Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 9N3 - Jak zrobić logi dynamiczne?

MM2X 13 Sie 2016 13:52 2241 37
  • #1 13 Sie 2016 13:52
    MM2X
    Poziom 26  

    Polo 9N3, 1,2 ; 60 KM, 2008 r. Jak się robi logi dynamiczne i czy w niżej opisanym przypadku coś wykażą?.

    Od pewnego czasu wyłącza się podczas jazdy wspomaganie (kontrolka), wystarczy silnik wyłączyć i ponownie włączyć i jest ok. VCDS statycznie nie pokazuje żadnych błędów.
    Wczoraj wyłączyło się wspomaganie (+kontrolka) dodatkowo ABS(+ kontrolka) i migająca kontrolka ręcznego ale najgorsze, że silnik zgasł :( . - 2 razy!.

    Ponowne załączenie silnika i wszystko śmiga normalnie, aż do następnego razu. Na początku padło podejrzenie, że pompa wspomagania nawaliła ale fachman od pomp stwierdził, że w tym przypadku ( pompa TRW) jak się zepsuje to na amen i ponowne załączenie silnika nic nie daje.

    Elektryk podejrzewa, że podczas jazdy następuje silne przeciążenie układu elektrycznego ( tylko skąd? ) i wtedy siada zasilanie pompy wspomagania i pompy ABS, nie wie natomiast co oznacza migająca kontrolka z ręcznego, bo normalnie ubytki płynu hamulcowego. Akumulator nowy 5 m-cy i kreci normalnie za każdym razem, ładowanie też dobre 14,5V .

    Wykonuję VCDS-em logi statyczne i do tej pory dobrze diagnozowałem wszystkie usterki, nie robiłem nigdy dynamicznych. Czy zrobienie dynamicznych podczas jazdy wykaże, że dany element obciąża nad miarę układ elektryczny?

    Wczoraj VCDS pokazał jn. ale po skasowaniu zniknęło i nie ma:
    Address 03: ABS Brakes Labels: None
    Part No SW: 6Q0 907 379 AF HW: 6Q0 907 379 AF
    Component: ABS 8.0 front H05 0002
    Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
    Coding: 0002082
    Shop #: WSC 00788 785 00200
    VCID: 810D0137A3C9

    2 Faults Found:
    01201 - ABS Valves Supply Voltage
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 4
    Reset counter: 66
    Mileage: 196605 km
    Time Indication: 0

    00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 64
    Mileage: 196605 km
    Time Indication: 0

    Address 09: Cent. Elect. Labels: None
    Part No: 6Q1 937 049 F
    Component: 0009 BN-SG. 2S36
    Coding: 25742
    Shop #: WSC 00788
    VCID: 3E773ACB12B7

    3 Faults Found:
    01309 - Power Steering Control Module (J500)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal too Low - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Address 17: Instruments Labels: None
    Part No: 6Q0 920 804 X
    Component: KOMBIINSTRUMENT AGD V04
    Coding: 01131
    Shop #: WSC 00420
    VCID: 4687522B4A67

    1 Fault Found:
    01309 - Power Steering Control Module (J500)
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 19: CAN Gateway Labels: None
    Part No: 6N0 909 901
    Component: 01K1 GATEWAY CAN 2S36
    Coding: 00014
    Shop #: WSC 00788
    VCID: F0EB54F39863

    1 Fault Found:
    01309 - Power Steering Control Module (J500)
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Address 44: Steering Assist Labels: None
    Part No: 6R0 423 156
    Component: LenkhilfeTRW V272
    Coding: 10140
    Shop #: WSC 00788
    VCID: EDD54D878F51

    2 Faults Found:
    00566 - Steering Assistance Operation
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    01288 - Terminal 30; Steering Assist
    07-10 - Signal too Low - Intermittent


    Z góry dziękuje za pomoc.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 13 Sie 2016 17:58
    T5
    Moderator Samochody

    Do czego te logi potrzebne?
    Wiązka na podłużnicy zgniła, trzeba naprawić.

    0
  • #3 13 Sie 2016 22:36
    MM2X
    Poziom 26  

    T5 napisał:
    Wiązka na podłużnicy zgniła, trzeba naprawić.

