Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Doblo II (2010) - Mam centralny zamek, ale nie z pilota, co zrobić?

rmn1 12 Aug 2016 20:27 9627 14
  • #1
    rmn1
    Level 9  
    Witam, poprzedni wątek pozostał bez odpowiedzi więc z radiem poczekam. Teraz kolej na centralny zamek. Mam w aucie centralny, ale działa przy otwieraniu auta kluczykiem. Tu i na innych stronach znalazłem wątki, ludzie próbowali coś montować, ale jak komuś się udało to była to już niezła akrobatyka. Z tych wątków zrozumiałem, że najlepiej kupić centralnkę obsługującą CAN. Na allegro widzę takie centralki z alarmem, od 200zł + pilot 38zł. Mi alarmu nie trzeba, za dużo tam składowych systemu, wolałbym coś tańszego ale bez alarmu. Jest coś co podepnę do 2 kabelków i będzie działać?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie będzie. Trzeba przynajmniej 4 przewodów i wiedzy plus umiejętności montażu.
  • #3
    rmn1
    Level 9  
    Ok, z instrukcją pewnie bym sobie z tym poradził, a możesz zaproponować jakiś konkretny zestaw? Takie zestawy obsługujące CAN są uniwersalne? Tzn. jak w opisie pisze AUDI to będzie działać z Fiatem czy nie będzie? 2010 rok i ktoś produkuje samochody bez CZ z pilota... hehe, nawet przed kupnem o tym nie pomyślałem :)
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Troszke mylisz to auto steruja alarmem nie alarm zamkiem na can. Potrzebujesz sterownika z pilotami i go wpinasz
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Interesuje Cię tylko sterowanie zamkiem, czyli przekaźnik + rezystor 1kOhm wpięty w przewód fioletowo-czerwony:

    Fiat Doblo II (2010) - Mam centralny zamek, ale nie z pilota, co zrobić?
  • #7
    BoroPiotr
    Level 14  
    Ja sterowałem samym rezystorem bez przekaznika
  • #8
    rmn1
    Level 9  
    Dostałem od jednego sprzedawcy taki schemat do jego centralki:
    Fiat Doblo II (2010) - Mam centralny zamek, ale nie z pilota, co zrobić?

    Będzie w moim śmigać ładnie? Wydaje się banalnie proste do podłączenia.

    Chodziło mi o ten schemat:
    Fiat Doblo II (2010) - Mam centralny zamek, ale nie z pilota, co zrobić?

    Widzę, że to w sumie ten sam schat który daliście wyżej, tylko uproszczony do samego centralnego zamka...
  • #12
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Biało/fioletowy - pin 54
    Biało/czerwony - pin 53
    w 60-pinowym czarnym złączu u dołu (z przodu) "body computera".
    Biało/zielony - pin 56
    Biało/fioletowy - pin 40
    w 60-pinowym fioletowym złączu u dołu (strona prawa) "body computera".
  • #13
    dk1
    Level 12  
    Witam

    Podzieli się ktoś pinoutem do podłączenia alarmu do tego takiego Doblo. Krańcówki pasują (z postu wyżej), potrzebował bym jeszcze kierunki i sterowanie drzwiami i tyłem.

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Bo w autodacie schematów zabardzo nie ma
  • #14
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    dk1 wrote:
    potrzebował bym jeszcze kierunki


    Zielony - pin13
    Pomarańczowo/czarny - pin3
    Pomarańczowo/niebieski - pin 2
    Czerwono/zielony - pin12
    w czarnym 40-pinowym złączu "skrzynki bezpieczników"
    Biało/czarny - pin39
    Pomarańczowo/biały - pin38
    w niebieskim 40-pinowym złączu "skrzynki bezpieczników"
    Wszystkie przewody odseparować diodami.
    dk1 wrote:
    sterowanie drzwiami i tyłem

    Sterowanie impulsami masy:
    Zamykanie - Biało/brązowy - pin34
    Otwieranie - Błękitno/niebieski - pin24
    w czarnym 40-pinowym złączu "skrzynki bezpieczników"
  • #15
    dk1
    Level 12  
    Dzięki za odpowiedź i pomoc ! Niestety musiałem w sobotę szybko zrobić to auto i oddać.

    U mnie było trochę inaczej:

    Krańcówki:
    czarna kostka
    54, 53
    fioletowa
    56, 41 (u ciebie 40)

    kierunki (L i P)
    czarna kostka
    8, 10

    sygnał z pilota
    (tu w zależności od alarmu, ja podpiąłem się pod kable idące do silniczka zamka i migacz)

    kabina
    biało-czarny - zamykanie (+12V)
    zielono-pomarańczowy otwieranie (+12V)
    (w słupku przy nogach duża kostka)

    paka
    zielono-pomarańczowy otwieranie (+12V)
    (w progu w drzwiach kierowcy)
    zamykanie wspólny

    otwieranie paki i kabiny odseparowałem diodą