Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator żelowy Akuell 12V 20Ah bardzo szybko stracił pojemność

14 Sie 2016 14:09 3486 11
  • Poziom 9  
    Hej, tak jak w temacie mam akumulator żelowy firmy Akuell. Jestem muzykiem i używam go, aby zasilić moje nagłośnienie na ulicy. Pamiętam, że na początku miał trzymał bardzo długo, a teraz jego pojemność spadła o jakieś 30% (na oko). Nie byłoby z tym problemu, gdyby nie to, że używam go dopiero 2 miesiące i może z 3 razy używałem. Jedyny grzech jakiego się dopuściłem to głębokie rozładowanie akumulatora, tak, że przetwornica już piszczała że za niskie napięcie. Używam specjalnej ładowarki do akumulatora żelowego.
    Używam przetwornicy 12V 300W.

Wcześniej też używałem akumulatora tej firmy ale 50Ah i co ciekawe ładowałem zwykłym prostownikiem, a pojemnosć była zawsze duża. Czy głębokie rozładowanie mogło tak bardzo zmniejszyć pojemność czy chodzi tutaj o coś innego?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post

Poziom 43  
    Thunderbird napisał:
    głębokie rozładowanie akumulatora

No i tu leży powód.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź. Jest w takim razie jakaś możliwość monitorowania stopnia rozładowania akumulatora, żeby uniknąć problemu w przyszłości? I do jakiego % mogę go rozładowywać?
  • Poziom 9  
    To w takim razie muszę zawsze mieć przy sobie tester napięcia? Czy może jest jakieś urządzonko które będzie mi to monitorowało?

• Poziom 43  
    Możesz zrobić prosty wskaźnik poziomu napięcia, schematów jest pełno w sieci, ew.uzbroić się w miernik :)
  • Poziom 9  
    A czy coś takiego zda rezultat? Jestem elektronicznym laikiem.

Link usunięto - Regulamin, pkt 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens/trymer01