    W ubiegłą sobotę rozprułem tę wiązkę, faktycznie izolacja była jakby z PRL-u ( materiałowa) mokra, natomiast ani jeden przewód nie był zgnity, każdy osobno przemyłem denaturatem i z powrotem zaizolowałem taśmą.
    Wiem, że to przypadłość polówek i od tego praktycznie zacząłem.

    Całą sobotę spędziłem w garażu i dalej nic, jedyne co może budzić niepewność to napięcie ładowania 13,6 zamiast wzorcowego 14,2 V. Wcześniej było 14,5V ...

    0
  • #5 13 Sie 2016 22:40
    MM2X
    Poziom 26  

    T5 napisał:
    Metoda "szarpajewa" jest najlepsza.

    Hmmm, nie bardzo kumam ;)
    Jutro odłączę pompę wspomagania i spróbuję pojeździc trochę, od czegoś muszę zacząć

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Sie 2016 22:41
    T5
    Moderator Samochody

    Szarpiemy kabelki. Porządnie. Izolacja jest cała, a w środku nie ma miedzi.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #7 13 Sie 2016 22:46
    MM2X
    Poziom 26  

    T5 napisał:
    Szarpiemy kabelki. Porządnie. Izolacja jest cała, a w środku nie ma miedzi.

    No ale praktycznie to nie jest wykonalne. Pracowałem kiedyś w ZURT-cie, mieliśmy taki sposób na przerwane obwody, że wbijaliśmy igły w przewody i tak sprawdzaliśmy przejścia, może tak?
    Szarpiąc, nie mamy pewności do końca co się dzieje w środku chyba, że się mylę ;) , bo ciągniemy za izolację a nie przewód.

    Doczytałem w necie, że na podłużnicy najczęściej dochodziło do zwarć przewodów jak zgniła izolacja, ja u siebie każdy z osobna sprawdziłem i jeszcze jedno, jeżeli byłby jakiś przewód jednak przerwany (miedź), czy wtedy usterka nie byłaby sygnalizowana od razu jak załączam silnik a nie po 30-4- min. jazdy jak u mnie?.

    0
  • Pomocny post
    #8 14 Sie 2016 09:39
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Co do wbijania szpilek, to tak niszczy się przewody. Naruszasz izolację,dostaje się wilgoć i miedź koroduje,pęka. Wiem po sobie źe często problemy z niskim napięciem ,powodują inne usterki. Sprawdź kiedy wyskakuje ta awaria, przy skręcie,hamowaniu itp.

    0
  • Pomocny post
    #9 14 Sie 2016 10:06
    robokop
    Moderator Samochody

    Problemy z zasilaniem/komunikacją - zgniła wiązka/połączenia przewodów w kostkach. Innej metody nie ma, jak prucie instalacji i badanie ciągłości przewodów na ich końcach - przy pomocy sporej żarówki. To że nic nie widać, to nie znaczy że jest dobrze.

    0
  • #10 14 Sie 2016 10:18
    MM2X
    Poziom 26  

    piotrek22101 napisał:
    Co do wbijania szpilek, to tak niszczy się przewody. Naruszasz izolację,dostaje się wilgoć i miedź koroduje,pęka.

    No faktycznie, ja to robiłem w sprzęcie RTV , więc i wilgoci za wiele nie było, - dzięki nie pomyślałem o tym. Awaria wyskakuje podczas zwykłej jazdy ( nie hamowania, nie skrętu itd.), Polo jest córki ale doświadczyłem kilka razy tego sam. Nagle zaświeca się kontrolka wspomagania, za chwile ABS-u i miga ręczny. Przy próbie skrętu bez wspomagania na skrzyżowaniu pod kątem 90 st. Polo gaśnie ( nie zawsze). Jak się wyłączy kluczyk w poz. zero to wskaźniki ( obroty, prędkość) kilka razy stukają tak jak przy słabym akumulatorze. Wystarczy ponownie zapalić silnik i jest wszystko ok.

    Przed chwilą odłączyłem pompę ze wspomagania i napięcie ładowanie podniosło się do 14, 03 . Przejechałem kilka kilometrów bez wspomagania i na razie nic. Nie wiem czy mogę go tak przećwiczyć na dłuższym odcinku z odłączoną pompą?.

