Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '

bolobol 14 Sie 2016 00:17 1590 13
  • #1 14 Sie 2016 00:17
    bolobol
    Poziom 10  

    Witam

    Na wstępie przepraszam, jeśli post zamieściłem w niewłaściwym dziale. Zawsze mam problemy z "topografią" na tak rozbudowanych stronach, ale... do rzeczy:
    moje auto, to Honda City z 2009 roku Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City ', zbudowana na płycie podłogowej Hondy Jazz.
    Niestety, mimo dość "młodej" konstrukcji, (chociaż biorąc pod uwagę Hondę Jazz - to już nie tak młodej) auto pozbawione jest płynnej regulacji pracy wycieraczek. Przełącznik wycieraczek ma 4 aktywne pozycje:
    1 - do góry - jeden szybki pełny ruch wycieraczki
    2 - w dół - cykliczny ruch wycieraczek co ok 2 - 3 sekundy
    3 - w dół - ruch ciągły o małej stałej częstotliwości (pośredni, pomiędzy 2 a 4 "biegiem")
    4 - w dół - bardzo szybki (najszybszy) ruch ciągły o dużej częstotliwości.
    Oczywiście pociągnięcie dźwigni do siebie, uruchamia spryskiwacz i 3 (chyba) czasowe cykle wycierania płynu z szyby.
    W normalnych warunkach, to co jest, jest wystarczające, ale zdarzają się sytuacje, w których wyżej opisane "ustawienia fabryczne" wycieraczek nie wystarczają.
    Jako, że jak wielu z nas, swoją przygodę z motoryzacją zaczynałem od "maluszka", pomyślałem, że może by spróbować zamontować do mojej Hondy,
    wyłącznik z Fiata 126 taki, jaki montowałem w swoim maluszku,
    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '
    którym mogłem płynnie regulować częstotliwość pracy wycieraczek.
    Z tego co pamiętam, to wygląd wyłącznika/regulatora nie różnił się od tych zalinkowanych, ale wydaje mi się, że na końcu kabla były 2 kostki a nie jedna.

    W związku z powyższym, mam pytanie do fachowców:
    1. Czy w ogóle byłoby możliwe zaadaptowanie tego regulatora do mojego auta, wpinając go w kabel "4 biegu" (o którym myślę, że jest to bezpośrednie połączenie silnika wycieraczek z alternatorem/akumulatorem, z pominięciem wszelkich czasowych "zwalniaczy").
    2. Jeśli to możliwe, to jak to podłączyć? W kostce, na końcu regulatora, są 4 kable?
    3. Jeśli nie - to czy są możliwe jakieś inne, alternatywne rozwiązania?

    Dla ułatwienia, poniżej zamieściłem schemat elektryczny podłączenia wycieraczek - niestety do Hondy Jazz z 2005 - od City nie znalazłem :-(
    (Mnie laikowi, ten schemat mówi niewiele - prawie nic :-( )

    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '

    0 13
  • #2 14 Sie 2016 08:02
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Prawa manetka powinna mieć obrotową końcówkę z regulacją czasu pozycji na raz w dół. Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City '

    0
  • #3 14 Sie 2016 09:16
    milejow
    Poziom 42  

    andrzej20001 napisał:
    Prawa manetka powinna mieć obrotową końcówkę

    Nie powinna tylko może mieć, zależnie od wyposażenia.

    0
  • #4 14 Sie 2016 11:43
    bolobol
    Poziom 10  

    andrzej20001 napisał:
    Prawa manetka powinna mieć obrotową końcówkę z regulacją czasu pozycji na raz w dół.

