Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak hamowania przednich kół - Sprinter 903.

gum3 12 Aug 2016 18:05 1527 17
  • #1
    gum3
    Level 11  
    Witam, może odgrzewam stary temat ale nie mogę się nigdzie doszukać o problemie z hamulcami w sprinterze. Wymieniałem klocki, płyn, regeneracja zacisków, wymiana tarcz, wymiana pompy hamulcowej i nie mam hamulca na przednie koła. Tylne koła hamują z piskiem, a przednie się obracają można cisnąć do dechy a one nie stają w miejscu. Proszę o pomoc bo nie potrafię tego ogarnąć. Sprinter 903 2002r 2,2 CDI.
  • #2
    forest1600
    Level 17  
    Odpowietrzenie hamulców?
    Odtłuszczenie tarcz z przodu?
  • #3
    gum3
    Level 11  
    Witam-tarcze odtłuszczone myte benzyną ekstrakcyjną,odpowietrzony na 100 %.Objaw jest taki Ze jak hamuje samochodem to tył hamuje z piskiem a przód czuć ze hamuje ale nie z piskiem tylko się toczy.Myślałem że pompa ABS siada więc ominołem pompę i zrobiłem na trójnikach i objaw jest ten sam.
  • #4
    brofran
    Level 39  
    gum3 wrote:
    Myślałem że pompa ABS

    Skoro w aucie jest ABS to przednie hamulce dzialają prawidłowo - nie blokują kół . Natomiast te z " piskiem " hamują źle.
  • #5
    gum3
    Level 11  
    Tak ale ja ominąłem pompę abs i zrobiłem na trójnikach bo myślałem że coś z pompą się dzieje i jest tak samo-przód się ślizga a tył hamuje z piskiem.
  • #6
    brofran
    Level 39  
    Podłącz jakiś manometr do wężyka hamulcowego przy kołach i zmierz ciśnienie .
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Przednia oś zawsze hamuje mocniej niż tył, a z tyłu jest korektor siły hamowania. W większości sprinterow jakie spotkałem korektor nie działa. Jeśli jest zablokowany w pozycji maksymalnego obciążenia to tak się auto będzie zachowywać, tył będzie hamowal mocniej.
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A może najpierw rolki, sprawdzenie jakie siły hamowania występują na przednich kołach? To stało się nagle, czy po naprawie? Abs odpowietrzany z poziomu testera? pedał nie wpada w podłogę przy dłuższym naciśnięciu?
  • #9
    gum3
    Level 11  
    Już pisałem że na rolkach wyszedł po 3,5 na każde koło nie wiem tylko w czym oni to mierzą.Pompa ABS OMINIĘTA jest zrobiony na trójnikach jak w starym typie.Stało się tak tydzień po wymianie klocków.
  • #10
    Staszek49
    Level 35  
    Do kolegi "Szymon" - jeśli w aucie jest ABS, to nie ma korektorów siły hamowania.

    Z uwagi na wymianę podzespołów w układzie hamowania, układ niewątpliwie został zapowietrzony i należy poprawnie go odpowietrzyć. Różne są "szkoły" dot. odpowietrzania hamulców z ABS-em, więc należy wybrać właściwą. Dużo informacji na ten temat na forach.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pompa hamulcowa do wymiany. I podłącz ponownie ABS. Dobrze Kolega powiedział:
    Staszek49 wrote:
    jeśli w aucie jest ABS, to nie ma korektorów siły hamowania.
  • #12
    gum3
    Level 11  
    Pompa hamulcowa jest nowa ma tydzień czasu.Nie ma możliwości aby układ hamulcowy był zapowietrzony,poza tym pedał hamulca nie wpada po naciśnięciu ani nie rośnie,serwo jest szczelne i sprawne i vacum pompa też jest dobra.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak pompa była pompowana na sucho, to już nowa nie jest ;(
    Jest jeszcze możliwość, że klocki są do wymiany bo albo kiepski zamiennik, albo podróbki. Przez tydzień załapały kilka razy temperaturę i teraz są do wymiany, zmieniła się struktura, co za tym idzie i zmalała siła tarczy. Stały się po prostu śliskie.
  • #14
    gum3
    Level 11  
    Nie pompowałem pompy na sucho wcześniej była zalana nowym DOTem4 i klocki TRW oraz tarcze to taka średnia półka,poza tym nie raz wymieniałem na TRW i nigdy nie było problemu z hamulcami.Co do zacisków to mają nowe gumowe prowadnice ze śrubami,nowe tłoczki i uszczelnienia gumowe,nie zacierają się w jarzmach ani nie blokują.
  • #15
    T5
    Admin of Cars group
    Zostały wężyki hamulcowe do wymiany.
    gum3 wrote:
    Pompa ABS OMINIĘTA jest zrobiony na trójnikach jak w starym typie

    Mam nadzieję, że tylko na próbę. Błędu nie popełniono przy podłączaniu?
  • #16
    gum3
    Level 11  
    Wężyki nie puchną ani nie są rozwarstwione też na to wpadłem i sprawdziłem.Ja myślę że może jest taka możliwość aby się gotował płyn?Jakiś trefny?Ale z drugiej strony patrząc to przy odpowietrzaniu leciał czysty przeźroczysty bez pęcherzy powietrza.
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    gum3 wrote:
    .Ja myślę że może jest taka możliwość aby się gotował płyn?
    A hamulce na zimno działają? Aby zagotował się płyn, to tarcze muszą być prawie czerwone, a nic nie piszesz, by hamulce(lub koła) się grzały. Taki efekt miałem jak tłoczek się nie cofał, tarcza dosłownie świeciła w nocy, oczywiście prawie brak hamowania. Na zimno, pierwsze hamowanie jednak zawsze było skuteczne na 100%. Moim zdaniem trafiłeś na fatalne klocki lub tarcze. By sprawdzić wszystko na pewno, manometr w układ i sprawdzić ciśnienie.
  • #18
    gum3
    Level 11  
    No na zimno ani jak pojeżdże to bez różnicy hamulce słabe.Spróbuję wymienić jeszcze tarcze w sklepie-złożę reklamację.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A mam pytanie czy dało by coś gdyby wymienić klocki na nowe a tarcze przetoczyć na tokarce chodzi mi o to aby je tylko stoczyć aby były matowe to gdzieś w granicach 0.05 mm?bo jeżeli są szkliste tak jak mówicie to rzeczywiście będą się ślizgać a nie hamować.