    Robokop, czy masz na myśli tę wiązkę na podłużnicy czy całą instalację?. Ciężko będzie :( , na podłużnicy w plastikowej obudowie jest kilkadziesiąt przewodów, dostać się do nich ponownie nie problem ale jak znaleźć , gdzie się dany przewód kończy?. Żarówka, ile 50-70W?.

    Wiązka na podłużnicy, gdyby zgniła instalacja to by nie było w ogóle komunikacji z pompą wspomagania, bo tamtędy idzie do pompy tylko linia transmisjii danych can. Z logów jw. wynika, że u mnie raczej będzie problem z napięciem zasilania tym "bardziej" prądowym, na mój chłopski rozum wychodzi, że któryś element obciąża za bardzo akumulator po przejechaniu kilku-kilkunastu km i wtedy VAG zapisuje te spadki na zasilaniu.

    0
  • Pomocny post
    #11 14 Sie 2016 10:36
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Żarówka 21wat wystarczy,powinna jasno świecić. Z tego co wiem to można jeździć bez wspomagania,może nie długo ale można. Ruszaj wiązkami od tych urządzeń co błędy wyskakują.

    0
  • #12 14 Sie 2016 21:04
    MM2X
    Poziom 26  

    Przed chwilą skończyłem / robocza niedziela ;) /. Obciążyłem obwody zasilania pompy wspomagania i ABS żarówką 21 W na pok. 10 min. i świeciła tak samo jak z akumulatora, pokusiło mnie i na parę minut podłączyłem H4 i też nie było różnicy.
    Rozciąłem jeszcze raz wiązkę na podłużnicy , każdy przewód metodą "szarpajewa" - T5 :) i nic nie wskórałem, te przewody wyglądają jakby wyszły z fabryki. Zmierzyłem napięcia na wtyku CAN pompy i są takie jak niżej opisują, tj. 12+ po kluczyku i na obu żyłach magistrali ok. 2,5 V.

    http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awarii_porady.php

    Odłączyłem przy pompie wtyk czujnika skrętu i przejechałem ok. 10 km po mieście i na razie nie występuje usterka. Oczywiście lampka wspomagania teraz się świeci, - tryb awaryjny jest wspomaganie w granicach 90%.
    Zmierzyłem czujnik skrętu na wtyku przy pompie i na dwóch skrajnych pinach ( patrząc od strony koła ) jest oporność 350K, chyba dużo, nie wiem niestety jaki to czujnik.

    Przy chłodnicy w okolicach pompy natrafiłem na przewód jak na fotce, - od czego on jest? VW Polo 9N3 - Jak zrobić logi dynamiczne?

    0
  • Pomocny post
    #13 14 Sie 2016 21:07
    piotrek22101
    Poziom 39  

    To co na fotce ,to czujnik temperatury zewnętrznej.

    0
  • #14 14 Sie 2016 21:11
    MM2X
    Poziom 26  

    piotrek22101 napisał:
    To co na fotce ,to czujnik temperatury zewnętrznej.

    I on tak ma wisieć w powietrzu?, - Polo 9N3 nie ma wskaźnika temperatury na wyświetlaczu chyba, że coś jest skopane ;( .

    0
  • #15 14 Sie 2016 21:15
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Zazwyczaj wpina się go w zderzak ,lub jakiś wspornik. Jak jest klimatyzacja to do niej jest używany,jak go wypniesz to zobaczysz co i gdzie zniknie.

    0
  • #16 14 Sie 2016 21:18
    MM2X
    Poziom 26  

    piotrek22101 napisał:
    Jak jest klimatyzacja to do niej jest używany,jak go wypniesz to zobaczysz co i gdzie zniknie.

    Jest, zatem nie do wskaźnika temp. zewnętrznej jak np w golfie ;) .
    Gdzie mogę znaleźć charakterystykę/parametry czujnika skrętu? , bo jeżeli jest to wyłącznik np. krańcowy to skąd taka oporność?

    0
  • #17 14 Sie 2016 21:24
    piotrek22101
    Poziom 39  

    W klimatroniku wyświetla ,w innych wersjach tylko do pomiaru wewnętrznego. Co do tego czujnika skrętu, to nie wiem niestety.

