Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '

bolobol 14 Aug 2016 00:17 2610 13
IGE-XAO
  • #1
    bolobol
    Level 11  
    Witam

    Na wstępie przepraszam, jeśli post zamieściłem w niewłaściwym dziale. Zawsze mam problemy z "topografią" na tak rozbudowanych stronach, ale... do rzeczy:
    moje auto, to Honda City z 2009 roku Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City ', zbudowana na płycie podłogowej Hondy Jazz.
    Niestety, mimo dość "młodej" konstrukcji, (chociaż biorąc pod uwagę Hondę Jazz - to już nie tak młodej) auto pozbawione jest płynnej regulacji pracy wycieraczek. Przełącznik wycieraczek ma 4 aktywne pozycje:
    1 - do góry - jeden szybki pełny ruch wycieraczki
    2 - w dół - cykliczny ruch wycieraczek co ok 2 - 3 sekundy
    3 - w dół - ruch ciągły o małej stałej częstotliwości (pośredni, pomiędzy 2 a 4 "biegiem")
    4 - w dół - bardzo szybki (najszybszy) ruch ciągły o dużej częstotliwości.
    Oczywiście pociągnięcie dźwigni do siebie, uruchamia spryskiwacz i 3 (chyba) czasowe cykle wycierania płynu z szyby.
    W normalnych warunkach, to co jest, jest wystarczające, ale zdarzają się sytuacje, w których wyżej opisane "ustawienia fabryczne" wycieraczek nie wystarczają.
    Jako, że jak wielu z nas, swoją przygodę z motoryzacją zaczynałem od "maluszka", pomyślałem, że może by spróbować zamontować do mojej Hondy,
    wyłącznik z Fiata 126 taki, jaki montowałem w swoim maluszku,
    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '
    którym mogłem płynnie regulować częstotliwość pracy wycieraczek.
    Z tego co pamiętam, to wygląd wyłącznika/regulatora nie różnił się od tych zalinkowanych, ale wydaje mi się, że na końcu kabla były 2 kostki a nie jedna.

    W związku z powyższym, mam pytanie do fachowców:
    1. Czy w ogóle byłoby możliwe zaadaptowanie tego regulatora do mojego auta, wpinając go w kabel "4 biegu" (o którym myślę, że jest to bezpośrednie połączenie silnika wycieraczek z alternatorem/akumulatorem, z pominięciem wszelkich czasowych "zwalniaczy").
    2. Jeśli to możliwe, to jak to podłączyć? W kostce, na końcu regulatora, są 4 kable?
    3. Jeśli nie - to czy są możliwe jakieś inne, alternatywne rozwiązania?

    Dla ułatwienia, poniżej zamieściłem schemat elektryczny podłączenia wycieraczek - niestety do Hondy Jazz z 2005 - od City nie znalazłem :-(
    (Mnie laikowi, ten schemat mówi niewiele - prawie nic :-( )

    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '
  • IGE-XAO
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Prawa manetka powinna mieć obrotową końcówkę z regulacją czasu pozycji na raz w dół. Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '
  • #3
    milejow
    Level 43  
    andrzej20001 wrote:
    Prawa manetka powinna mieć obrotową końcówkę

    Nie powinna tylko może mieć, zależnie od wyposażenia.
  • #4
    bolobol
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Prawa manetka powinna mieć obrotową końcówkę z regulacją czasu pozycji na raz w dół.

    Teoretycznie tak, ale gdyby moja manetka miała, to z pewnością nie "popełniłbym" postu otwierającego ten wątek :-). Ponadto wg mnie:
    1. Jest to manetka od Hondy Jazz, która "obsługuje" także wycieraczkę szyby tylnej i raczej do mojego modelu zaadaptować się nie da.
    (W obu modelach City V, sprzedawanych w Polsce od końca 2008 do 2011 - płynnej regulacji wycieraczek, zewnętrznego termometru, czy RDS-u w radiu nie ma na wyposażeniu :-( )
    2. Jest to tylko manetka z przełącznikiem a cały mechanizm regulacji czasowej, mieści się najprawdopodobniej gdzieś w komputerze auta.

    W związku z powyższym, sprawa nadal zostaje otwarta...


    Ps.
    Admin - poprawiłem. O to chodziło?
  • IGE-XAO
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ty masz już wycieraczki czasowe :D Tyle że ze stałym interwałem czasowym, ustalonym przez producenta.
    Na schemacie masz element opisany jako: obwód przekaźnika przerywanej pracy, to usuwasz i w jego miejsce montujesz ten od malucha. W ten sposób w pierwszym położeniu manetki, zamiast tego co było, będziesz miał regulację czasową. A najwyższą prędkość wycieraczek zostaw w spokoju.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Steruje bcm. Od kaszlaka nic bym nie podkładał
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Gdzie na schemacie widzisz sterowanie z bcm?
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Mam Jazz 2009 i sygnał z manetki idzie do bcm. Testerem mozna włączyc co sie chce w elementach wykonawczych.
  • #9
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to schemat jest do ...
  • #10
    bolobol
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Steruje bcm.

    BCM - to jak się domyślam to to coś, co określiłem wyżej:
    "2. Jest to tylko manetka z przełącznikiem a cały "mechanizm" regulacji czasowej, mieści się najprawdopodobniej gdzieś w komputerze auta"?
    Quote:
    Od kaszlaka nic bym nie podkładał

    Wdzięczny byłbym za jakąś alternatywną propozycję

    Dodano po 33 [minuty]:

    manta wrote:
    No to schemat jest do ...
    Znalazłem jeszcze coś takiego
    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City ',
    ale obawiam się, że to ten sam schemat tyle, że bardziej rozbudowany :-(
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    manta wrote:
    No to schemat jest do ...

    Do jakiegoś zabytka i nie mający nic wspólnego z tym autem.
  • #13
    bolobol
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    tu jest wszystko
    Dzięki. Znalazłem też wersję z opisem:
    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City ',
    ale...
    jak już wspominałem w pierwszym poście, lepiej mi idzie czytanie (z translatorem) w "języku Królowej", niż elektrycznych/elektronicznych schematów :-(
    Zatem prośba o pomoc w przedmiotowym temacie, nadal aktualna.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sam Kolega stwierdza, że nie ma wiedzy, a chce bawić się w dość zaawansowaną i nie ukrywam drogą elektroniką auta. Nie polecam. A stosowanie regulacji czasu z "Malucha" do tego auta, to bardzo zły pomysł. Zbyt wiele jest do przerobienia, dodatkowo wymagałoby osobnego włącznika. Pomijam też różnice w samym wysterowaniu silniczka. Nie wykluczam, że dokupienie odpowiedniej manetki i konfiguracja to najlepsze rozwiązanie.
    Temat przenoszę do początkujących.