Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 - Alternator nie ładuje

Rick69 13 Sie 2016 18:55 1752 20
  • #1 13 Sie 2016 18:55
    Rick69
    Poziom 5  

    Witam,
    Proszę o wsparcie związane z alternatorem.
    Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora - sprawdziłem napięcie na wyłączonym silniku 12,40 - następnie na uruchomionym bez zmian 12,40.
    Skutkiem czego wywoskowałem że winowajcą jest alternator. Paska i napinacza nie brałem pod uwagę ponieważ klimatyzacja działa,pasek jest w dobrym stanie i nic nie piszczy.
    Słyszałem że winowajcą może być regulator napięcia - u mnie wygląda to tak
    Audi A3 - Alternator nie ładuje Audi A3 - Alternator nie ładuje Audi A3 - Alternator nie ładuje


    Model 120A 14V VL2 VW AG 038 903 023 S Valeo

    Co powinienem wymienić?

    0 20
  • Pomocny post
    #2 13 Sie 2016 19:16
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Według mnie ,regulator padł,ta część co odkręciłeś,ze szczotkami.

    0
  • Pomocny post
    #3 13 Sie 2016 19:23
    kkknc
    Poziom 42  
  • Pomocny post
    #4 13 Sie 2016 20:00
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Bieżnie i szczotki do wymiany, później sprawdzić na stole i będziesz pewny.

    0
  • Pomocny post
    #5 13 Sie 2016 20:48
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie

    0
  • #6 13 Sie 2016 21:09
    Rick69
    Poziom 5  

    W takim razie ile może mnie wynieść regeneracja - Śląsk - zna ktoś kogoś?

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Sie 2016 21:10
    kkknc
    Poziom 42  
  • #8 13 Sie 2016 21:32
    Rick69
    Poziom 5  

    Kwestia tego że musiały ktoś to zweryfikować - nie znam się za dobrze na alternatorach :(

    0
  • #9 13 Sie 2016 21:37
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Ze zdjęcia,bez pomiarów nie da się stwierdzić co uszkodzone. Trzeba znaleźć warsztat i tam to dopiero sprawdzą i wycenią.

    0
  • #10 13 Sie 2016 21:43
    Rick69
    Poziom 5  

    Czy ktoś zna jakiś godny polecenia na Śląsku?
    Katowice i okolice?

    0
  • Pomocny post
    #11 13 Sie 2016 21:43
    Hart3
    Poziom 24  

    Nie sądzę żeby bieżnie były powodem problemu z ładowaniem chociaż dolny pierścień ciemny świadczy o braku komutacji albo zacięta szczotka lub uszkodzone uzwojenie wirnika.

    0
  • Pomocny post
    #12 13 Sie 2016 22:16
    kadmen
    Poziom 15  

    Witam ! Regeneracja alternatorów, rozruszników i innych silników elektrycznych znajdziesz kolego w Sosnowcu ul.Braci Mieroszewskich Link Praktycznie regenerację robią od ręki

    0
  • Pomocny post
    #13 13 Sie 2016 22:23
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Wirnik padł, standard w tym typie.

    0
  • Pomocny post
    #15 13 Sie 2016 22:29
    robokop
    Moderator Samochody

    Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.

    2
  • Pomocny post
    #16 13 Sie 2016 22:35
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Robek, pierścienie są, a że jeden czorny to normalka jak szczotka się po nim smyrla bez przekazywania prądu. Drugi ( górny) trochę podebrany, ale może chodzić.
    Po przeoraniu pierścieni nie widać aby to miało dużo przejechane.

    1
  • #17 13 Sie 2016 22:38
    Rick69
    Poziom 5  

    robokop - jaki koszt?

    0
  • #18 13 Sie 2016 22:38
    robokop
    Moderator Samochody

    No gdzie, górny się już kończy, powiększ zdjęcie - zaraz się plastik zacznie. Tak samo zobacz szczotki - tej głębszej chyba nie ma, to co widać to cień - bo powinna być krótsza niż ta pierwsza.
    Koszt? Łożyska plus ślizgi plus szczotki plus robocizna - od 150 wzwyż.

    1
  • #19 13 Sie 2016 22:45
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Pierścień do 50 zł za oryginał, zwykle 20, 25 zł, szczotki parę, paręnaście zł, robota to zależy gdzie. Sprawdź tą oporność wirnika, gdybyś się miał sam za to zabrać, żeby nie było potem, że wymienione i nie ładuje.

    0
  • #20 13 Sie 2016 22:48
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    robokop napisał:
    No gdzie, górny się już kończy, powiększ zdjęcie - zaraz się plastik zacznie. .

    Eeee tam, jeszcze drugie tyle pochodzi.
    Szczotkę widzę górną, tak na oko jeszcze 3-4 mm do końca jej brakuje. Nie tu problem.
    Problem to taki że to słynne Valeo z obrywającycm się koszykiem uzwojenia wirnika. Tu bym szukał przyczyny.

    0
  • #21 13 Sie 2016 22:48
    robokop
    Moderator Samochody

    Jest przejście między pierścieniami ? Sprawdź np. prostownikiem i żarówką? Jeden pierścień czarny - tarcie szczotki bez prądu. Drugi wyrżnięty, ale błyszczący - czyli nic bez prądu o niego nie tarło...

    0