    Teoretycznie tak, ale gdyby moja manetka miała, to z pewnością nie "popełniłbym" postu otwierającego ten wątek :-). Ponadto wg mnie:
    1. Jest to manetka od Hondy Jazz, która "obsługuje" także wycieraczkę szyby tylnej i raczej do mojego modelu zaadaptować się nie da.
    (W obu modelach City V, sprzedawanych w Polsce od końca 2008 do 2011 - płynnej regulacji wycieraczek, zewnętrznego termometru, czy RDS-u w radiu nie ma na wyposażeniu :-( )
    2. Jest to tylko manetka z przełącznikiem a cały mechanizm regulacji czasowej, mieści się najprawdopodobniej gdzieś w komputerze auta.

    W związku z powyższym, sprawa nadal zostaje otwarta...


    Ps.
    Admin - poprawiłem. O to chodziło?

    0
  • #5 14 Sie 2016 13:08
    manta
    Poziom 39  

    Ty masz już wycieraczki czasowe :D Tyle że ze stałym interwałem czasowym, ustalonym przez producenta.
    Na schemacie masz element opisany jako: obwód przekaźnika przerywanej pracy, to usuwasz i w jego miejsce montujesz ten od malucha. W ten sposób w pierwszym położeniu manetki, zamiast tego co było, będziesz miał regulację czasową. A najwyższą prędkość wycieraczek zostaw w spokoju.

    0
  • #6 14 Sie 2016 13:09
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Steruje bcm. Od kaszlaka nic bym nie podkładał

    0
  • #7 14 Sie 2016 13:15
    manta
    Poziom 39  

    Gdzie na schemacie widzisz sterowanie z bcm?

    0
  • #8 14 Sie 2016 13:24
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mam Jazz 2009 i sygnał z manetki idzie do bcm. Testerem mozna włączyc co sie chce w elementach wykonawczych.

    0
  • #9 14 Sie 2016 13:26
    manta
    Poziom 39  

    No to schemat jest do ...

    0
  • #10 14 Sie 2016 14:13
    bolobol
    Poziom 10  

    andrzej20001 napisał:
    Steruje bcm.

    BCM - to jak się domyślam to to coś, co określiłem wyżej:
    "2. Jest to tylko manetka z przełącznikiem a cały "mechanizm" regulacji czasowej, mieści się najprawdopodobniej gdzieś w komputerze auta"?
    Cytat:
    Od kaszlaka nic bym nie podkładał

    Wdzięczny byłbym za jakąś alternatywną propozycję

    Dodano po 33 [minuty]:

    manta napisał:
    No to schemat jest do ...
    Znalazłem jeszcze coś takiego
    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City ',
    ale obawiam się, że to ten sam schemat tyle, że bardziej rozbudowany :-(

    0
  • #11 14 Sie 2016 14:17
    ociz
    Moderator Samochody

    manta napisał:
    No to schemat jest do ...

    Do jakiegoś zabytka i nie mający nic wspólnego z tym autem.

    0
  • #13 14 Sie 2016 15:50
    bolobol
    Poziom 10  

    andrzej20001 napisał:
    tu jest wszystko
    Dzięki. Znalazłem też wersję z opisem:
    Regulator czasowy wycieraczek - regulator od "malucha" do Hondy City ',
    ale...
    jak już wspominałem w pierwszym poście, lepiej mi idzie czytanie (z translatorem) w "języku Królowej", niż elektrycznych/elektronicznych schematów :-(
    Zatem prośba o pomoc w przedmiotowym temacie, nadal aktualna.

    0
  • #14 14 Sie 2016 16:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Sam Kolega stwierdza, że nie ma wiedzy, a chce bawić się w dość zaawansowaną i nie ukrywam drogą elektroniką auta. Nie polecam. A stosowanie regulacji czasu z "Malucha" do tego auta, to bardzo zły pomysł. Zbyt wiele jest do przerobienia, dodatkowo wymagałoby osobnego włącznika. Pomijam też różnice w samym wysterowaniu silniczka. Nie wykluczam, że dokupienie odpowiedniej manetki i konfiguracja to najlepsze rozwiązanie.
    Temat przenoszę do początkujących.

    0