    0
  • #18 18 Sie 2016 15:39
    MM2X
    Poziom 26  

    Walczę dalej i nie mam pomysłu. Jeden dzień jeździłem bez czujnika skrętu ( wspomaganie w stanie awaryjnym), byłem już pewny , że mam przyczynę i przy podjeżdżaniu pod blok znowu to samo, wydaje mi się, że Polo ma wtedy nagle wysokie obciążenie prądowe, - przygasają światła, skaczą zegary, świeci ręczny, ABS.

    Rozmawiałem dzisiaj z warsztatem naprawy pomp i twierdzą, że w Polo 9N3 z 2007r. nie występował już problem zgniłej wiązki przewodów tylko we wcześniejszych modelach - rozpruwałem 3-ci raz :( .

    0
  • #19 18 Sie 2016 16:03
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Czasami jest tak zwana wersja przejściowa ,wiązka starego,reszta nowego. Posprawdzał bym główne przewody prądowe plusy,minusy. Skoro przygasają światła to w tym wina.

    0
  • #20 18 Sie 2016 16:15
    MM2X
    Poziom 26  

    piotrek22101 napisał:
    Posprawdzał bym główne przewody prądowe plusy,minusy. Skoro przygasają światła to w tym wina.

    Nie ma już chyba przewodu, wtyku itd. którego bym nie sprawdzał, wszystkie masy podokręcane, czyszczone styki itd. Dzisiaj odłączę pompę ABS i pojeżdżę trochę. Na innym forum czytałem, że sterownik pompy ABS, który jest w pompie potrafi tak się uszkodzić, że nadmiernie obciąża prądowo.

    piotrek22101 napisał:
    Czasami jest tak zwana wersja przejściowa ,wiązka starego,reszta nowego

    Facet twierdził, ze tak było w "rynienkach wodnych" ale nie wiem co miał na myśli, ja mam przewody na wierzchu podłużnicy w plastikowym korytku, ale są jak nowe, nie spuchnięte, nie zrywają się podczas szarpania, naciągania - ręce opadają ;) .

    0
  • #21 18 Sie 2016 17:18
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Może chodzi o wiązki na podszybiu,tam często jest woda. Liście zapychają odpływy.

    0
  • Pomocny post
    #22 18 Sie 2016 17:27
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    piotrek22101 napisał:
    Może chodzi o wiąz ki na podszybiu,tam często jest woda. Liście zapychają odpływy.


    Tam nie ma instalacji związanej ze wspomaganiem.
    Natomiast warto zajrzeć do bezpieczników "blaszkowych"nad akumulatorem. Porozkręcać, przeczyścić i zmontować.

    1
  • #23 18 Sie 2016 21:28
    MM2X
    Poziom 26  

    piotrek22101 napisał:
    Może chodzi o wiązki na podszybiu,tam często jest woda.

    Ale z podłużnicy na podszybie wiązka "idzie pod górkę" i tam woda nie utrzyma się.
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Tam nie ma instalacji związanej ze wspomaganiem.

    Ale chyba idzie linia CAN od pompy?, tylko tutaj nie może być mowy o tak dużym obciążeniu prądowym.
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Natomiast warto zajrzeć do bezpieczników "blaszkowych"nad akumulatorem. Porozkręcać, przeczyścić i zmontować.

    Przed 1-szym rozpruciem wiązki własnie to zrobiłem, taka sugestie znalazłem na forum Polo.

    Przed chwilą wróciłem z garażu, odłączyłem ABS przejechałem 3-razy miasto dookoła i nie ma na razie usterki ale zapewne za krótko, jutro przegonie go bardziej. Ponad 20-ścia lat siedziałem w fordach i szczerze powiem takiej zagwozdki nie miałem nigdy ;) .

    0
  • #24 19 Sie 2016 10:29
    MM2X
    Poziom 26  

    No nic uciecha trwała krótko, rano po przejechaniu 100m od domu usterka pojawiła się, uciekło wspomaganie, zegary-liczniki podskakują, świeci się ręczny, ewidentne obciążenie prądowe- tylko skąd?. Z odbiorników dużego prądu pozostaje tylko rozrusznik, który akurat w momencie wystąpienia usterki nie jest podłączony, alternator- cały czas dobrze ładuje.
    Dziwne jest to, że bezpieczniki te 10-30A, które są przy akumulatorze nie przepalają się, skoro zabezpieczają obwody wysokoprądowe.
    Masakra :(

    0
  • #25 19 Sie 2016 10:55
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jak masz możliwość, to podłączeń miernik i z nim pojeździe. W momencie spadku będzie widać ile i czy spada.

