Pompa ABS OMINIĘTA jest zrobiony na trójnikach jak w starym typie

    Mam nadzieję, że tylko na próbę. Błędu nie popełniono przy podłączaniu?
  • #16
    gum3
    Level 11  
    Wężyki nie puchną ani nie są rozwarstwione też na to wpadłem i sprawdziłem.Ja myślę że może jest taka możliwość aby się gotował płyn?Jakiś trefny?Ale z drugiej strony patrząc to przy odpowietrzaniu leciał czysty przeźroczysty bez pęcherzy powietrza.
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    gum3 wrote:
    .Ja myślę że może jest taka możliwość aby się gotował płyn?
    A hamulce na zimno działają? Aby zagotował się płyn, to tarcze muszą być prawie czerwone, a nic nie piszesz, by hamulce(lub koła) się grzały. Taki efekt miałem jak tłoczek się nie cofał, tarcza dosłownie świeciła w nocy, oczywiście prawie brak hamowania. Na zimno, pierwsze hamowanie jednak zawsze było skuteczne na 100%. Moim zdaniem trafiłeś na fatalne klocki lub tarcze. By sprawdzić wszystko na pewno, manometr w układ i sprawdzić ciśnienie.
  • #18
    gum3
    Level 11  
    No na zimno ani jak pojeżdże to bez różnicy hamulce słabe.Spróbuję wymienić jeszcze tarcze w sklepie-złożę reklamację.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A mam pytanie czy dało by coś gdyby wymienić klocki na nowe a tarcze przetoczyć na tokarce chodzi mi o to aby je tylko stoczyć aby były matowe to gdzieś w granicach 0.05 mm?bo jeżeli są szkliste tak jak mówicie to rzeczywiście będą się ślizgać a nie hamować.