    0
  • Pomocny post
    #26 19 Sie 2016 10:57
    robokop
    Moderator Samochody

    Masakrą to są wnioski wyciągane z usterki i sposób jej poszukiwania. Masa księciuniu całej elektroniki kokpitu i peryferiów - gdzieś kabel ugnił i dochodzi do przerw w dostawie prądu, nie do zwarcia - dlatego bezpieczniki się nie przepalają. Ale skoro wiesz lepiej, to powodzenia.

    0
  • Pomocny post
    #27 19 Sie 2016 11:22
    carrot
    Moderator Samochody

    Ja podejrzewam, że znika ładowanie, zapiął bym miernik, choćby do zapalniczki i pojeździł obserwując wskazania

    0
  • #28 19 Sie 2016 12:00
    robokop
    Moderator Samochody

    Niekoniecznie - podskakujące zegary to oznaka raczej że restartują - czyli zaniki napięcia. Zgniły kabel, kabeloczko itp.

    0
  • #29 19 Sie 2016 15:10
    MM2X
    Poziom 26  

    piotrek22101 napisał:
    Jak masz możliwość, to podłączeń miernik i z nim pojeździe. W momencie spadku będzie widać ile i czy spada.

    Tak zrobię jutro, przy kręceniu rozrusznikiem spada do 9V z kawałkiem ale jeszcze, ani raz rozrusznik nie odmówił posłuszeństwa, dzisiaj od rana jeźdże i nie wyskakuje :( , za wyjatkiem 1-go wyjazdu spod domu, ładowanie 13,9V.


    robokop napisał:
    Masakrą to są wnioski wyciągane z usterki i sposób jej poszukiwania

    Nie twierdzę, że nie masz racji, gdybym był jednak tego świadomy nie zawracałbym Wam głowy.
    Słuchaj, przy Twojej ilości ilości wpisów mógłbym torbę Ci nosić, to chyba nie ulega żadnej wątpliowości

    robokop napisał:
    Masa księciuniu całej elektroniki kokpitu i peryferiów - gdzieś kabel ugnił i dochodzi do przerw w dostawie prądu, nie do zwarcia - dlatego bezpieczniki się nie przepalają. Ale skoro wiesz lepiej, to powodzenia.

    Gdzie tam wiem lepiej, po prostu szukam ... może trochę po omacku ale szukam. Nie ma przewodu masowego którego bym nie odkręcał, chyba że w kokpicie ale tam nie ma prądowych . Jeżeli kabel by ugnił ( mówimy o prądowych ) to zapewne byłby problem z kręcenieniem przy starcie. Zwróć uwage, że to uszkodzenie występuje podczas jazdy, wtedy gdy odłączyłem pompę ABS i wspomagania, nie ma już innych odbiorników prądożerczych podczas jazdy a tutaj nagle siada zasilanie, wyłączysz stacyjkę i ponownie zapalasz i jest ok., - do czasu :(

    carrot napisał:
    Ja podejrzewam, że znika ładowanie, zapiął bym miernik, choćby do zapalniczki i pojeździł obserwując wskazania

    Podobnie jak Piotrek sugerujesz , zamienię się z córką samochodem i muszę nim pojeździć parę dni z podpiętymi przyrządem. Jak wystąpiła 3-ci raz usterka całą noc ładowałem akumulator najmniejszym prądem wtedy po przejechaniu ok. 1km siadło.

    robokop napisał:
    Niekoniecznie - podskakujące zegary to oznaka raczej że restartują - czyli zaniki napięcia.

    Obciążyłem większość wtyków żarówką 20 W a potem 45 i liczyłem, ze tutaj wyszedłby zgnitek.

    Na forum Seata kolega mi znalazł, że był podobny przypadek i przyczyną było zwieranie elektromagnesu rozrusznika do masy ale podczas jazdy właśnie, - czy to możliwe?. Alternator i rozrusznik to właściwie pominąłem, bo jeden normalnie kręci a drugi ładuje, - może tutaj popełniłem błąd?.

    0
  • #30 19 Sie 2016 15:50
    piotrek22101
    Poziom 39  

    13.9 to trochę mało według mnie. Prądowe w kabinie są,zasilają bezpieczniki.

    0